Kattentopic #2 (Deel 1)

Een van mijn katten poept af en toe naast de bak, dus heb er nu een camera op gericht staan ‘the poopy cam’ om erachter komen wie van de twee het is. Maar de krabpaal met voer staat er ook en de hele nacht krijg ik meldingen van beweging en het is altijd mn oudste kat die aan het schaften is

6 likes

Dit kan toch niet lekker liggen

31 likes

Spelen jullie katten soms ook wel eens met dingen waarvan je denkt wat de hel is dit en hoe kom je hier aan?

Heb geen flauw idee wat dit blauwe ding is maar ze waren het opeens door de kamer aan het gooien :woman_shrugging:t2:

14 likes

Jup, een van mijn katten is geobsedeerd met een dopje van iets, maar geeeeeeen idee waar het van is en hoe ze er aan komt.

1 like

haha ja! of dan is iets suuuuperlang kwijt (een knuffeltje of plasticje ofzo) en dan komen ze er na een half jaar ineens weer mee aan dat je denkt WAAR lag dit?!

————————————
Guus forumt graag mee

22 likes

Hoe houden jullie je katten uit de kerstboom? Overdag valt het wel mee, maar ze blijven in de boom klimmen. We hebben er nu maar een onbreekbare bal ingehangen als decoy. :sweat_smile:

19 likes

Heel actief met de plantenspuit tijdens de eerste kerst. Ze mogen sowieso alleen in de woonkamer zijn als we thuis zijn dus we kunnen het goed in de gaten houden. Ik zou ook zorgen voor genoeg afleiding. Misschien een nieuw speeltje introduceren?

Nu hebben ze er bij ons nauwelijks interesse in maar voor de zekerheid hangen er onderin alleen plastic ballen. Ook als ze er langs lopen kan er perongeluk eentje vallen.
Een paar dagen geleden pas de eerste voorzichtige verkenning gehad :sweat_smile: Ze komen elke dag meerdere keren in de woonkamer en krijgen er ook te eten dus we waren er verbaasd over de grote mate van desinteresse :joy:

14 likes

Onze kat gaat er ook vooral 's avonds mee spelen. De plantenspuit staat wel in de buurt, maar volgens mij vindt hij het vooral een prachtig mooi spel :sob:

15 likes

Mijn vriend ligt op de vaste plek van onze kat op de bank. Ze kwam net binnen en dartelde om hem heen. Vervolgens ging ze héél even naast hem liggen, stond toen op, ging vreten en naar bed xD
Ze kan het echt niet hebben als iemand op haar plekje ligt😅

2 likes

Mijn man is een paar dagen gamen bij zijn beste vriend en mijn kat is sindsdien zoooo clingy. Hij achtervolgd me de hele dag en ‘s nachts mauwt hij bij de slaapkamerdeur en wil hij ook tegen me aan plakken.

Zeker. Zodra ik mijn kat ergens in huis hard en laag hoor mauwen weet ik dat ze weer iets gevonden heeft wat ze mij komt brengen.
Kan zijn een keukenrol uit de voorraadkast, een sok, een takje, een insect (afgelopen zomer heeft ze echt wel 15 wantsen en een hommel bij mijn voeten neergelegd, levend :thumbsup:) en allerlei ondefinieerbare objecten. :joy:

5 likes

Oooh ja, dat doet één van onze katten ook altijd. Heel herkenbaar met dat gemauw! Hij doet het de afgelopen weken ineens zo veel, dat we onder ons bed of onder mijn bureau een heel arsenaal sokken, ondergoed en schoonmaakdoekjes vonden. Die gapt hij blijkbaar direct van de schone was-stapel die ik vergeten ben op te ruimen :joy: En trots dattie is he.

3 likes

Dat vraag ik me ook af :joy: plantenspuit boeit hem echt niks

47 likes

Hahaha o geweldig

1 like

Dit is echt briljant :joy: daarom hou ik zo van katten. eigenwijze beestjes :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Dit ligt er net naast me :

36 likes

Ohhh ja een van mijn katten pikt ook graag dingen uit de wasmand (vies of schoon, maakt hem niet uit) en verzamelt dat onder het bed, maakt ie dan een soort bedje van. Dus als ik stofzuig onder het bed vind ik 9/10 keer een mandje gemaakt van was :joy:

10 likes

Wat een geweldige foto! Sowieso zijn al die katten + kerstboom foto’s heel leuk. We moeten er maar mee leren leven denk ik.

1 like

Die pootjes :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

21 likes

Gisteren de babybox geinstalleerd (en niet aan gedacht er een dekentje in te leggen). Vanmorgen troffen we dit aan (hadden het kunnen voorspellen natuurlijk).

35 likes