(Plantaardige) margarine
Die van mij eet dus niks anders? Soms snuffelt ze wel maar gewoon menseneten lijkt haar verder niet te interesseren.
Alle toetjes/zuivelproducten.
Zuurkool.
Boter! Maar hij is ook gek op brood, is het eerste wat hij uit de boodschappentas vist wanneer ik die iets te lang onbeheerd laat staan.
Chipitos, maar eigenlijk alles. Cake, koek, chips, zuivel en hij likt altijd mijn bord af na het avondeten
Blijft toch altijd bijzonder, zoân selectief kattengeheugen. Je kan ze 100x corrigeren als ze weer aan de bank krabben en een uur later doen ze het weer, maar geef ze 1x per jaar een beetje slagroom en dat onthouden ze. Bewijst maar weer dat je ze best dingen kan leren maar dat ze gewoon eigenwijs zijn.
Ik geef mijn kat nooit eten van mijzelf, hij krijgt alleen zijn brokjes, natvoer en snoepjes. Mijn kat is wat te zwaar en een tijdje best gefixeerd op eten geweest en wilde niet dat 'ie zou gaan schooien ofzo. Hij blijft over het algemeen ook van ons eten af als er per ongeluk iets blijft liggen. Maar laatst had ik een bakje yoghurt waar nog een laagje in zat. Ik ging even douchen en kwam terug, bakje he-le-maal schoongelikt hahahaha.
Kikkererwten en pompoenpitten.
En de ene Fons pikt croissants (of probeert dat toch).
Tape van een lege doos . Hij word er helemaal wild van en word boos als je het weg haalt.
Mijn kat wordt vandaag geopereerd. Heeft een chronische middenoor ontsteking (linker + rechter oor) + een poliep in het rechter oor. Heeft al antibiotica gehad en is super goed opgeknapt. Maar gaat toch onder het mes om te verhelpen dat het nog een keer gebeurt.
Ben nu al de hele ochtend super gespannen. Ben blij dat ik op mijn werk zit en wat afleiding heb.
Mijne is gek op de room van tompoezen. Die ene keer in het jaar dat we een tompoes hebben staat-ie meteen naast je te mauwen.
@Strawberry oh nee arm beestje! hopelijk gaat alles goed
Net als de diva van @mikselke blieft mijn prinses enkel en alleen haar eigen eten. Ze is in alles geĂŻnteresseerd, elk zakje of doosje of blikje wordt ze wild van en ik laat haar gewoon alles zien want ze is meteen teleurgesteld als het geen kattenvoer blijkt. Zelfs snoepjes is ze de ene dag gek op en de andere dag hoeft ze diezelfde snoepjes niet.
Duidelijk geen kind van dâr poezenmoeder want ik eet alles
Maar het voordeel is dat ik alles op tafel kan laten staan want ze haalt er toch haar neus voor op.
Ja echt he!!! Dan wel komen kijken maar als ik dâr dan iets voorhoud (zelfs iets van kip oid) ruikt ze en vervolgens loopt ze weg . Nouja prima want Joey doesnât share food.
Haha katten zijn raar! Vooral de kat van @Mar die winegums eet
@QueenOfEngland die van mij heeft ook iets met verpakkingen. Hij wordt altijd wild van een plastic boodschappentas, die likt hij dan helemaal af vooral de handvatten. Oh en van die cadeaulintjes waar je krullen in maakt, die eet hij op en kotst ze 3 uur later uit.
Poes hier krijgt ook alleen eigen eten. Zodra ik in de keuken stap, staat ze al wel naast me. En als het ritselt en ze was te laat komt ze als een gek aanrennen en gaat ze zitten alsof ze het uit de verpakking / van mân bord weg kijkt. Maar zodra ik dan weleens iets in haar bakje leg blijft het liggen
Laatst heeft ze overigens wel melk uit mijn glas gedronken wat op tafel stond!
Sterkte! Dat zijn geen leuke dingen. Hopelijk gaat alles goed en ligt je kat snel weer thuis lekker te slapen.
Mijn kat is geobsedeerd met eten en probeert altijd dingen te jatten, maar heeft ook een voedselallergie + super gevoelige maag waardoor ze niks kan verdragen behalve haar eigen dieetvoer. Ik moet dus ieder bord en iedere pan bij haar uit de buurt houden en alles direct afspoelen. Ze is namelijk al eens goed ziek geweest door een garde die ze heeft afgelikt.
Onze oudste kat (4,5 jaar) heeft zoveel stress van de kitten (ongeveer 7 maand). Ze zijn al minimaal bij elkaar, in principe wisselen ze de gang en bovenverdieping met de woonkamer af zodat ze niet bij elkaar zijn in een ruimte maar dan nog. Als ze elkaar wel zien is het even snuffelen en dan elkaar aanvallen (zonder geluid en nagels maar alsnog niet okĂ©. De oudste bijt hem constant, het houdt niet op) We wachten het nog even af hoe het gaat als de jongste vanaf maart ook naar buiten gaan, maar mocht het niets oplossen zal de jongste wellicht weg moetenâŠ
Of wellicht een kattentherapeut? Opnieuw aan elkaar introduceren? Zit soms echt met mân handen in het haar, zoveel zorgen heb ik erom.
Sterkte en hopelijk gaat alles goed!!