Kattentopic #2 (Deel 1)

Oh ja wij hadden eerder ook zo’n bank, blij dat we nu een andere hebben waar de haren op blijven liggen en er niet meer in haken. :sweat_smile:

Mijn kat heeft nu al 2 dagen achter elkaar gebraakt en eet heel weinig en traag…
Iemand ervaring mee?

Heel blij met zijn nieuw speelgoed maar het lampje van het balletje gaat iets te snel uit waardoor hij het soms niet meer ziet liggen(wit balletje op witte rail).

14 likes

Ik heb sinds vandaag een poes in huis :heart_eyes: meteen na aankomst ging ze haar reismandje al uit en is al drie keer in alle hoekjes van m’n huis geweest en zojuist sprong ze bij me op de bank en begon kopjes te geven. Ik was erg nerveus of dat allemaal wel goed zou gaan maar dit zijn goede tekenen, toch?
Ze heeft dr eten of water alleen nog niet aangeraakt en ook nog niet op de bak geweest maar ik ga er van uit dat dat nog wel komt, misschien als ik ga slapen dat ze nog even op dr gemak alles gaat verkennen.
Ik vind het nu al zo gezellig :two_hearts:

Het is via verhuisdieren.nl en ze is geen kitten meer, ze is 4.
Ik merk wel dat de vele geluiden wat wennen zijn (ik woon op de begane grond met enkel glas, vlakbij een park dus veel aanloop) maar daardoor ook genoeg te zien buiten dus ze zat al op de vensterbank vanmiddag

Ik zie nogal snel beren op de weg dus zag al allemaal dingen voor me die mis konden gaan maar volgens mij heeft ze het vooralsnog erg naar dr zin en anders kom ik hier advies vragen! Ik heb de afgelopen tijd alvast meegelezen ter voorbereiding op dr komst :blush:

24 likes

Volgens mij is dat heel goed. Ze klinkt alsof ze zich al redelijk op haar gemak voelt. Als je haar rustig laat rommelen gaat ze volgens mij vanzelf eten en drinken en dan ook naar de bak. Heel veel plezier samen!

1 like

Dankjewel! Ik kijk er ook echt naar uit, volgens mij is het zo’n leuke kat. Ze ligt inmiddels lekker te slapen op een eetkamerstoel en ik doe continu super voorzichtig met alles, alsof er een baby ligt te slapen die je niet wakker wilt maken :joy:

4 likes

Klinkt goed hoor! Heb je een foto? :heart_eyes:

Deze winter lekker ANWB-stel spelen met de huisgenoot <3

foto

43 likes

Hoe doen jullie het als je een nachtje weggaat.
Laten jullie dan de kat een nachtje alleen thuis of past er dan iemand op?

De laatste keer dat ik een nachtje weg ging (ok waren er meteen 2) bleven ze gewoon thuis en zijn mijn ouders langs gegaan om eten/aandacht te geven. Zij wonen om de hoek dus vinden dat geen probleem. Mijn moeder vond het zielig om eten te geven en meteen weer te gaan dus ze bleef dan een uur op de bank zitten, maar mijn katten gingen eten en daarna weer slapen, hoefden helemaal geen aandacht. :joy:

Als ik nu 1 nachtje weg zou gaan dan zou ik gewoon veel eten en drinken neerzetten en dat komt dan wel goed denk ik.

Ik vraag de buurman altijd om de katten eten te geven en even te knuffelen. We hebben ook een kattenluikje dus ze kunnen gewoon hun gang gaan verder.

Ja ik heb een foto, ik zie het alleen voor me dat ik word herkend aan de hand van deze foto haha dus ik laat m niet zo lang er op staan denk ik
Ik heb meerdere foto’s ontvangen in de periode voorafgaand aan haar komst maar dit is toch wel m’n favoriet

• foto verwijderd

En ze heeft vannacht gegeten en is op de bak gegaan! Ze ligt nu op m’n voeten, onder het dekentje op de bank :heart_eyes: ik moet alleen wel naar de wc maar wil niet opstaan, dit is m’n leven nu denk ik haha

20 likes

Bij één nachtje komt er niemand, tenzij in vanaf 6 uur ‘s ochtends weg ben tot 11 uur ‘s avonds de volgende dag.
Ze krijgen hier in de ochtend brokken en ‘s avonds natvoer. Als ik voor een nacht weg ga krijgen ze hun avondeten gewoon wat eerder.
Twee nachtjes vraag ik altijd iemand om ze even een keer eten te komen geven.

De beste badeend die je je kan wensen!

22 likes

Omg doet jouw kat ook de ‘creepy staredown’ als je in bad zit?

Als ik de badkamer per ongeluk deur open laat staan tijdens het douchen dan staan ze er allebei zo bij

En dan gaan ze je echt van boven naar beneden aan zitten kijken, voel me dan echt geïntimideerd :joy:

33 likes

Nee hij ligt nu te chillen, maar ik zet er wel altijd een krukje voor hem ernaast. Ben namelijk bang dat hij ooit in bad springt. Hij is ook erg nieuwsgierig en speelt graag met het schuim.

Mijn kat blijkt blaasgruis te hebben en heeft sinds donderdag hiervoor speciaal voer en wegens blaasontsteking ook antibiotica en pijnstillers. Heeft een van jullie ook een kat met gruis? En duurde het lang voor jullie verschil merkte? Hij gaat nu nog steeds vrij vaak naar de bak, maar is al wel een stuk kalmer.

Google geeft ook zoveel verschillende antwoorden over dit probleem.

Een nachtje alleen!

Twee van mijn drie katten helaas. Ik geloof dat het met een dag al beter ging (als in minder vaak naar de kattenbak), misschien twee.

1 like