Kattentopic #2 (Deel 1)

Hier ging men om 12 uur ook knallen, weliswaar niet zoveel als andere jaren maar genoeg voor onze kat om door de woning te sluipen/rennen en zich achter het bed te verstoppen. Arm ding.

Edit: ohja, nog gelukkig nieuwjaar iedereen! Op naar een beter jaar met nog meer kattenfoto’s :blush:

Aah nee joh, je kan toch niet zo veel voor zo’n beestje betekenen als ze wel bang zijn! En misschien is het wel gewoon goed gegaan.

Ik postte hier dat ik twijfelde over binnenhouden omdat mijn kat de kattenbak nooit meer gebruikt. Uiteraard hebben we hem wel binnen gehouden, ik vond het anders te gevaarlijk. En mijn man zag net dat 'ie de kattenbak heeft gebruikt! Blij dat 'ie nog weet hoe het moet haha.

1 like

Als mijn kat angstig is gaat hij zich nooit verstoppen, maar komt hij altijd enorm veel bevestiging vragen. Dus ik heb gisteren heel veel kopjes ontvangen en hij liep overal achter me aan, raar beest :joy_cat:

3 likes

M’n moeder appt net dat de kat zo’n piepschuimending heeft opgegeten:( Poept ie dat gewoon weer uit?

Soms worden die dingen gemaakt van maïs of aardappelzetmeel. Dan is er denk ik niet veel aan de hand, maar als ie echt van plastic is zou ik wel even de dierenarts bellen. Better safe than sorry…

2 likes

Ja volgens mij is alles prima gegaan! Hij was wel heel aanhankelijk en knuffelig toen ik weer thuiskwam maar dat is ie eigenlijk altijd, zeker als we even weggeweest zijn.

1 like

Zou ook even DA bellen. Als ie niet open is dan is er wel een ziekenhuis of iets open waar je in ieder geval je vraag kan stellen.
Ik heb een keer gebeld omdat ik dacht dat ie een puzzelstukjes had opgegeten (1000 stukjes, zou nog dagen duren voor ik erachter zou komen :laughing:). De assistente checkte het wel voor de zekerheid ook nog bij de arts zelf. Daardoor heb ik wel het idee dat het serieus kan zijn als ze iets verkeerds eten. De assistente weet het antwoord op veel vragen meestal zelf. De DA gaf aan dat karton vanzelf wel ‘passeert’ (fancy woord voor uitpoept :grinning:). Die geruststelling is sowieso fijn. Uiteindelijk was de puzzel trouwens gewoon compleet…

1 like

Ik heb gebeld! Ze zei dat ie het wss zou uitpoepen en tot die tijd mag ie meer eten (zal ie blij mee zijn, dikzak), zodat ie het sneller uitpoept.

7 likes

Haha yes! Winning voor jou en je kat!

Nou winning voor @Marsepein zou ik niet zeggen, zij mag nu boven elke drol gaan hangen om te kijken of dat ding er tussen zit :joy:

3 likes

Gelukkig is het m’n moeders kat en zal ik de drol niet onder ogen hoeven komen :joy:

1 like

Hahaha misschien heeft ie het met voorbedachten rade gedaan. Meeeerr koekjes en natvoer!

1 like

M’n moeder kan echt geen foto’s maken, maar hij ligt er nu wel relaxt bij. Hopelijk kan ie snel poepen.

16 likes

Wat een schatje, hopelijk poept hij het snel uit.

1 like

Ik wil ergens deze dagen beginnen met m’n kat naar buiten te laten maar ik vind het zo spannend.
Ze heeft het wel echt nodig, ze springt letterlijk tegen de muren op.
Ze kan eerst achter de tuinen in, die zijn afgesloten door huizen. Ze reageert goed op dr snoepjes dus daar zou ik haar mee kunnen lokken indien nodig. Maar alsnog, zet je dan gewoon de deur open en succes? Ze is het wel gewend om naar buiten te gaan, ze is nu 5 weken bij mij.

Haha ja eigenlijk wel. En zelf dan zenuwachtig achterblijven en elke 5 minuten naar dat plekje op de schutting kijken waar ie weer vandaan zou moeten komen. Althans, zo ging t bij mij :laughing:

2 likes

Wij zijn ermee begonnen toen onze katten 2 of 3 maanden bij ons waren geloof ik. Ik heb inderdaad de deur open gezet en de eerste dagen gewoon om de zoveel tijd teruggeroepen met een snoepje. De eerste keer al na 5 minuten, dan na een kwartier etc. Gewoon om er zeker van te zijn dat ze terug kwamen haha en dat er ook iets ‘leuks’ voor ze was om naar terug te komen (dat snoepje). Dat heb ik een paar dagen gedaan en daarna had ik er wel vertrouwen in dat ze terugkwamen!

2 likes

@Flippie @Botsautobob dank voor de snelle reacties!
Ja ik zou ook super zenuwachtig blijven kijken haha ellende dit, ik weet dat het het beste is voor haar maar vind het wel eng. Ze is de afgelopen dagen ook echt vervelend dus ik heb zoiets van “doei, ren het er buiten maar ff uit”, maar ik werk op maandag en woensdag op kantoor dus misschien start ik er donderdag mee, dan ben ik 4 dagen achter elkaar thuis om haar te kunnen laten wennen.
Ik heb nog (heel leuk) contact met haar vorige eigenaars dus dat vind ik wel fijn in dit geval, even dubbel checken hoe of wat

2 likes

Een van mijn katten moet medicijnen hebben. Een medicijn is vloeistof. Eerste dag nam ze het gewoon met yoghurt. Gisteren wilde ze het niet.
Dwangvoeren gaat hem met haar niet worden. Dan krijgt ze zoveel stress.

Haar zus wilde gisteren wel de yoghurt met medicijnen eten. Alleen is het niet voor haar…

Gatver ja dit doen die van mij ook wel eens. Maar dan is t vaak juist van die plakpoep die ze niet van de anus afkrijgen :face_with_monocle: echt viez maar ook zo sneu

1 like