Kattentopic #2 (Deel 1)

Ah, gelukkig gaat het nu goed? Die van ons (10 weken) denderde ook van de zoldertrap (open trap) zo naar de andere trap. M’n hart stopte er bijna mee :joy: Hij speelt en rent nog steeds, dus niks aan het handje volgens mij.

Ze zijn nog zo klein en fragiel, veel te eng haha!

1 like

Nou ik heb de automatische voerbak van PetSafe gisteren maar besteld! Ben heel erg benieuwd of het goed werkt en of mijn kater slim genoeg is om alles zelf door te draaien (hope not)!

Heb een tuigje gekregen van m’n buurvrouw voor mijn kitten (niet om gevraagd verder, gewoon random), maar wow hij reageerde er zo slecht op. Hij ging dus steeds doen alsof hij dood neerviel, vond het wel een eng gezicht eigenlijk. Maar schijnt dus wel normaal te zijn, zo’n tuigje triggert een overlevingsrespons ofzo. Weet ik dat ook weer :joy:

Katten gaan ook zo plat als je bijvoorbeeld een knijper in hun nek doet. Heb wel eens foto’s gezien dat dierenartsen dat doen bij boze katjes.

1 like

Grote kans dat hij nog moet wennen. Gewoon elke dag even om doen, heel kort maar. Dan zal je merken dat het steeds langer kan en je kitten waarsch over een tijdje normaal rondloopt met het tuigje. Laat de kat wel het tempo bepalen, je hebt dit niet in een weekje aangeleerd waarsch.

Je kan het ook combineren met klikkertraining, dan gaat de kitten het tuigje associëren met iets anders leuks :slight_smile:

1 like

Gaan jullie katten in dit warme weer naar buiten? Die van ons komt nu nauwelijks thuis, hij is de hele dag op pad. Blijkbaar kan ‘ie de hitte wel handelen of zo :sweat_smile:

Ene kat is steeds thuis, zoekt in de tuin en binnen steeds de koudste plekjes op.
Andere kat is overdag steeds op avontuur. Hij ligt blijkbaar nu bij iemand in de tuin die schuin achter ons woont (zag ik in de facebookgroep) Soms ligt hij ook ergens onder een struik of in een dakgoot.

Haha ja mijn katten gaan ook plat op hun buik liggen als ze een tuigje om hebben en ik met ze wil lopen. Maar als ik ze vastmaak aan een touw en ze zelf kunnen lopen, zonder dat ik aan ze trek zeg maar, dan doen ze wel normaal.

1 like

Onze kat ligt de hele dag net achter onze schutting in een gemeentebosje. Ik begon me net zorgen te maken dus ik liep even achterom en toen kwam hij weer aangehobbeld!

Zo ligt de thuisblijver er nu bij

15 likes

Zo bijzonder die zwarte plek op zijn hoofd! Super mooie kat!

Zo zie je het nog beter!
Ja mooi hè :smiling_face_with_three_hearts: daar werden we ook verliefd op toen we de eerste foto’s van het nestje zagen.

16 likes

Ze doet het goed :blush: ze wordt steeds meer zichzelf en eet goed/beter!!

6 likes

Mijne wil eruit denk ik :joy: (grapje, hij zit achter een vlieg aan)

12 likes

Ik vroeg me net hardop af waar mijn katten waren want heb ze al uren niet gezien, maar toen hoorde ik iets de trap af hobbelen. :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Sinds twee dagen komt mijn kat ook helemaal niet meer naar binnen? Gisteren nog even gezien maar nu alweer 16 uur niet meer. Hij is ook niet naar binnen gekomen om te eten. Daarnaast regende het echt heel hard vanochtend en hij is nog steeds niet terug.

Mijn man en ik denken er aan om hem weer even binnen te houden zodra hij weer hier is. Iemand daar ervaring mee?

Dan kun je je voorbereiden op veel gemiauw? :joy: Althans, als wij die van ons krampachtig binnen proberen te houden gaat ie super irritant miauwen en voor de deur blijven staan.

Waarom wil je hem binnen houden, voor de warmte? Volgens mij zoeken katten wel de koelste plekjes buiten op.

Ah, ik hoop dat je kat snel weer thuis komt. Ik denk dat de hitte hen ook een beetje te veel wordt.

Hier is hij uiteindelijk na 24h keihard mauwend weer gearriveerd. Hij had veel honger en dorst dus ik denk dat hij ergens vast zat of de weg kwijt was. Ik heb meteen het kattenluikje dicht gemaakt. Dit heeft hij nog niet eens door want hij ligt al de hele nacht en dag te slapen…

1 like

Ik zou de kat van een bekende van mij in huis mogen nemen. Ik zou haar graag willen maar twijfel of mijn appartement geschikt is. Het is een binnen kat die wel op het balkon komt. Ik heb alleen zelf een open dakterras (mag niets aanpassen) en oude ramen die niet op kiep stand kunnen. Die staan dus regelmatig open en dan zou ze weg kunnen. Ik heb nog niet eerder een kat gehad, wel een hond en die is weggelopen vanaf zijn vakantiekennel en nooit terug gevonden. Ik weet dat katten heel anders zijn en hun weg naar huis vaak zullen vinden. Maar omdat ze hier niet bekend is en ik daar extra angstig om ben weet ik niet of ik daar ooit aan zal kunnen wennen en met een gerust hart een raam of deur open kan zetten. Iemand hier ervaring mee of tips? Of overdrijf ik en zal ze niet snel naar buiten gaan als ze dat niet gewend is?

Als je het echt wilt, denk ik dat je vrij eenvoudig met stevige horren en netten deze issues kan verhelpen. Dat zijn tijdelijke oplossingen (hoef je niet voor te verbouwen zeg maar). Er zijn allerlei tips voor te vinden, dat zou ontsnappen wel kunnen (helpen) voorkomen

1 like