Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik krijg hier elke keer tranen van in m’n ogen. Zelfs als ik hem 4x per dag zie🥺

1 like

Ja ik kijk dus nooit tv maar mijn tante stuurde het door omdat ze aan mijn kitten moest denken en ik zat ook echt met tranen haha

1 like

:slightly_frowning_face:

Heeft iemand wel eens de kattenbakvulling van de Lidl gebruikt? Heb normaal altijd die schep & schoon 4 voudige hygiëne van AH, maar heb geen zin/tijd om naar de appie te fietsen dus ben benieuwd naar ervaringen.

Ja, ik! Bevalt heel goed. Ik koop het eigenlijk altijd

1 like

Oh die vind ik juist heel fijn!!

1 like

Mijn kat was net naar de bak geweest, en daarna ging ze met haar kont over de grond rijden.
Dus ik ging meteen kijken wat er aan de hand was, had ze een stukje poep half uitsteken, maar het was echt keihard en droog. Ik probeerde het te pakken maar het brak af helaas.

De laatste keer bij de dierenarts kon de arts ook voelen dat ze harde poep had.
Toen had ik haar een tijdje van die haarbalpasta gegeven, maar dat is nu al een paar weken op.

Toch maar weer geven dus. Ik heb nu wat olijfolie gegeven. Hopelijk kan ze snel weer normaal poepen. Zo sneu. :disappointed_relieved:

Als je nog haarbalpasta zoekt, ik heb nog een tube. Mag je tegen verzendkosten hebben als je wil. Lax a past van merk Specific

Oh das lief van je! Maar die heb ik hier zelf ook nog liggen maar die lust ze niet helaas.
Toch bedankt voor het aanbod!

Ook al zo’n fijnproever dus :grimacing:

1 like

Ja als het om haar eigen eten gaat wel! Mijn eten daarentegen gaat er bij haar altijd prima in, tot broccoli aan toe. :crazy_face:

1 like

Mijn kat is een buiten kat en dit is de eerste oud en nieuw sinds z’n buiten kat status. Vorig jaar (toen nog te jong voor buiten) heeft ie vooral angstig onder het bed gezeten. Als ie niet naar buiten mag dan gaat ie echt loco, maar als het niet kan dan is het niet anders. Nu vroeg ik me af hoe jullie dat doen met je buiten kat op oudjaarsdag? Laten jullie je kat binnen blijven? Ook lastig inschatten hoeveel geknal er gaat zijn, met de verboden…

Ik denk dat ik haar in principe binnen hou, tenzij het heel erg meevalt met de knallen. Die zijn er de laatste paar dagen al best veel, dus ik ga er vanuit dat mensen toch wel het een en ander afsteken, ondanks het verbod.

1 like

Ik laat ze in de ochtend nog wel even naar buiten zodat ze hopelijk hun energie kwijt kunnen. Vanaf een uurtje of 10 hou ik ze binnen denk ik, zal ook weer een hoop gezeur worden maar probeer 't maar te negeren.

1 like

Mijn kat gaat in de ochtend vaker naar buiten en na het avondeten. Ik ga morgen in de middag het kattenluikje dichtmaken en daar een kattenbak voor zetten. Hopelijk legt hij zich er bij nee :yum:

1 like

Bij ons waren ze gisteren al aan het carbid schieten. Dat vinden de katten mega eng natuurlijk. S’ochtends mogen ze even naar buiten maar daarna blijven ze lekker binnen. Denk dat ze dat zelf ook het fijnst vinden met al die knallen.

1 like

Ik twijfel ook enorm wat ik moet doen. Vorig jaar hebben we onze katten binnen gehouden, omdat we erg bange katten hadden. Nu hebben we er nog 1 en die is nog steeds erg bang. Maar het probleem is, sinds een half jaar ofzo doet hij niks meer op de kattenbak. Hij doet dus alles buiten… dus ik weet niet of het voor hem chill is om binnen te moeten blijven qua toiletbezoek. Hij is namelijk in de winter niet super veel buiten, maar gaat af en toe voor 10 minuten ofzo en ik denk dat ie dan dus moet plassen of poepen haha.

1 like

Thanks allemaal! :two_hearts: Denk dat ik hem de ochtend ook even laat uitrazen en dan lekker binnen houd. Anders zit je toch ook zelf niet rustig, bij elke harde knal hoop je maar dat ie een beetje uit de buurt ervan was.

Heeft 'ie redelijk vaste tijden voor zijn wc-bezoek? Onze kat namelijk wel. Als hij op z’n vaste tijd erg gaat miauwen, zou ik er wel op durven te vertrouwen dat hij alleen even z’n behoefte gaat doen.

Ik laat ze binnen, vanaf een uur of 11. Ze vinden het niet leuk maar dan hebben ze even pech. Risico wil ik niet nemen

1 like