Kattentopic #2 (Deel 1)

Ja, stom he! Terwijl het echt een lieve schat is. Ik heb weleens gelezen dat mensen ze niet mooi vinden op foto’s en daarom niet willen adopteren. Zo overdreven.

Ze is juist zo’n schatje :smiling_face_with_three_hearts:

@Sjern jaaaaa delen!

@esperanza heh wat naar! Heel erg veel sterkte!

23 likes

Ja, ik doe vaak op zaterdag of zondag en dan kijk ik wat uitkomt! Ik begin vaak 9 uur ben klaar wanneer ik “mijn” afdelingen schoon heb gemaakt, vaak rond half 12. Oh en we houden ook nog tussendoor pauze! Alleen vanwege corona nu niet :frowning:

Het is soms wel pittig, omdat ik die avond ervoor het gerust laat maak(ik heb er ook 1 keer moeten kotsen van een kater, haha), maar ik vind het niet erg zwaar(buiten die ene keer dan).

Nog een paar die ik nog paar die ik op mijn telefoon has staan

46 likes

Dat is gewoon TE schattig allemaal! :heart_eyes:

Oh zo schattig! Hij lijkt op mijn Fonsjes, op je eerdere foto heeft ie precies dezelfde blik als kleine Fons :heart_eyes_cat:.

@Sjern: zeker delen, zo schattig!

1 like

Oh zo super schattig! Moet je ook soms mensen helpen met een kat te 'kiezen? Of kom je soms mensen tegen waarvan je denkt: “ik wil helemaal niet dat je een kat van hier meeneemt” .

Ik had ooit een meneer aan de telefoon die een katje via mij wilde adopteren en die zei: “ik wil snel een kat adopteren. Liefst nog dit weekend.” Ik vond dat zo raar en was blij als hij uiteindelijk alles annuleerde.

2 likes

Nee, contact met klanten doen alleen de vaste(betaalde) medewerkers! Maar ik hoor natuurlijk genoeg rade verhalen van mensen met aparte wensen, of die na 1 dag een hond of kat al terugbrengen! Voor klanten gaat het asiel ook pas open als alle vrijwilligers klaar zijn met schoonmaken!

1 like

Mogen alle Fonsen blijven? :star_struck:

6 likes

Och, heel veel sterkte :disappointed_relieved:

Heerlijk alle (ex-)asielkatten hier! Die van ons komt ook uit het asiel, en was in het begin heel bang. Nu (negen jaar later) is ze alleen nog bang voor onbekenden (in eerste instantie) en is ze vooral heel lief, een beetje verwend en gaat ze lekker haar eigen gang. We zijn zo blij met haar, ze is echt de perfecte kat voor ons.

2 likes

Ik volg jou op insta en ben altijd meeeega excited als ik weer foto’s en videos voorbij zie komen, te lief en het liefst neem ik ze allemaal in huis :pleading_face:

1 like

Oh wat leuk om te horen! Ja ik post niet elke week foto’s, maar ik krijg wel altijd veel reacties als ik het doe!

2 likes

De Fonsen wel, Maurice is gisteren verhuisd naar mijn schoonouders.

Maurice

Die was echt niet gelukkig met die twee Fonsen: zijn allebei heel speels en opdringerig en hij wil met rust gelaten worden. Hij kwam nauwelijks nog thuis en als hij er was hij echt gestresseerd: blazen, in huis plassen, … . Bovendien begon hij steeds vaker op straat te belanden. Vroeger kon hij niet uit de tuinen van ons huizenblok, maar sinds ze aan het verbouwen zijn wel, en dan kon hij niet meer terug in de tuinen. Hij werd regelmatig terug gebracht, maar zo op straat zwerven in de stad vond ik toch gevaarlijk. Maakte me de hele tijd zorgen over hem. En tot slot gaan we binnen een goed jaar verhuizen naar een huid waar de katten buiten kunnen, maar zonder tuin. Voor de Fonsen is dat genoeg, maar Maurice zou dat vreselijk vinden. Dus na lang nadenken is hij gisteren verhuisd naar mijn schoonouders. Die wonen in een grote, verbouwde boerderij, zonder andere katten en met een megagrote tuin met bomen en struiken en een vijvertje, en daarachter uitgestrekte velden vol muizen. Krijg de hele tijd fotoos van een relaxte Maurice die lekker ligt te kroelen :heart_eyes_cat:. Ik mis hem, maar voor hem is dit duidelijk het beste, zeker als hij binnenkort buiten mag.

23 likes

Ahh Maurice. Het klinkt als een goed besluit waarmee je hem denk ik gelukkiger maakt. Fijn dat hij naar een bekende plek kan (voor jou, kun je hem nog zien). Zo te horen heeft hij het al naar zijn zin!

1 like

Win-win situatie inderdaad! Toen hij uit zijn reiskotje mocht was hij al zo relaxt op ontdekking aan het gaan: staart vrolijk omhoog, kopjes geven aan zijn nieuwe baasjes, zijn terrein markeren, meteen gaan eten en in de zetel liggen, … . Mijn schoonouders zijn ook dol op hem, schoonmoeder was al verliefd toen ze hem de eerste keer zag :slight_smile:.

9 likes

Als zo iemand zich toch vooral om esthetiek druk maakt: zwarte haren zie je veel minder op de meeste kleding dan andere kleuren. Mega zwarte kat voordeel :smirk:
Ik vind zwarte katten prachtig.

6 likes

Rich people have brand names on their clothes, happy people have cat hair on their clothes :heart_eyes:

8 likes

Ik heb in de ochtend als ik werk altijd dezelfde routine. Ik sta om 7 op en start de laptop (3 min). In die 3 min tolereer ik een superhard schreeuwende poes die eten wil. Als de laptop is opgestart dan krijgt het dier natvoer. Soms komt ze dan alweer binnen 20 minuten zeiken voor meer, afhankelijk van hoe erg ze zeurt krijgt ze dan een beetje brokjes. Maar nu heeft ze beide al gehad en komt alweer zeuren!! Echt alsof ze weken niks te eten heeft gehad :no_mouth:. Verwend nest! Ze kan ook zo hard roepen dat mensen die ik voor het werk bel haar kunnen horen :grimacing:

Hebben meer mensen dit die ‘s nachts geen voer geven? Ze krijgt voor het laatst brokjes voor ik naar bed ga.

2 likes

Bij mij krijgen ze ‘s ochtends brokken, dan schreeuwen ze ook even moord en brand als ik uit bed kom. Maar daarna krijgen ze pas weer eten om half 6, natvoer. Dan beginnen ze ook te gillen.
Tussendoor geef ik echt niks, op bij uitzondering een snoepje na. Anders leren ze zeuren=extra eten krijgen en daar heb ik geen zin in😂 die van mijn zijn kruising siamees en die gillen gewoon echt

Bij ons zeurt 1 kat vanaf 16 uur al om natvoer (als we de hele dag thuis zijn) krijgen normaal rond 18.30. Er staan wel de hele dag brokken en krijgen ze ochtends en avonds klein beetje natvoer. Nu met de feestdagen krijgen ze wat vaker wat lekkers (soep/snoepje). Al zijn ze wel super kieskeurig, als geen zin hebben in een bepaalde smaak natvoer eten ze liever brokken.

Niet mooi? :worried: Ik vind zwarte katten juist wel mooi, haha.

Hier zijn de katten aan het klieren omdat ze eten willen. Van mijn moeder kregen ze dan altijd, ik negeer ze :joy:.

@mikselke Hier krijgen ze rond 5 uur eten maar ze doen het hier ook hoor. Ze krijgen overigens dan eten omdat 1 van de 2 insuline moet.

1 like

@Strawberry en @LastYoungRenegade ja die van mij die braakte regelmatig. Dus nu krijgt ze echt meerdere keren per dag een beetje voer want ze kan gewoon geen maat houden en anders gaat het geheid weer fout :frowning_face: dus ze krijgt echt 8x per dag een beetje ofzo… Dat maakt het wel lastig!

1 like