Kattentopic #2 (Deel 1)

Yep, en nu doet natuurlijk de hele snoer het niet meer.

1 like

Knap dat hij er zo 1 lampje kan uithalen.:roll_eyes:

1 like

Is de kabel doodgebeten of is het door trekkracht losgebroken oid? :scream:

Naast onze bank staat een hoge krabtoren. Afgelopen week lag mijn kat bovenop te slapen, ik zat rustig op de bank. Hoor ik hem keihard kokhalzen dus ik ren weg hahaha, projectielbraakt hij zo naar beneden: op de bank, het kleed, de vloer, over z’n favoriete speeltje en zelfs in z’n waterbak aan de andere kant :joy: knap staaltje wel.

O en m’n katten waren veel aan het vechten de laatste tijd, nu dachten we dat Ă©Ă©n niet goed in z’n vel zat. We geven hem z’n oude voer weer en nu doen ze weer zo lief tegen elkaar :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Ja hĂš, heel zorgvuldig gedaan, echt een talent deze kat.

@Ananas doorgebeten, blijkbaar gaat ze er doorheen als boter, want ik was echt maar heel even de kamer uit. Toen ik terugkwam zat ze er vrolijk mee over de grond te rollen.

Gelukkig was de stekker eruit, anders had ze misschien een schok gekregen. Ik had nooit gedacht dat ze voor de snoer zou gaan, met al die verleidelijke glinsterende ballen en slingers er naast. Volgend jaar koop ik denk ik buitenlampjes, die hebben een dikkere snoer.

Mijn katten hebben een beetje gestoeid maar de oudste heeft wat langere nagels (worden regelmatig geknipt hoor maar gaat nogal snel). Nu zag ik net allemaal bloeddruppels op de grond en heeft m’n kitten een wond op z’n poot. Het bloedt niet meer en ziet er rustig en schoon uit, en de kat is gewoon actief en vrolijk. Heeft iemand tips over hoe de wond te verzorgen of juist niet?

Mijn kat had een tijdje terug een wond op z’n staart en (afgezien van antibiotica en iets voor de pijn) er hoefde niks mee te gebeuren, dus ik hoefde niets te doen om het schoon te houden. En dat terwijl ie naar buiten gaat ook. Als de wond oppervlakkig is en schoon hoef je er denk ik niks mee te doen. Soms als mijne een krasje op z’n neus heeft van een boze buurt kat dan maak ik dat met een watje en afgekoeld gekookt water een beetje schoon.
Dierenarts bellen voor tips kan ook altijd :).

Edit: bedenk me dat ie laatst ook een bloederig pootje had. Paar voetstapjes met wat bloed, heel weinig maar toch. Die hebben we ook ‘gewoon’ gelaten en dat is helemaal goed gekomen. Wel goed in de gaten gehouden, als ie er veel aan zou zijn gaan likken of gebruik van pootje vermijden dan hadden we alsnog de dierenarts gebeld.

1 like

Thanks voor je advies! Ja het is wel open, lijkt echt een gaatje in z’n huid. Ik ga morgenochtend wel even de dierenarts bellen inderdaad, voor de zekerheid.

Ok kattenkots is goor maar ik moest echt lachen om je omschrijving XD.

1 like

Oh jongens, ik heb lekker door dit topic gescrolld en wat een knapperds hebben jullie allemaal! Ik ben nog druk bezig mijn vriend over te halen, maar heb goede hoop dat wij in 2021 ook een katje in huis hebben!

9 likes

Mijn vriend wilde ook niet zo, plus is licht allergisch is voor katten. Was dus best spannend, maar uiteindelijk is ie echt bff’s met kat en helemaal niet allergisch (paar weekjes antihistamine en toen helemaal gewend) :tada:

Bij het eerste asiel bezoek was er maar 1 ‘geschikte’ kat, een kitten van 6 maanden. Echt hyper en klom de hele tijd in je broek. Vriend stond helemaal angstig tegen de muur aan gedrukt en zei ‘we kunnen hem wel meenemen’. Dat hebben we maar niet gedaan :laughing: De week daarop vonden we onze parel :heart_eyes_cat:

Hahaha ik zie het al voor me, wel heel lief dat ie 'm toch mee wilde nemen! Hoe hebben jullie jullie kat uiteindelijk gevonden?

Bij het asiel. We zijn dus twee keer geweest, samen met een vrijwilliger langs de katten en samen kijken of jouw ‘wensen’ matchen met de wensen van de kat. Er waren sowieso veel meer katten dan op de site stonden. De tweede keer waren er zelfs twee nestjes van kittens die geadopteerd mochten worden. Voordeel van het asiel vond ik dat je zeker weet dat ze medisch gezien goed verzorgd zijn en niet elke zoveel tijd een nestje ‘gefokt’ wordt, of dat ze te jong weg worden gedaan. En bij ons was het zo dat in de eerste twee weken na adoptie je ‘garantie’ hebt. De onverwachte dierenarts kosten worden dan nog vergoed. Onze kat is geboren bij een opvangster van de gevonden zwangere moeder poes, dus het zijn ook niet per de vondelingen. Nou ja ik ben groot van van #adoptdontshop :slight_smile:

6 likes

Oh wauw! Ik had ook nooit bedacht dat ze dat zouden doen idd. Gelukkig had je er geen stroom op! :scream:

1 like

Mijn vriend wilde ook niet zo, maar in het asiel compleet verliefd op onze destijds 4 jaar oude kat.
We hebben haar nu bijna 3 jaar en ook al heeft ze wat vertrouwensissues gehad is ze nu compleet op haar gemak.

1 like

Toen

Vs nu

58 likes

Oh smelt! :two_hearts:

1 like

Om even het voorbeeld van @Geheugenvaneengoudvis te volgen

Dolly in het asiel :broken_heart:

Verwende dikbil nu :heart:

Echt zoooo dankbaar om een beestje te adopteren!

38 likes

Aaah ja! Dit wil ik van meer katjes zien. Past helemaal in de kerstsferen :heart:

1 like

Oooh nee die ogen zo dicht op die onderste foto :heart_eyes::heart_eyes: zo tevreden, ik smelt

1 like