Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik probeer het enkele keren per week bij mijn kat! Ik heb tandpasta en een borstel bij de dierenarts gekocht, staat ook online te koop (medpets geloof ik).

Ik knel mijn kat tussen mijn benen zodat hij niet weg kan en dan borstel ik. De dierenarts zei vanachter bij de tanden te beginnen en dan naar de voorste te gaan met draaiende bewegingen.
Dat lukt wel niet zo goed, heb de indruk dat ik alleen de voorste goed kan doen.

Hij geraakt er wel aan gewend en krijgt telkens daarna een snoepje.

1 like

Aaaah als niet zijn echte eigenaar opduikt dan pls houden!!! Hij is gewend en waar plaats is voor 2 toch ook zeker voor 3? :pleading_face: :pleading_face: :pleading_face:

Fons en Floris? Fons en Frits? Fons en Florian? Fons en Ferdinand?

4 likes

Mocht het aan mij liggen … . Hij is zo lief, en is hier nu ook thuis.

2 likes

En anders doe je gewoon alsof je er 1 hebt weggebracht. Valt toch niet op :grin:

10 likes

Hahahaha, mijn vriend is wel het type dat het nauwelijks zou merken als ik plots een kamer groen zou verven, dus wie weet :stuck_out_tongue: .

3 likes

Ik ga echt stuk om dit verhaal. Wat fijn wel dat je originele Fons terug hebt! Kan je een foto posten van Fons1 en Fons2 bij elkaar? :joy:

2 likes

Haha, als die eens in elkaars buurt durven zijn voor langer dan 5 seconden doe ik dat. Hier alvast losse fotoos. (De bovenste foto is de ‘echte’ Fons, de andere Fons - onder - is ondertussen al wel een pak dikker geworden. Maar ze hebben dezelfde ‘landingsbanen’ aan hun oortjes, dezelfde bruine ondertoon, dezelfde manieren, …)

22 likes

Ahhh wat een prachtige katten allebei!

Fons en Floris? Fons en Frits? Fons en Florian? Fons en Ferdinand? Fons en Frederik? Fons en Flip? Fons en Fabian?

Goh zou je van alliteratie houden Ella…

1 like

Fons en Frank of Frans :grin:

2 likes

Jaaa! Frank en Filip?

2 likes

Mijn kitten is echt zooooo vervelend. Hij doet echt alles wat niet mag. In de kerstboom springen, in het tv-kastje, op/in de boekenkast, op het aanrecht, de tv als springplank gebruiken, planten omver gooien… Mijn god :joy: Ben bijna zover dat ie buiten mag gaan spelen :grimacing: Maar goed, kan er ook wel weer om lachen natuurlijk. Heb nog nooit zo’n deugniet gehad en heb toch al aardig wat katten gehad.

4 likes

Geven jullie wel eens verse vis/vlees oid aan je kat? Mijn moeder zei laatste dat ze vroeger bij de slager hart kocht en de kat dat echt mega lekker vond dus ik wil eens iets voor mijn katten halen.

Niet speciaal voor de kat gekocht, gooi wel soms een stukje naar hem als ik eten aan het koken ben 🤷

1 like

Ik geef hem wel eens een paar stukjes rauwe kip. Geloof dat ze het meeste wel mogen alleen moet je uitkijken met varkensvlees.
Volgens mij zijn er ook mensen die hun katten alleen maar rauw vlees/vis voeren met wat vitamines en mineralen erbij.

1 like

Mijn moeders katten krijgen hart, rosbief en Alaska vis (van die hele goedkope witvis uit de vriezer, volgens mij kookt ze het ook nog in de magnetron brrrrrr)

Mijn poezebeest krijgt af en toe rauwe kip bij het koken, maar hij is sowieso geen bijzondere eter. Kaas gaat er ook niet in, vlees soms.

Rauwe kip lusten ze hier niet, vind ik echt gek want poes vreet alles en is dol op chips en kaas, maar rauwe kip is zeker te normaal. :joy:

Ik had 2 weken geleden een kat naar het dierenopvangcentrum in de buurt gebracht. Heb net even contact opgenomen met hen en er is geen eigenaar komen opdagen. Dusss ze gaan vanaf morgen een nieuwe thuis voor hem zoeken. :partying_face:
Zo blij, weer een straatkatje minder en hopelijk snel een nieuwe warme thuis.

12 likes

Vrienden hadden vorig jaar een kalkoen gekocht en wij kregen de ingewanden voor de kat haha. Ook al vond ie het superlekker, hij ging echt helemaal wappie doordat het vlees soms in zijn tanden bleef hangen of dat het ‘bewoog’. Met als gevolg dat ik overal rauw vlees door de kamer had liggen omdat ie er haast bang voor was en het door de kamer sloeg Hier was het dus niet echt geslaagd haha.

6 likes

Hebben er hier toevallig meer mensen ervaring met een kat die extreem gefixeerd is op eten? En dan bedoel ik niet zijn eigen eten. Ik kan werkelijk waar niks eten hier in huis of (borrel)hapjes op tafel zetten zonder dat mijn kat helemaal leip wordt en de hele avond door zit te schooien en eten probeert te jatten. Hij is er gisteren ook al weer met een halve worst vandoor gegaan toen ik even niet oplette. Vind het nu toch wel echt irritant worden, terwijl ik probeer om consequent te blijven door hem weg te sturen. Maar hij heeft echt gewoon dikke schijt aan mij haha.

Ja ik, en wij eten ook nog geen eens vlees of vis. We kunnen niks meer op het aanrecht laten liggen of ze gaat er alweer op. Het is echt pas sinds de laatste maanden, dus het was eerst niet zo erg. In september waren we 1,5 week weg en toen heeft m’n schoonmoeder opgepast, daar heeft ze wrs stress van gehad want ze at amper toen en is 0,4 kilo afgevallen. Toen we terug waren at ze ook niet zoveel maar daarna is het echt de andere kant opgegaan en vreet ze alles op, zelfs de olie uit de pan. We sluiten haar nu gewoon op in de slaapkamer anders is het niet te doen.

1 like