Kattentopic #2 (Deel 1)

Och zooo schattig! Lief hoe ze bij elkaar liggen :heart:

Onze kat ligt, als ze in bed ligt, altijd op mijn plek. Ik ga altijd iets later naar bed als mijn vriend (heb een uitgebreide avondroutine/kom niet van de bank) en tja, dan is mevrouw niet al te blij als ik uiteindelijk kom. Mijn vriend tilde haar net op en ze stribbelde tegen en beet hem en hij legde haar een stukje verder naar beneden aan mijn voeten. Ze was meteen stil toen ze merkte dat het daar warm was (elektrisch dekentje). Echt die verbaasde blik… :joy::joy::sweat_smile:

3 likes

Pfff mijn poezel doet nu weer moeilijk met eten. Natvoer dat ze normaliter gewoon lekker eet lijkt ze niet echt meer te hoeven sinds gisteren… ze heeft wel honger want ze komt gerust miepen terwijl ze dus nog natvoer heeft. Whyyyyyy :sob: en ze braakt nog steeds af en toe eten uit. Ik weet echt oprecht niet wat ik nog kan veranderen? Ze is sowieso niet ziek want helemaal door DA nagekeken en ze was in de eerste 6 weken ook gewoon aangekomen ( :no_mouth:).

Ik ben zelf ook echt een zeikerd met eten overigens dus ergens snap ik haar wel. Ben er iig achter dat ze niet van vlees houdt in paté of natvoer. Eigenlijk alleen vis vindt ze lekker.

Mijne eet ‘s avonds sinds deze week ook z’n natte prakkie niet op. Why?? Ga het weer proberen met Almo, takke duur maar hij wordt er vrij wild van. Misschien ook wat voor jouwe? De vis is heel fishy :fish:

Oh die Almo vond ze niet lekker… Echte zeikerd! Ze krijgt nu zakjes van Iams en soms wat mousse ( :nauseated_face:)

Haha zo balen als ze het ook niet gelijk opeten die gore geur zo lekker door de kamer zweeft

2 likes

Een van mijn katten heeft ook van die fases, dus ik wissel dan altijd weer van soort natvoer (de ene keer in jus, dan in gelei, dan van die ‘flakes’ en dan weer echt een soort brokjes, dan een mousse, kook een keer witvis en zo ga ik in cirkeltjes door). Denk dat hij er soms gewoon even op uitgekeken is…

Zou dat spugen ook geen haarballen kunnen zijn? Hier helpt van die anti haarbal pasta heel goed. Of spuugt ze echt meteen na het eten al?

1 like

Een van mijn katten is echt een pechvogel: 3 jaar geleden heeft hij een penisamputatie ondergaan ivm. terugkerende verstoppingen van zijn plasbuis en de laatste tijd heeft hij heel erg last met poepen :no_mouth: In korte tijd ben ik 3x met hem naar de dierenarts geweest voor een klysma en sinds vorige week zit hij op speciaal voer met extra vezels + een dagelijkse dosis laxeermiddel. Er is echter een ‘probleem’: hij vindt het niet lekker en eet daardoor te weinig. Hebben jullie tips voor vezelrijk voer geschikt voor blaasgruiskatten? Hij krijgt nu Royal Canin Gastro Intestinal Fibre (heeft een S/O index en is daardoor geschikt voor blaasgruiskatten).

Ach wat sneu! :pensive: Misschien heb je het al geprobeerd, maar heb je al wat water over de brokken gedaan? Mijn kat vindt zijn anti-blaasgruis brokken ook niet geweldig, maar met een beetje water vindt hij het ineens top spul.
Verder geen tips helaas

Ik had altijd sterilized voer van Hills maar wilde eens iets anders proberen dus heb een kleine zak van deze gekocht

Mijn katten werden heeeeeeelemaal gek, vraten het echt alsof ze al 3 maanden niks gegeten hadden. Het scheelt ook nog eens ruim €30 op een zak van 10 kg, hoop echt dat ze het hier goed op doen.

Wil nu dus een grote zak kopen, maar weet niet of ik beter de sterilized versie kan kopen of deze indoor ook goed is. Mijn katten waren te zwaar, zijn inmiddels prima op gewicht maar moeten niet echt aankomen.

Zelf doe ik hem altijd optillen en samen op de weegschaal. Maar als dat geen optie is zou je hem misschien even in zijn reismandje op de weegschaal kunnen zetten. Daarna even het mandje zonder kat wegen en dan heb je wel een goed idee van zijn gewicht.

1 like

Mijn kater is gecastreerd toen hij 5 maanden was. Inmiddels dik 1.5jaar en sinds kort fietst hij zich een ongeluk op zijn knuffelvarkentje :sweat_smile: Stomme vraag misschien maar masturberen jullie katers ook? Ik heb het nog nooit eerder gezien.

1 like

Nee nog niet geprobeerd! Ga ik zo even doen. Bedankt voor de tip.

1 like

Ik heb ook altijd dit merk, maar dan inderdaad de sterilized versie. Ik vind het altijd lastig om te beoordelen of de ingrediënten van het een nou beter zijn dan het andere. Maar mijn katten vinden dit heerlijk.

Ik zoek nog een handige afsluitbare bak om die zak (ik heb altijd 3 kg) in leeg te gieten. Iemand aanraders?

Ik heb het al eens eerder gezien bij een kater! Dan ging die uitgebreid zijn penis wassen/lekken en soms maakte hij ook van die typische bewegingen op een deken. Weet het niet zeker, maar dacht dat het iets te maken had met de leeftijd waarop ze gecastreerd zijn.

Mijn kater deed dat alleen voor zijn castratie, ik heb het daarna niet meer gezien!

En hielp het een beetje?

Ik heb hem laatst in een grote boodschappentas en dan met zo’n kofferweegschaal gewogen, maar ik heb ook geen gewone weegschaal (en hij is te zwaar voor de keukenweegschaal :grimacing:)

1 like

Nog geen idee! Heb het gegeven voordat ik naar mijn werk ging. Hij was niet heel enthousiast maar meestal eet hij in de loop van de dag dan wel wat…

1 like

Wij hebben speciaal hiervoor een babyweegschaal!

2 likes

Wij ook! Kat erop zetten even naar beneden duwen (heel zachtjes) en ze gaan keurig zitten.

1 like