Als ze wel op het balkon komt dan denk ik dat ze wel naar buiten zal gaan als je het raam open zet. Je zou voor de ramen met een soort gaas een hor kunnen maken waar ze niet doorheen kan, dan kan het raam iig nog open, en haar aanleren aan een riempje te zitten wanneer jij zelf op het dakterras zit.
Ik heb een drinkfontein voor mijn kat gekocht en mân kat heeft er drie keer een pootje in gewiebeld en het ding verder geen blik waardig gegund.
Uiteraard heb ik het al net als @Dante voorgedaan maar dat maakte geen indruk.
Hallo ik geef om je vochtinname kun je jezelf aub hydrateren?!
Lol mijn kat weigert ook om te drinken.
Ik heb 3 verschillende drinkpotten in verschillende groottes en uit verschillende materialen. Ik ververs iedere dag het water en doe er nu zelf ijsblokjes in om het koel te houden. Ik heb een drinkfontein.
En doorheen de dag zie ik haar nooit drinken
Het is dat ze nogal snel getraumatiseerd is en stressgevoelig is, anders had ik met een spuitje wat water in dâr bek gedaan.
Hoezo zorgt dit beest niet voor zichzelf???
Ik troost me maar met de gedachte dat katten van nature âwoestijndierenâ zijn en wel goed tegen droogte kunnen.
Mijn kat heeft dus vlooien gekregen. Ik heb nu vlooiendruppels en een kam besteld, zodat ik morgen kan behandelen. Nu heb ik alleen overal tapijt liggen. Moet ik daar ook nog meer mee doen dan alleen grondig stofzuigen? Het is een binnenkat, dus heb het knap voor elkaar gekregen haha.
Vlooien zijn zo rot!
Eigenlijk moet je volgens mij alles heet wassen als in kussentjes e.d en volgens mij heb je speciale spray voor tapijt enzo
Succes !
Shit hahaha. Gelukkig heb ik er tot nu toe maar twee levende gespot. Ik zal eens even zien naar die spray en alles heet wassen!
Met ijsklblokjes in het water moet je wel oppassen, vaak vinden ze dat interessant omdat het drijft en beweegt en dan kan het aan hun tong blijven plakken. (Ik had dit vorig jaar op een katten Facebook groep gepost en toen kreeg ik de kattenmoedermaffia over me heen dus ijsblokjes durf ik niet meer )
Misschien kun je natvoer geven en daar wat extra water bij doen?
Als je dit allemaal al wist en je kat niet opkijkt van een ijsblokje heb ik niks gezegd haha.
Ze waarderen het ook echt niet wat we allemaal voor ze doen he? (En om die reden houden we nog meer van ze!)
Hopelijk gaat ze er wel alsnog gebruik van maken, zeker in deze bloedhoerenhitte.
Mân kat is bij de dierenarts voor tandbehandeling en ik vind een katloos huis nu al veel te stom
Pff. Onze kater is gisterochtend naar buiten gegaan, kwam om 15:00 nog wat brokken eten en is na een halfuur weer weggegaan. Gisteravond 22:30 nog rondje wijk, toen zag ik hem met een andere kat en wilde ie niet meekomen. Dus nachtje buiten gelaten, meestal staat ie rond 8 uur in de ochtend weer voor de deur, nu niet. Ik hoop maar dat het komt omdat de bouwvakkers bezig zijn op het terrein waar hij altijd hangt, en hij zich een beetje verstopt voor t lawaai. Toch enige zorgen, net rondje gelopen maar hij kwam niet tevoorschijn.
Ah een van de katten ligt op mijn zelfgemaakte âkoelmatâ = fles wijn uit de koelkast in een theedoek Haar zus heeft geen interesse.
Oh zo naar is dat! Is hij al terug?
Ja, echt net! Hoorde ineens gemiauw aan de voordeur Ik dacht die eet zân bakje met brokjes in 1x leeg, maar dat doet ie niet haha. Eerst de deur maar dicht zodat ie kan slapen haha.
Uitgeteld:
Omgggggg! Dat snoetje! Die oogjes! Hopelijk doet de verkoeling haar goed
Ik dacht dat mijn katten het wel te warm zouden vinden voor knuffelen, maar nee. Heeft er een net een uur op schoot gelegen in die warmte. Ze had het duidelijk even nodig dus haar dan wegsturen is ook weer zo wat.
Mijn kat aanhankelijker dan ooit sinds zijn avontuur in het weekend. De hele dag ligt hij tegen, op, onder of voor ons. Blijkbaar vond hij het zelf ook allemaal wat te avontuurlijk.
Pff, onze kat is niet helemaal zichzelf. Zou het door de warmte komen of door de nieuwe kitten? Ze hebben elkaar nu al een week niet meer gezien (ik merkte dat onze kat nog ging blazen en grommen) en als ik hem geurtjes van de kitten ruik loopt ie erbij weg, ook in het kamertje van de kitten. Dus wacht het nog even af met elkaar nog eens introduceren. Ergens denk ik nu al (na 1,5 week) hebben we er wel goed aan gedaan om een kitten erbij te nemen? Maar ik denk dat ik meer geduld moet hebben! Jullie hier ervaring mee?
Onze kat verstopt zich nu, ligt erg zielig onder het bed. Mag hem niet echt aaien (in de avond vaak wel weer). Ik houd hem nu ook expres binnen vanwege de hitte, gister dacht ik dat ie een zonnesteek had
Gisteren voor het eerst een tuigje geprobeerd bij onze kittens van vier maanden. Ze zaten goed vast, maar met een vinger ruimte er tussen zoals het moet volgens de verpakking.
Een van de kittens is veel groter dan de ander. De kleinste kitten is op onverklaarbare wijze los gekomen⊠we hebben hem gelukkig kunnen vangen. Hij was helemaal van slag.
Mijn vriend en ik zijn nu best huiverig om weer het tuigje te proberen⊠heeft iemand tips?
Ze liggen er nu zo bij. Het gaat weer goed met ze