Kattentopic #2 (Deel 1)

Welke fontein is het die steeds voorbij komt? Ik liep achter en zie het niet staan, zal er wel overheen gelezen hebben en ik ben lui ik wil niet opnieuw kijken.
Alvast bedankt namens mijn 7 poezels :two_hearts:

Ik weet niet of je nog advies nodig hebt, maar ik heb afgelopen week ongeveer hetzelfde meegemaakt. Sinds een weekje komt een kat elke dag in onze tuin en vraagt om eten en probeert constant binnen te komen.

Ik heb een paar foto’s gemaakt en op de lokale facebookgroep van mijn woonplaats gevraagd of deze kat van iemand is. Blijkbaar is hij achtergelaten :frowning: ik heb even met de plaatselijke kattenopvang gebeld en ik ga hem vangen en naar hun brengen. Zij controleren op chip en als hij echt geen eigenaar heeft, komt hij vrij ter adoptie.

Dat ongerust herken ik zo! Hopen dat het meevalt of weer wegtrekt.

1 like

Poes adoptie dag 1:

Adoptie dag 7:

Ze doet het zo goed! Foto 1 breekt echt mijn hart

33 likes

Dat wilde ik eigenlijk ook doen, maar mijn vriend heeft hem weggejaagd toen hij thuiskwam. Aan de ene kant snap ik hem, maar aan de andere kant schiet er dus al sinds zondag door mijn hoofd dat hij inderdaad misschien wel ontsnapt is of dat er iets anders aan de hand is en dat ik hem niet geholpen heb.

Maarja, heb hem sindsdien dus niet meer gezien.

Als je de kat nog eens ziet, geef je best water en eten. Als het lukt, kan je hem in transportmandje doen en naar dierenarts of opvang brengen om chip te laten lezen (is gewoon gratis).
Mocht hij dan toch een baasje hebben, weet je het en zit je er niet meer mee in je hoofd :slight_smile: misschien duikt hij nog eens op!

1 like

Bedankt voor de tip! :slight_smile: Hoop heel erg dat hij gewoon weer veilig in zijn eigen huisje zit en ik hem daarom niet meer gezien heb.

1 like

Heb het nu een paar dagen geprobeerd en hij is er niet dol op… Hij heeft nu wel door dat hij echt niets anders krijgt dus het eten gaat wel beter (al dan niet met tegenzin :sweat_smile:)

:smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

31 likes

Ahh jammer dat hij het niet zo lekker vindt! Wel fijn dat hij in ieder geval wel eet.

Bedoel je dat je dit vlinder-speeltje al hebt? Of dat je een vergelijkbaar speeltje hebt wat steeds omvalt?
Hij hoort een beetje rond te fladderen. Dit is een beetje een flauw filmpje, maar laat wel goed zien hoe het speeltje werkt. (eventueel doorspoelen naar 1:40)

Ik moet wel zeggen dat ik eerst een exemplaar had wat niet goed werkte (de vlinder draaide KEIHARD rond, er was geen fladderen bij). Toen heb ik Zo.oplu.s gemaild en kreeg ik een nieuwe. Die doet het wel goed, zoals het filmpje dus. Het speeltje is echter nog nooit omgevallen, door de vorm van de basis kan dat denk ik ook nagenoeg niet…

1 like

Mijn kat heeft soms een snotje in zijn oog en daarop ging ik googlen en nu denk ik dat hij een geïrriteerd oog heeft en dat zijn wimperrand wat roder is dan van het andere oog (en het is een rode kater dus alles is rood) en dat hij een dikker oog heeft dusssss vanavond naar de dierenarts. Waarschijnlijk sta ik na 5 min weer buiten en denkt de dierenarts “nou dat is lekker makkelijk geld verdienen”, maarja alles voor je baby he. :woman_shrugging:t4:

1 like

Aw, ik ken het. Alles voor je baby, overbezorgde poezen-moeder :stuck_out_tongue: Ben ik ook hoor.

Verder: mijn katten hebben een vrij platte snoet waardoor ze eigenlijk altijd wel wat snotjes in hun oog hebben. Haal ik elke dag even weg met een veeg van mn vinger.
1 van de katers heeft ong 1x per jaar een geïrriteerd oogje (zit dan beetje dicht en is rood). Ik reinig het dan 2 a 3x per dag met een gaasje met gekookt water. Dan is het na 2 dagen weer weg. Ik let wel altijd goed op of het niet erg wordt. Maar als je twijfelt: ga zeker naar de DA, dan ben je tenminste gerust :relaxed:

2 likes

Ah dit gaan mijn katten geweldig vinden denk ik, ik denk dat ik dit ding ook bestel! :smile:

1 like

Ja hij heeft al vanaf dag 1 regelmatig snotjes, niks ergs en veeg ze ook gewoon weg maar nu begon ik me er aan te irriteren en er echt op te letten en dan zie je natuurlijk spoken haha.

1 like

Heb inmiddels de Cat it in huis en dat is tot nu toe in ieder geval een grote hit. Hij heeft er vanmiddag wel bijna een uur mee gespeeld en net weer eventjes. Hopelijk blijft ie het leuk vinden als het nieuwe er straks vanaf is.

Heb daarnaar ook nog zo’n torentje met een ronddraaiende laser gekocht maar die laten we nog even in de kast.

4 likes

Superleuk! Wat ik destijds deed was het balletje eruit halen als ze er niet mee speelde en het af en toe erin doen en dan was het reuuuuuzeleuk. En als ze na een tijdje klaar was met spelen borg ik het balletje weer op.

1 like

Ohh dit ga ik proberen want mijn kat kijkt al tijden niet meer naar dat ding om haha

Net toch naar de dierenarts geweest want het leek eerder groter en harder. Gelukkig want aan de telefoon had ze begrepen dat het bovenaan zat maar het zit aan de hals. Ze vond het bizar en wist niet wat het is😔. Ze heeft er met twee spuiten allemaal vocht kunnen uithalen, nu wachten op resultaat van lab van punctie:( arme cutie.
Hopelijk een eenmalige cyste ofzo…