Kattentopic #2 (Deel 1)

Ja het is echt vreselijk. Ook omdat het echt op en neer gaat. Het leek vanmiddag even goed te gaan, ze werd actiever en had wat gegeten maar nu ligt ze weer als een zielig hoopje in haar mandje en eet ze niks. Ik heb ook echt een potje zitten janken. Niet alleen omdat ik me zo’n zorgen maak maar ik hoop ook heel hard dat het vannacht niet opeens slecht gaat zodat ik naar de nacht dierenarts moet want dat laat mijn rekening niet toe.

Ik heb blijkbaar gisteren ongemerkt een stuk chocola op de grond laten vallen. Zie het net pas liggen… lijkt wel alsof één stuk een beetje aangevreten is.

Schiet natuurlijk meteen in de stress, want chocola. :tired_face: Allebei de katten zijn wel gewoon ‘normaal’. Actief en eten en drinken allebei gewoon, maar toch. Moet ik nog iets doen?

Ik meen ooit gelezen te hebben dat katten wel tegen chocolade kunnen in tegenstelling tot honden.
Ok dat bleek een fabeltje:

Anders even de dierenarts bellen voor advies?

@McApple hoe gaat het met je kat?

Ja ik ga straks denk ik even bellen, zo meteen eerst een telefonisch sollicitatiegesprek :no_mouth:

‘Gelukkig’ kan het nooit veel zijn geweest; maximaal een half blokje. Er lag namelijk nog een stuk van twee blokjes onaangetast naast. Tweede ‘geluk’ is dat het Red Velvet melkchocolade is met eigenlijk maar weinig echte chocola. De cruciale tijd van 2 tot 4 uur is ook al voorbij, zit al 3 uur te werken zonder dat ik ze erbij in de buurt heb gezien.

1 like

Oh heel veel succes! De dierenarts kan je straks dan vast wel geruststellen :slight_smile:

1 like

Hoe gaat het ondertussen? Zo vreselijk die onzekerheid.

Ook @Leverworst wat lief dat jullie er naar vragen.

Het gaat met kleine stapjes de goede kant op. We zijn er nog lang niet en poes is duidelijk nog ziek maar ze eet en drinkt. Kleine beetjes, maar ze eet. Ik ben ondertussen wel een beetje een zombie omdat ik vrijwel niet geslapen heb want op elk geluidje werd ik wakker en vanochtend was ik oprecht een beetje bang om te gaan kijken. Maar poes gaat de goede kant op en we hebben zelfs al weer geknuffeld.

13 likes

Ik vroeg me echt ineens wat af:

Ik heb 3 konijnen in een buitenhok die de hele winter buiten blijven. Ze krijgen een dikke wintervacht en als het echt koud is doe ik er extra stro/wollen dekens bij. De konijnen kunnen nu ook beter niet naar binnen want dan is het veel te warm voor ze. Maar hoe zit dat met katten? Onze kat krijgt wel een soort van wintervacht, maar is soms hele dagen buiten en soms hele dagen binnen (net waar hij zin in heeft). Is het voor hem dan niet veel te warm binnen met zo’n wintervacht? Of kunnen katten hun temperatuur beter reguleren dan konijnen?

:woman_shrugging:t3::woman_shrugging:t3::woman_shrugging:t3:

34 likes

Mijn kat zit regelmatig zo in bed midden in de nacht naar de deur te staren. Noem dit altijd zo’n geestenspotlook :joy:

Net een stokstaartje :joy_cat:

1 like

Wij hebben twee katten: een grijze (Maurice - zwervertje, echte buitenkat) en een zwarte (Fons - veel aanhankelijker en meer een binnenkat). Ergens halverwege juni was Fons vermist. Twee weken later vonden we hem via via terug. Het enige wat niet overeenkwam was zijn chipnr (was wel gechipt, maar niet geregistreerd), qua uiterlijk en gedrag helemaal Fons. Maar bij het chippen van Fons was ooit iets misgegaan qua registratie, dus we gingen er vanuit dat dit een foutje was en lieten hem (opnieuw) registreren. Tot ik gisteren telefoon kreeg … iemand had een katje gevonden en de chip laten uitlezen. Dat katje stond op onze naam geregistreerd, als Fons. En effectief, zowel qua gedrag als qua uiterlijk helemaal Fons. Nu heb ik dus twee nagenoeg identieke zwarte katten die allebei Fons heten … . (Als je ze naast elkaar ziet, lijkt de Fons van gisteren wel de ‘echte’ Fons te zijn.)

41 likes

Zijn hier meer mensen die de tanden van hun katten poetsen?
En zo ja welke tandenborstel gebruiken jullie? Ik heb nu baby tandenborstels en vingertandenborstels en dat werkt redelijk. Ik heb wel het idee dat het poetsen beter gaat met de baby borstels.

En hebben jullie nog meer algemene tips?

Omg en nu? Wat ga je met Fons2 doen? Wel fijn dat jullie Fons terug is, gaat het goed met hem??

3 likes

Ik moet meteen hieraan denken:

Maar de neppe Fons mag nu ook blijven? Moet echt een gekke situatie zijn!

36 likes

Het erge is dat ik nog met deze meme heb zitten lachen vlak nadat we Fons2 terug vonden :p.
En ook @Spaarlamp: mijn vriend wil een ander huis zoeken voor Fons2, wat ik snap - want drie katten (en een baby op komst) is misschien wat veel. Maar ondertussen ben ik al wel gehecht geraakt aan hem, hij woont hier ook al een half jaar en is superlief en aanhankelijk. Dus ik hoop stiekem dat Fons1 en Fons2 hele goede vriendjes worden, zodat hij kan blijven.
Ik moet wel elke keer lachen als ik aan de situatie denken, hoe absurd kan het zijn … .

Iemand trouwens een idee voor een leuke naam die bij Fons en Maurice past? Ik denk aan Egbert of Berend.

11 likes

Pjotr is ook geweldig!

Bart

1 like

Glenn? Simon en Egbert passen ook idd!

2 likes

Ik heb zo’n katten/honden tandenborstel en tandpasta met vlees smaak (ieeeeh). Maar doe het eigenlijk nooit :scream_cat: Hij gaat gelijk proberen te kauwen op dat ding en dan deep throat ik hem meestal 2/3 keer per ongeluk met die tandenborstel en raak ik naar mijn idee alles behalve zn tandjes. Maar bedenk mezelf wel steeds dat ik t eigenlijk moet doen, het is wel echt een ‘zwakke plek’ van katten.
Naja mijn tip is vooral die vlees tandpasta. Vervelend vindt ie het niet echt :smile_cat:

1 like