Kattentopic #2 (Deel 1)

Mijn Britse korthaar werd zaterdag opeens ziek, liep raar, gaf over en wou niet meer eten.
Zondag kon ik bij de dierenarts terecht en die trok bloed, kreeg gisteren de uitslag en het is nierfalen… hij zit boven de 300 terwijl dit tussen de 40 en 60 moet liggen normaal.
DA adviseerde hem in te laten slapen, kat is 13…
Infuus zou wss maar voor een paar dagen helpen zei hij en katten krijgen ook veel stress van infuus blijkbaar.
Inslapen vanavond gepland maar nu heeft mn kat voor het eerst in 3 dagen weer een beetje gegeten en hij ziet er ook iets beter uit?
Ik weet zelfs niet of dit kan maar hoop nu toch ergens op een mirakel, dat de dierenarts hem ziet en hem toch een kans geeft… :frowning:

2 likes

Ach wat zielig. Heel veel sterkte!

Ik zou even de dierenarts bellen en vragen of dit een hoopvol teken is. Uiteindelijk is het aan jou om te beslissen wat je doet, maar de dierenarts kan je helpen om de afweging te maken. Je moet er met een goed gevoel op terug kunnen kijken. Dat het beestje geen onnodig leed heeft gehad, maar dat je ook niet (voor je gevoel of echt) te snel hebt opgegeven.

1 like

Hij gaat hem inderdaad eerst nog opnieuw onderzoeken straks, hoop het zo.

Fijn dat ie zich nu beter lijkt te voelen, moet heel naar zijn hem in zoveel pijn en verwarring te zien. Veel sterkte!

1 like

Mijn beestje leeft nog. :smiling_face_with_three_hearts:
Dierenarts zag toch ook een kleine verbetering. Heb alvast niervoeding besteld, hopelijk wilt hij dat eten.
Zou ook Semintra moeten geven maar door leveranciersproblemen (corona fuckt ons weer :frowning:) is dit moeilijk te vinden.
Heb in ieder geval het voorschrift, morgen rondje apotheken doen.
Bedankt voor de sterkte!!

32 likes

Ooooh wat fijn!! Hopelijk knapt ie snel helemaal op!

1 like

Oh, wat fijn dat je kat nog leeft! Ik hoop dat hij herstelt. Een collega van mij had ook een kat met nierproblemen die een soort wonderbaarlijke wederopstanding had - zij hadden ook al een afspraak staan voor het inslapen (inmiddels een paar jaar geleden) en poes is er nu nog steeds!

Sterkte!

1 like

Hopelijk is het nog te vinden!

Hier heb ik vanavond volkomen onverwacht ook het broertje van mijn kat in huis gekregen en nu zijn ze weer uit hun doen.

1 like

Wauw wat een goed nieuws! wat een emotionele rollercoaster moet dat zijn joh
Heel veel beterschapswensen voor hem in ieder geval! :heart:

1 like

Lekker liggen. Lui avondje, ook wel te zien aan de tyfuszooi op tafel haha

27 likes

Ik heb iets geks ontdekt bij mn kat. Als ik haar in haar nek aan de voorkant kriebel, dan draait haar kopje helemaal naar links boven en komt haar linker achterpoot omhoog :joy: lijkt wel een soort reflex. Heb het op verschillende dagen geprobeerd en het gebeurt altijd. Heel maf om te zien haha

6 likes

Betrapt :eyes:

31 likes

Hier zijn we al in de kerststemming:

25 likes

Oh zo goed dat hij terug opleeft! Hopelijk doet hij niet moeilijk over de niervoeding! Mocht je nog een snack zoeken (natvoeding), bij zooplus hebben ze van royal Canin zakjes natte voeding in verschillende smaken voor katjes met nierproblemen. Mijn kat is er gek op.

Dat is ook het lastige bij katten, ze laten pas merken dat er iets mis is, als het al vrij ernstig is. Mijn kat heeft ook beginnend nierproblemen en weet dat echt alleen omdat ik zijn bloed laat testen elk jaar sinds hij 10 is. Anders had ik het echt nooit geweten want je merkt er gewoon niets van. Ze verbergen het ook zo goed altijd.

Hier mijn katjes toen ze aan het zonnebaden waren :sunny:

27 likes

Ha toevallig, ik heb zo van die zakjes donderdag besteld!
Ik heb gelukkig een apothekeres gevonden die Semintra zelf maakt zolang het product niet leverbaar is, dus dat kan ik hem ook geven. :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Mijn kat heeft zo’n fluffy buik :smiling_face_with_three_hearts:

41 likes

Ik maak mij zo’n zorgen. Mijn kat eet en drinkt sinds gisteren niet meer en is gigantisch lusteloos. Heb daardoor amper geslapen vannacht omdat ik van elk geluidje wakker werd. Ik had gehoopt dat ze na de nacht wel wat zou zijn opgeknapt maar ze wil nog nog steeds niks. Dus nu ben ik de tijd op de klok aan het wegkijken totdat de dierenarts open is.

Ah kan me voorstellen dat je je zorgen maakt
Hoop dat je snel terecht kan bij de dierenarts

Ja dat hoop ik ook. Het liefste was gisteren al naar de dierenarts gegaan maar dat liet mijn portemonnee niet toe. Normaal zou ik mij daar totaal niet druk om maken en is geen cent te veel voor mijn katten maar de afgelopen maanden nogal wat financiële tegenslagen gehad. Ik maak me nu dus niet alleen zorgen om mijn kat maar ik voel me ook gewoon schuldig :cry:

1 like

Ooh hopelijk kan je er snel terecht en knapt je kat weer op.

Bij mijn kitten nog steeds onbekend waarom hij steeds opnieuw een bobbel met vocht in zijn hals krijgt. Zijn al doorverwezen 2x punctie genomen en laatste keer ook echo en bloed. Vandaag volgen de labo resultaren. Deze dierenarts wist het ook niet echt maar denkt aan iets dat weinig voorkomt bij schildklier. Maak me zo ongerust, hij speelt en eet wel normaal dus lijkt me niet ziek.