De Fonsen wel, Maurice is gisteren verhuisd naar mijn schoonouders.
Maurice
Die was echt niet gelukkig met die twee Fonsen: zijn allebei heel speels en opdringerig en hij wil met rust gelaten worden. Hij kwam nauwelijks nog thuis en als hij er was hij echt gestresseerd: blazen, in huis plassen, … . Bovendien begon hij steeds vaker op straat te belanden. Vroeger kon hij niet uit de tuinen van ons huizenblok, maar sinds ze aan het verbouwen zijn wel, en dan kon hij niet meer terug in de tuinen. Hij werd regelmatig terug gebracht, maar zo op straat zwerven in de stad vond ik toch gevaarlijk. Maakte me de hele tijd zorgen over hem. En tot slot gaan we binnen een goed jaar verhuizen naar een huid waar de katten buiten kunnen, maar zonder tuin. Voor de Fonsen is dat genoeg, maar Maurice zou dat vreselijk vinden. Dus na lang nadenken is hij gisteren verhuisd naar mijn schoonouders. Die wonen in een grote, verbouwde boerderij, zonder andere katten en met een megagrote tuin met bomen en struiken en een vijvertje, en daarachter uitgestrekte velden vol muizen. Krijg de hele tijd fotoos van een relaxte Maurice die lekker ligt te kroelen . Ik mis hem, maar voor hem is dit duidelijk het beste, zeker als hij binnenkort buiten mag.