Kattentopic #2 (Deel 1)

Hm onze katten doen dit ook, maar zijn wel vrij oké te corrigeren. Het is echt een kwestie van NOOIT iets laten liggen waar je niet direct bij zit, en als je dan aan tafel zit te eten en ze probeert, gewoon direct wegduwen en nee zeggen. Heel heel heel vaak doen en volhouden. Juist als ze drie keer direct terug springt. Één positieve ervaring (eten vinden) is al genoeg om de rest van het wegsturen te vergeten dus je moet echt zorgen dat ze nooit wat te pakken krijgt.

Die van mij zijn nu een jaar bij ons en het zit er nog steeds niet 100% in, maar kan inmiddels wel een leeg bord op tafel laten staan zonder dat ze t aflikken. Ze azen er dan wel op haha en moet dan heel vaak dreigend “Nee :point_up_2:t3:“ zeggen maar dat werkt nu inmiddels.

Heb trouwens ook wel eens gelezen dat het honger kan zijn, maar ook verveling. Dus miss dat je daar nog iets aan kan veranderen? Succes! Heel irritant probleem.

2 likes

Ja dat volhouden en consequent blijven doe/probeer ik echt, maar het lukt hem soms toch om in een seconde minder opletten vanuit mij iets te pakken te krijgen. Dreigend ‘NEE’ roepen en dergelijke doet hem ook vrij weinig meer. Hij weet echt dat hij het niet mag maar doet het toch helaas. Sluit hem inmiddels dus ook maar vaak af van de woonkamer als hij echt vervelend is, bijvoorbeeld als er bezoek is en er staan hapjes op tafel. Maar vind dat ook wel weer sneu ofzo. Hij is momenteel wel op dieet omdat hij ietsje te zwaar was, dus hij krijgt iets minder eten dan voorheen. Maar het lijkt echt in fases te gaan dat hij zo gefixeerd is op eten. Wordt er toch een beetje moedeloos van inmiddels.

Mij bevalt het heel goed. 4x per dag krijgen ze een ‘hapje’ en dat weten ze ook heel goed. We kunnen makkelijk een nachtje weg en ik hoef me geen zorgen te maken dat ze hun eten in een keer op eten. Sommige katten kunnen heel goed zelf reguleren en hebben er geen problemen mee om altijd voer te hebben staan. De mijne kunnen dat totaal niet, alles gaat gewoon op maakt niet uit hoeveel er staat.

1 like

Ik heb deze. En als we nachtje weg gaan zetten we er een bij omdat ze 4x per dag te eten krijgen.
En heel stiekem wil ik deze hebben want camera en dan kan ik ze zien als ik er niet ben. Wat nergens op slaat want ze kunnen heel goed alleen en als we langer weg zijn heb ik een hele lieve oppas. En alsof ik voorlopig ergens naar toe ga…

1 like

Ik heb deze. Bevalt echt super. Geeft 3 keer per dag voer en batterij gaat al ruim een jaar mee. Maakt wel wat geluid, maar in de weekenden word ik er niet wakker van

1 like

Ik heb dezelfde automatische voerbak als @Swelgje en het bevalt super goed! Ik gebruik hem momenteel alleen voor zijn maaltijd in de ochtend en als ik een nachtje/dagje weg ben. Voornaamste reden dat ik er één wilde was omdat mijn kat me de ene dag om 5 uur 's ochtends wakker maakte voor eten, de andere dag om 6 uur, dag erop om halfzes etc. Nu is hij er aan gewend dat hij elke ochtend op hetzelfde tijdstip eten krijgt en kan ik weer een beetje normaal slapen haha.

1 like

Ik wil even kwijt dat ik nu al zo veel liefde voel voor dit beestje, ik word er af en toe gewoon emotioneel van. Dan kijkt ze me zo tevreden aan en dan loopt m’n hart echt over
Ze heeft vooral s ochtends dr drukke momenten, ligt daarna lekker naast me terwijl ik thuis werk en komt s avonds op de bank nog even bij me liggen, dat zijn echt m’n favoriete momenten
Deze foto is een beetje donker/vaag want het was al avond maar dan ligt ze dus zo naast me, die fluffy buik, die pootjes, dit is toch niet goed voor een mens😍

40 likes

Soms kunnen ze elkaar wel uitstaan en liggen ze bij elkaar; deze zeldzame momenten leg ik dan ook graag op foto vast :camera_flash::rofl:

34 likes

Ah zo cute, zijn met knuffels met die ogen :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik vind ze echt kijken alsof ze boos op je zijn omdat je hun favoriete televisieprogramma net hebt uitgezet. :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Dolly wordt echt met de dag manipulatiever :no_mouth:. Denk dat het aan mezelf ligt haha. Beter dat ik geen kinderen wil, zou echt geen succes zijn.

1 like

Hahahah wat een leuke bozerds :heart_eyes:

1 like

Ik ben jaloers

64 likes

Ohhhhh deze is zo cute he, zo’n koddig bolletje :heart_eyes:

2 likes

Hawwwww :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Net een glimlach :grin:

mijn kat wilt altijd op mijn scheenbenen liggen ipv mijn schoot. Op dit moment ligt hij ook op mijn scheenbeen…

23 likes

Hij had net een identiteitscrisis omdat hij zichzelf zag.

35 likes

Ik heb nooit geweten dta dit topic bestond

Fantastisch.

Katten >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> hond

6 likes

Is dit @VickyViolence

2 likes

Uit de oude doos, maar mijn lievelingsfoto van onze kat. Moment erna ook in deze rare hoofdstandpositie in slaap gevallen.

16 likes