Hebben jullie de kitten al lang?
Als het niet beter wordt zou ik overwegen om een kattentherapeut in te schakelen. Of anders de dierenarts om tips vragen.
Hebben jullie de kitten al lang?
Als het niet beter wordt zou ik overwegen om een kattentherapeut in te schakelen. Of anders de dierenarts om tips vragen.
Ik zou heel het introductieproces opnieuw starten vanaf nul.
En als het echt niet betert inderdaad gedragstherapeut.
Je hebt ook een vrij grote facebook groep waar soms ook gelijkaardige vragen worden gesteld. Als je wil kan ik de naam wel even opzoeken. Misschien heb je iets aan de tips daar.
Ik ga nog steeds stuk om die twee Fonsen van jou, wat een droog verhaal
Als ik het goed begrijp wisselen de katten van ruimte. Ik denk dat het handig is om ze echt hun eigen plek te geven, omdat katten heel erg gehecht zijn aan hun territorium. Wel jammer als dat betekent dat 1 van de 2 niet in de woonkamer kan, maar misschien gaat dat beter als ze elkaar langer kennen.
Ze heten nu Dikke Fons en Kleine Fons
Hm, ja. Heb je een punt. De kitten heeft sowieso een eigen kamer waar de oudste kat niet komt. Meestal is het zo dat de oudste in de woonkamer zit of de slaapkamer (daar komt de kitten dan weer niet) en de andere op de gang/eigen kamertje en zolder.
Als de oudste kat buiten is mag de kitten wel in de woonkamer.
Ja de dierenarts zei in het begin al eens als het niets zou worden dus de 2 katten dan hadden zij een gedragstherapeut in dienst die kan helpen. Maar denk idd vooral dus opnieuw herintroduceren.
Edit: zou je eens willen kijken naar die FB groep? Wellicht kan ik er iets mee!
Lastige situatie hoor⊠Je wil natuurlijk ook gewoon lekker kunnen knuffelen en spelen met je nieuwe kitten.
Mijn kat is gek op doperwten
Mijn kat is gelukkig weer thuis. De CT scan die eerder was gemaakt, werd toch nog een keer beoordeeld. Door de kno arts werd aangeraden om een maand lang medicatie te geven. En over een maand weer een nieuwe CT scan te maken, dan wordt er als het niet verbeterd is toch geopereerd.
De operatie klonk alleen super naar. Ze halen dan een stukje bot weg, omdat ze achter het trommelvlies moeten zijn.
Gelukkig hoeft 80% van de katten die medicatie daarvoor krijgt geen operatie te ondergaan. Nu duimen dat ze daar bij zit.
Kan ik vanavond weer lekker met haar knuffelen
Heeft iemand tips om een kat te wassen?
Ik heb een zwerfkatje binnen gehaald en ze is echt een beetje viezig omdat ze onder ons gebouw op de grond sliep.
Ze is best aanhalig en lief maar ze bijt af en toe wel dus ik ben bang dat als ik haar wil wassen dat ik er dan niet heelhuids vanaf kom, maar het moet wel echt gebeuren.
Misschien beginnen om haar rug te aaien met een vochtig washandje? Dan kun je kijken wat hij/zij daarvan vindt. Als dat oké is kun je misschien uitbreiden naar oortjes, een pootje⊠enzovoort. Vooral niet te nat maken.
PS wat een snoepie
Pizzaaa
Vanillevla en -ijs, kaas en⊠ik durf het bijna niet te zeggen⊠kipnuggets zonder korstje. Mijn man had haar een tijd geleden een stukje nugget gegeven en ze werd helemaal wild. Sindsdien krijgt ze af en toe een nugget zonder korst. Dit klinkt echt bizar maar ze is nogal mager en kieskeurig, dus het is fijn om haar soms even uit haar dak te zien gaan met eten.
Ze is ook altijd erg geĂŻnteresseerd in mijn vegetarische broodbeleg maar dat krijgt ze niet
Zou een dierenarts(assistent) dat niet kunnen doen? Neem aan dat je dâr laat checken bij de dierenarts, misschien hebben die sowieso wel goede tips.
Toen ik een ranzige boerderijkat in huis nam heb ik hem gedouched, ging niet zo verschrikkelijk als ik verwachtte maar heeft onze beginnende relatie niet veel goeds gedaan
Wat een lieverd! Hoop dat het je lukt, ik heb de liefste kat ter wereld maar hij bijt ook, zou hem voor geen goud durven wassen haha. Maar zou het inderdaad rustig proberen en je hebt van die speciale vochtige wasdoekjes voor huisdieren.
We gaan (voor mij) vanmiddag naar de dierenarts met haar inderdaad maar zij hebben het mega druk, we hebben al een paar dagen moeten wachten tot we uberhaupt langs konden dus zij wassen niet.
Ik weet niet of vochtige doekjes voldoen want ze is wel echt vies maar dat is wel een goed begin. Zal het inderdaad ook even vragen bij de dierenarts.
We weten niet of ze gesteriliseerd is dus misschien als ze geopereerd moet worden dat ze dan gelijk ook ff een doekje over haar kunnen halen.
O, ja, dit doen de mijne ook! En ze likken het douchegordijn af, de tegels na het douchen, aan radiatorfolie.
Gedragsvraagje: mijn katjes zijn nu bijna 1,5 en sinds geboorte al de beste maatjes. Ze liggen vaak bij elkaar te slapen en likken elkaar dan, en ze spelen ook op dagelijkse basis met elkaar waarbij ze zonder geluid stoeien en achter elkaar aan rennen door het huis.
De laatste tijd hebben ze echter steeds vaker een dikke staart als ze elkaar aankijken. Ze doen het allebei afwisselend en het lijkt wel samen te gaan met het spel. Maar de ene probeert dan te spelen (vanuit een hoek van de kamer in âde aanvalâ gaan zitten, zoân wiebelkontje, enz) en de ander kijkt dan zo verschrikt en krijgt een dikke staart en opgezette rug. Dan rent die met de dikke staart ook altijd direct weg als de âaanvalâ begint. Het oogt helemaal niet vijandig allemaal, er wordt niet geblasen, gesist, geschreeuwd of gemiauwd maar het is echt die dikke staart en ik weet nou niet of ze elkaar langzaam gaan haten haha
Oke TLDR: mijn katten krijgen soms met spelen met elkaar een dikke staart, kan dit bij het spel horen of is het altijd boosheid/angst/agressie?
Hou wel in de gaten dat het geen (lang) staren wordt, want dan kan het dus wel uitlopen op vechten. Moesten wij toen met de kattengedragstherapeut goed op letten.