Kattentopic #2 (Deel 1)

Herkenbaar dat van geen maat kunnen houden. Ik heb er ook zo 1 die dat niet kan, dus ik geef ze nu een half blikje per keer in plaats van een heel blikje.

Ah ja dan wordt het lastig om dat echt op maar 2 momenten te doen. Al gedacht aan zo’n voermachine? Dan ben jij niet meer degene die ze moet hebben voor eten maar krijgt ze automatisch porties in haar voerbak

De mijne krijgt ook zo’n 8 keer per dag een beetje voer. Ik herken wel dat je soms dan toch wat geeft om het zeuren op te laten houden, maar dan wordt er uiteindelijk alleen maar vaker gezeurd. Dus je kunt het beste gewoon vaste tijden aanhouden of inderdaad een voermachine kopen zoals @Druppels voorstelt. Dat ben ik nu zelf ook aan het overwegen, deels ook omdat het makkelijker is wanneer ik wat langer van huis ben.

Mijn idiootje krijg echt 4x natvoer (1 zakje verdeeld over de dag en dan 4x een beetje brokjes. Dus ben er echt de hele dag mee bezig XD. Wordt wat als ik ooit op vakantie wil :woman_shrugging:.

Voerautomaat heb ik wel eens aan gedacht maar soms vraagt ze ook 4/5 uur niks en dan wordt natvoer zo goor droog en dat mot ze niet hahaha. Denk dat ik er maar eens eentje moet proberen? Dat zal ooit voor vakantie sowieso moeten denk ik

1 like

Ik ben gevoelloos. Mijn vriend noemt me wel de moeder van mijn kat (ook nog op zijn brits, “mum”) en ik tolereer het, maar vind het gek. Ik ben dol op het beest, maar hij is niet mijn kind, hij is mijn huisdier.

@esperanza veel sterkte!

1 like

Mijn eerstvolgende kat (gaat wel even duren) wordt een zwarte. Ik vind ze heel mooi en het is zo sneu dat ze zo “ongewild” zijn.

Mijn ouders adopteren wel een zwarte kat uit Griekenland, als maatje voor hun kat. Heb een half jaar geleden wel verteld dat zijn zus ingeslapen moest worden en hij is zo extreem aanhankelijk (nog erger dan eerst, was ie de laatste jaren al heel erg) en mauwt echt zo veel, hij mist overduidelijk de andere kat. Mijn katten zijn er ook tijdelijk in huis geweest ivm verhuizing overbruggen en zodra mijn katten overgeplaatst waren ging ie het hele huis doorrennen om ze te zoeken. :sob:

In de asielcentra in de buurt was geen geschikte kat (moet ook met honden overweg kunnen, kan niet naar buiten) en mijn zus had een organisatie op FB geliked waar deze kat voorbij kwam om die reden uiteindelijk bij deze gekomen.

Als alles meezit komt ie in januari!

27 likes

Er zijn ook automaten die het voer afsluiten als de kat er niet van eet.

Bij ons gaan ze soms snel het oude natvoer (wat helemaal droog is) opeten, als ik opdat moment net vers natvoer voor ze pak.

Achhh kijk nou wat een dropje :heartpulse:

1 like

Hier ongeveer hetzelfde al krijgen ze hier 2 a 3 blikjes natvoer op een dag (zijn met zijn 2). Brokjes gaan sinds ze bij mij zijn ook heel hard, maar die moeten wel aanwezig zijn voor de diabeteskat. Alleen zijn broer eer dus alles meteen op.

Oh jongens ik ga binnenkort verhuizen en m’n beste vriendje kan niet mee :frown: Hij is sowieso van mij en mijn moeder en hij heeft nu een heel huis met trappen voor zichzelf en veel energie, terwijl ik natuurlijk veel kleiner ga wonen. Hij kan ook heel slecht tegen verandering en heeft sowieso een gebruiksaanwijzing (reddingskatje) dus het is op alle vlakken beter dat hij hier blijft, maar ik ga elke dag knuffelen zo missen. Echt zoveel extra levensgeluk dat dit beest me brengt. Kijk dan:

Moet maar elk weekend terug om flink met hem te knuffelen denk ik. En als ik ooit groot genoeg woon kom ik hem meteen halen haha

37 likes

Ooo wat een schatje!!!

1 like

Wat een cutie! #teamzwartekat

1 like

Ik heb een afspraak gemaakt om mn kitten te laten steriliseren en chippen 14 januari en heb er nu al buikpijn van
 ze is nog zo klein mn baby

2 likes

Ik heb een beetje gehuild toen ik weg reed van de dierenarts :joy: niks om je voor te schamen dus. Wat een ellende om mijn twee katten daar ‘achter te laten’ en dat je weg rijdt zonder die twee.

2 likes

Ben niet de enige dus! Denk dat ik ook wat tranen ga laten haha.

Haha ah dat deed ik ook hoor! Vond het zo zielig.

1 like

:smiley:

1 like

Je bent niet de enige, wordt zelf altijd super gespannen en hele dag buikpijn tot dat ze weer thuis zijn. Was zo blij dat onze vrouwtjes kat in het asiel al gesteriliseerd was.

1 like

Deze reclame dan :pleading_face:

15 likes