Haha ik heb dat al eerder gezegd hier en was meteen een dierenmishandelaar. Maar ik zou het ook niet doen.
Onze katten hebben ook geen verzekering, wel een spaarrekening.
Toevallig hebben mijn vorige katten ook allemaal dingen gehad die niet gedekt zijn (dingen aan hun tanden die eruit moesten en een hartprobleem).
Er is tegenwoordig zoveel mogelijk en het word ook steeds meer (een bloedbank voor honden?). Ik vind het verschil tussen hoe we omgaan met landbouwhuisdieren en huisdieren ook zo groot. Iemand gaat wel voor duizenden euro’s chemotherapie doen voor de kat maar waar het vlees op hun bord vandaan komt dat interesseert ze geen reet? Gechargeerd natuurlijk, maar het verschil is zo groot.
Wij “doen” alles tot 1000 euro en daarboven gaat t m gewoon niet worden.
En voor meer context, mijn vorige kat had een hartruis wat duidde op hcm. Het was een kwestie van tijd voor hij last zou krijgen. Toen hij was ingestort met vocht achter zn longen enzo heeft hij bij de dierenarts in een zuurstofkooi gelegen en hebben ze het vocht weggehaald. We hebben toen besloten om hem niet naar het dierenziekenhuis te brengen omdat ie daar aan alle toeters en bellen zou worden gelegd maar volgens de dierenarts dat zeer waarschijnlijk de uitkomst niet zou veranderen.
Uiteindelijk is hij er bovenop gekomen en heeft hij met vochtafdrijvende pillen nog een maand geleefd waarna hij waarschijnlijk in zijn slaap een hartstilstand heeft gehad.