Bij ons gaan ze ook alleen in de ochtend naar buiten, daarna gaat het kattenluik op slot. De rest van de dag veel spelen dat ze hun energie kwijt kunnen. Ook hebben wij deze dagen een verdamper in het stopcontact hangen die feromonen verspreidt.
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel knallen er zullen zijn. Dit is ook het eerste jaar dat onze kat (4,5 jaar) buiten kan met O&N. Die van ons schrikt al snel van geluidjes buiten, dus denk dat ie in de ochtend maar naar buiten moet. (Hij gaat nu in de winter vooral in de avond naar buiten).
Onze kitten is nu 7 maanden, dus erg benieuwd ook hoe die het gaat ervaren!
Mijn katten zijn binnenkatten maar vroeger hadden we ook buitenkatten. Die bleven vanaf 30 december ās avonds binnen, vonden ze niet tof maar dat is pech want het is voor je eigen bestwil. Er hoeft maar 1 iemand een rotje in de richting van je kat te gooien en het is klaar, dat risico zou ik niet willen nemen. Ook nu het dit jaar mee zou moeten vallen.
Nee heeft niet echt vaste tijden helaas. Maar we gaan toch proberen hem binnen te houden. De kattenbakken staan er nog gewoon, dus hopelijk weet ie nog hoe het moet haha.
Voor de mensen met blaasgruispatiƫntjes. Welk voer geven jullie? Allemaal Royal Canin? Heb Kattovit hier weleens voorbij zien komen geloof ik. Ik geef zelf Hills Science Urinary Care Stress, maar kijk naar evt andere opties.
Ja, die royal canin s/o krijgen ze hier! Dierenarts adviseerde die of die van Hills inderdaad. Royal Canin zouden de meeste katten lusten dus daar ben ik mee begonnen en omdat ze het er echt prima op doen blijven we hier op. Ik geef ze daarnaast ook elke dag wat natvoer met een scheut water.
Waarom zoek je precies naar een andere variant?
Misschien kun je vandaag kijken of hij in de tuin poept en zn drol in de kattenbak leggen, dan ruikt dat ābekendā en doet hij er morgen niet moeilijk over om ff binnen te gaan.
Hij doet zān behoefte helaas bij andere mensen in de tuin
Hier mogen de katten normaal tot 10 uur op balkon (zijn binnenkatten) maar ik hou ze nu sowieso binnen. Dus helemaal niet op het balkon.
Ik geef trovet renal en oxcalate, omdat mijn kat oxcalate blaasgruis heeft en verslechterde nierwaarde heeft
Maar als ik een tip mag geven, zou ik als je naar blaasgruis voer gaat kijken goed kijken ook welk type gruis je kat heeft
De meeste zijn nl vooral voor struviet
Nou ja ik merk niks aan dat stressgedeelte van het voer dus ik was een beetje aan het kijken naar de andere opties die dat dus niet hebben en of dat wat scheelt in prijs! Vind het ergens ook wel een beetje eng om te veranderen hoor, gezien het tot zover gewoon goed gaat. Voorheen hadden ze ook wel Royal Canin!
Ja klopt, bedankt voor de tip! Mijn katten hebben de struviet variant.
Oh dit heeft mijn kat ook een paar keer gehad, de eerste keer moesten we er echt keihard om lachen omdat het er zo dom uitzag. Wij kregen de vastzittende keutel toen wel te pakken (kat was voor de gelegenheid over de schouder van mijn man gedrapeerd ). De dierenarts gaf toen de tip om haar afgekoelde kippenbouillon te geven, dat laxeert kennelijk ook een beetje!
Toen mijn kat klein was at ie heel vaak van die lange mensenharen op (mijn haar dus), met als gevolg dat een deel van de poep zo aan die haar bleef hangen die nog half binnen zat. Dan schurkte ie ook zo over de vloer met een (vond ik) intens ongelukkig koppie. Als ik hem dan ging helpen (met schaar om haar af te knippen) hield ie zich ongewoon rustig. Hij leek er zelf ook flink van te balen Zo blij dat die fase over is. Medisch gezien is zoān haar die door zān ingewanden zou kunnen gaan snijden natuurlijk ook niet echt een goed idee
Oh dat heeft mijn kat ook wel eens! Dan slingert er een drolletje met een haar uit zān kont achter hem aan, arm ding.
Oooh, zielig Hier zijn de keutels in de bak soms wel eens aaneengeschakeld door zoān lange grashalm. Op zich fijn als die er aan de achterkant uitkomen, want die kotst ze ook regelmatig uitā¦ heerlijk, katten.
(Ik moet nu denken aan een collega die me wel eens vraagt of een kat niet veel viezigheid geeft en alles sloopt en ik registreer bovenstaande niet eens als zodanig, hoort er gewoon bij. Het plezier dat je van een kat hebt weegt er ruimschoots tegenop)
Ja ik vind een haarbal ofzo ook niet perse vies? Hoort er gewoon bij Net zo goed als dat je vaker moet stofzuigen dan wanneer je geen dieren hebt, tja.
Neuh, het is hooguit vervelend als ze midden in de nacht bovenop je gaan zitten kotsenā¦ (ja dit is echt gebeurd)
Ik postte vorige week al dat mijn kat zomaar in de gang plaste, de volgende dag ben ik naar de dierenarts gegaan. Zij vermoedde blaasontsteking dus hij heeft medicijnen en na kerst/het weekend moest er urine ingeleverd worden. Hiervoor had ik van die korreltjes meegekregen om in de kattenbak te doen. Inmiddels zit de kat al een paar dagen (overdag) in de badkamer maar is het nog steeds niet gelukt om urine op te vangen, hij weigert gewoon om te plassen dus nu heb ik de urine ingeleverd met de kat er nog omheen zodat ze zijn blaas aan konden prikken maar ook dat lukte niet (terwijl hij een volle blaas zou moeten hebben na van 9.00 tot 17.00 in de badkamer te hebben gebivakkeerd) en nu moet hij een nachtje blijven