Kattentopic #2 (Deel 1)

Dit is Wolf.

9 likes

Toen mijn poes krols was duurde het ongeveer 5 dagen, daarna was ze weer stil. Alhoewel die van mij 's nachts gelukkig wel stil was, kan me voorstellen dat het je nachtrust behoorlijk opbreekt anders. Succes, hopelijk is je poes snel niet meer krols!

@Sundance ik heb een poes die ik liever een andere naam had gegeven, mijn ex heeft haar naam verzonnen maar ze heet nu eenmaal zo dus ik laat het lekker. Ze heet Emma, ik had haar liever Freya genoemd zodat het zou matchen met haar ras [Noorse Boskat] en met mijn andere poes [Skadi].

Mijn mormeltje heet Frank. Ik ben nog altijd blij met de naam, ik hou van typisch Nederlandse mannennamen (/ truckernamen) voor mijn huisdieren. Dat of een kakkernaam (Lodewijck of zo), maar poezebees is niet statig genoeg voor een kakkernaam vond ik.

1 like

Beetje donker dus weet niet of je het kan zien, maar hij kijkt dus graag naar Poesjes op tv😂

17 likes

Zien jullie dat ook bij zijn oogjes? Super sneu, volgens mij moet ik voor de 7e keer dit jaar weer naar de dierenarts. Laatste keren kon ze niks vinden, wel koorts. Maar nu heeft m’n kat weer zo’n gek ‘derde ooglid’, als ik hier op Google is het een teken van ziek zijn. Heeft 1 van jullie dit wel eens bij z’n kat gehad?

Ja mijn kat had dat direct na we hem geadopteerd hadden. Hij had toen flink koorts, en door mindere weerstand ging daarna zn oogje ontsteken (en de zalf daar was ie overgevoelig voor bleek later, echt taxi’en naar de dierenarts. Eerste twee weken werden trouwens alle DA kosten gedekt door het dierenasiel #adoptdontshop). Dus die bleef er wel even een beetje gehavend uitzien in het begin. Ik dacht daardoor in het begin dat hij vrij rustig was, grootste misvatting ooit :laughing:. Is jouw kat ook anders qua gedrag? Als de koorts niet weg is, kunnen ze het bij de DA toch een beetje helpen met medicijnen? Echt sneu om te zien he met die gordijn oogjes :pleading_face:

Heb niet echt duidelijke foto. Ik dacht dat zn neusje aan beide kanten een zwart randje hadden in t begin, dat bleek dus opgedroogd snot/vies… arm ding.

Ahh arm ding, ik heb er niet zoveel verstand van hoor, maar z’n oogjes lijken ook een beetje waterig/snotterig of niet? Mijn kat had idd net als van @Flippie ontstoken ogen toen ze uit het asiel kwam dus was ook kind aan huis bij de dierenarts :stuck_out_tongue:
Knijpt ie ook met zijn ogen soms? Merk je verder aan hem dat ie niet lekker in zijn vel zit? Mijn kat was gewoon vrolijk en actief dus het waren puur de fysieke kenmerken, maar het was heel goed te behandelen met medicijnen en sindsdien nooit meer last van gehad!

1 like

Mijn kitten had ook ontstoken oogjes toen ik dr net kreeg, vooral vaak opgedroogd pus (sorry gooor) waardoor ik het merkte. De DA zei dat het een voorteken was van de niesziekte. Daar is ze toen tegen ingeënt, maar dr oogjes bleven ontstoken. Heb twee weken later een zalfje gekregen en toen was het binnen twee dagen weg. Verder was ze gewoon druk en oogde ze niet ziek!

Ik zou dr nu een andere naam geven trouwens, omdat dus iemand die heel dichtbij me staat ook een kitten heeft gekregen en dezelfde naam heeft gegeven. Heel kinderachtig van mij maar ik vind het echt niet leuk hahaha. Dr naam past wel bij dr dat wel.

Ik heb een kater van bijna 3 die nog dagelijks aan mijn hand wil sabbelen. Wordt hij heeeelemaal zen van en is hij mee begonnen op dag drie bij mij. Lees op internet wisselende dingen maar toch vaak dat het gedrag is dat ze laten zien als ze op hun gemak zijn. Denk niet dat je je er zorgen over hoeft te maken.

Edit: zijn broertje doet het trouwens niet!

1 like

Mijn katje heet Rio :heart_eyes:! En hij is te cute. [

40 likes

Ahhh dat tongetje! :heart_eyes:

1 like

Hebben jullie een kattenbak met een klepje? Mijn kat snapt het nog niet, maar ik weet ook niet zo goed hoe ik het hem kan aanleren. Ben bang dat als ik nu ineens dat klepje erin doe dat ie dan niet meer op de bak gaat.

Oooh :heart_eyes: leuke naam ook!

1 like

Ja ik laat het klepje nu nog naar boven staan met de bedoeling het dan wanneer we thuis zijn naar onder te doen om te kijken of het lukt. Ondanks dat het dus een kattenbak met deksel is komen er toch telkens veel korrels uit, dat vind ik wel jammer.
Wil eigenlijk over een tijdje wel liever een kattenbak die wat verstopt zit in een kastje of een minder opvallend model, wennen katten dan snel aan een andere kattenbak? Aangezien we tegen dan het volledige huis kunnen gebruiken dacht ik er dan twee te hebben staan.

Wasknijper en wc rolletjes zijn z’n favo. Veeeel leuker dan echte kattenspeeltjes.
Omdat hij mijn laptop zo leuk vindt leek deze me leuk maar ben vrij zeker dat hij er niet naar gaat omkijken.

5 likes

Haha ja dat is net als met kinderen, je houdt ze echt niet zó makkelijk voor de gek, ze willen gewoon jouw speelgoed :grin:

1 like

Touwtjes in alle lengtes en materialen. Hengelspeelgoed ook als het touw leuk genoeg is :smile: Kleine vilten balletjes, balletjes met een belletje erin (balletje met een bel in een papieren zak is goed voor een uur geconcentreerd spel :heart_eyes:), propjes papier, haarelastiekjes (die worden zo uit m’n handen gejat terwijl ik m’n haar wil vastdoen), propjes aluminiumfolie, strookjes karton, koptelefoontjes :smile:, veertjes, oh en die baan van catit senses met een bal erin :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

In principe willen katten graag op de kattenbak, daar kunnen ze graven en dat is hun natuurlijke instinct. Als je ze bij een nieuwe kattenbak er een paar keer in zet, zodat ze weten dat 'ie bestaat, dan zullen de hem gebruiken. Tenzij ze 'm echt niet fijn vinden. Dat kan aan de locatie liggen, hoe schoon het is of de geur van de korrels. Maar dat merk je dan snel genoeg :sweat_smile:

@Sundance zelfde geldt voor het klepje. Paar keer erin zetten waarbij je 'm door het klepje laat gaan en dan afwachten. Hij weet dan dat hij door het klepje moet om op de kattenbak te komen. Als hij dat per se niet wil, tja, dan zou ik de voorkeur geven aan een open klepje boven het alternatief - hij zoekt zijn eigen plek. Je kunt altijd nog zo’n matje kopen om ervoor te leggen. Of over een tijdje nog eens proberen, soms verandert de voorkeur ook.

2 likes

En de kong kickeroo (schrijf ik dat goed?) en de banaan natuurlijk!

1 like

Ja geloof t wel! Die heb ik al in huis. Is de banaan ook met kattenkruid? Ik word er vrolijk van dus de kat vast ook haha

1 like