Kattentopic #2 (Deel 1)

Hi! Ik heb een vraagje of er iemand hier is die ervaring heeft met adoptie van katten uit het buitenland via een stichting?

Wij hebben een katertje van 7 maanden oud en overwegen een tweede kat. We wonen op de eerste etage met balkon, de kat kan niet echt naar buiten dus het lijkt me fijn als hij iemand heeft om mee te spelen. Zouden jullie een tweede kat aanraden? Ik ben redelijk nieuw in de katten wereld (wel helemaal verliefd op de onze), dus twijfel over waar we goed aan doen.

1 like

Ik heb zelf een tweede kat erbij genomen toen ik in een appartement woonde.
Bij mij is het heel goed bevallen. De kat verveelde zich minder en is snel vrienden geworden met de nieuwe kat

1 like

De laatste vlogs van Laura brijde hebben wat 2 jarige kat die al lang bij hen is + nieuwe kat uit buitenland beelden. Het is wel een proces met ze aan elkaar laten wennen maar die lijken het uiteindelijk wel goed met elkaar te gaan vinden :slight_smile:

1 like

Ah top, dan laat ik haar lekker haar gang gaan. Ze valt inderdaad daarna vrij snel in slaap, zo schattig :smiling_face_with_three_hearts:

Hoe gedraagt je kat zich nu? Als hij actief is en veel aandacht bij jou zoekt, is een speelkameraadje zeker welkom denk ik. Als je kat graag uren ergens rustig slaapt en zich terugtrekt, zou ik het minder aanraden.
Het belangrijkste is denk ik ook de leeftijd van de 2e kat. Ouder dan 3/4 jaar zou ik niet zo snel doen, omdat ze dan al wat rustiger zijn.

Waarom zou je voor een stichting uit buitenland kiezen als ik vragen mag? In asielen/opvangen hebben ze regelmatig vrij jonge katten die op zoek zijn naar een thuis met een speelkameraadje :relaxed:

Dank je wel voor je reactie en het meedenken! Zijn gedrag zit er een beetje tussenin, op momenten is hij heel druk en gun ik het hem echt dat hij kan spelen met een andere kat, ook omdat hij niet naar buiten kan.

Ik was via internet bij een buitenlandse stichting uitgekomen, maar je hebt gelijk dat er in Nederland ook nog genoeg katten op zoek zijn naar een baasje. Daar ga ik me eens in verdiepen!

1 like

Op ikzoekbaas.nl zie je veel katten uit verschillende asiels. Maar wij zijn 2x in het asiel hier in de buurt geweest, 2e keer namen we onze kat mee, en mega veel katten stonden niet op de site. Sowieso zo leuk om te gaan kijken. Zoveel katten :heart_eyes::heart_eyes:

@RupiKaur
@Spaarlamp
Dat klinkt zo schattig, zichzelf in slaap ‘sabbelen’ :blush:

Ik heb een krolse poes in huis en ze is al 2 dagen bezig met janken. :sob: ik vind het zielig voor haar maar ook voor mijzelf want ze jankt zo ontzettend hard. Ze is een Siamees dus ze is al vocaal van haarzelf maar damn, dit is gewoon een luchtalarm. En savonds is het nog erger want alles is stil. Denk echt dat de buren denken dat ik een kind heb die de hele nacht aan het janken is. Ze wordt binnenkort gesteriliseerd maar ik hoop dat het gejank niet heel veel langer aanhoudt, heb nu al ernstige slaap tekort.

Hoe heten jullie katten en zouden jullie die naam nu nog kiezen? Of hoe zou je een nieuwe kat noemen?

Mijn katten heten Darwin (Winnie) en Edison (Edje). Zou nog steeds de namen kiezen vooral omdat hun bijnamen ook goed bij ze passen.

Mijn katten heten Annie en Sjaan en daar ben ik heel blij mee.
Zou elke nieuwe poes ook een ouwe vrouwennaam geven denk ik, katers niet over nagedacht. Heb wel pas de namen gekozen nadat we ze een week hadden zodat het goed past, ik zou nooit vantevoren al een naam beslissen.

2 likes

Mijn kat heet Sjef. Zijn overleden zusje heette Sjannie. Sjef heette in het asiel al zo en Sjannie hebben wij zo genoemd. We vonden het echt de leukste combinatie van namen haha.

4 likes

Mijn vriend heeft de namen van onze huidige katten bedacht, omdat hij ze al had voordat we samen waren. Ik ben heel blij dat het normale namen zijn, maar ik vind het toch een beetje jammer dat ik zelf niet mee heb kunnen denken. Denk ook dat ze misschien wel allebei in de top 10 kattennamen staan haha. Ze heten Bo en Luna, maar we noemen ze Bobilo en Looney Tunes dus wat maakt het ook uit

1 like

Onze kat heet Loki en dat is zeker een naam die bij hem past. We hebben die naam bedacht nadat we hem hadden gezien, maar voordat we hem hadden opgehaald. Dus weet niet of we het over onszelf hebben afgeroepen, maar mijn god wat is hij een ondeugd/onruststoker :joy:

We hadden wel een lijstje met namen die we leuk vonden, maar Loki stond niet eens bovenaan ofzo, paste gewoon erg bij hem! Zou het bij een nieuwe kat ook weer zo doen.

1 like

Mijn kat heet Charlie. Eigenlijk Saartje maar toen bleek dat het geen poes maar een kater was :rofl:
Ik vind het nog steeds een leuke naam maar een soort Hollandse ‘norse’ naam past misschien beter bij zijn karakter haha

Onze kat heet Mellow. Maar hij is doof, dus er naar luisteren doet hij toch niet :joy:
We noemen hem vaak ook wel Mellie of Pellie. Of een combi daarvan :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Appie en Penny :sweat_smile: Zou die namen zo weer kiezen hoor.

Appie hebben we nu iets van 3,5 jaar. We zouden hem anders noemen, maar een week voordat hij bij ons kwam kreeg Nouri een hartstilstand. Toen mijn moeder op kattenkraamvisite kwam, keek ze heel verbaasd toen ze de oorspronkelijke naam hoorde en zei ze: ‘had wel gedacht dat jullie Nouri zouden eren’ (m’n vriend is Ajaxfan). Dus toen werd het Appie. Het verhaal achter Penny is simpeler; die kwam februari dit jaar en we zaten een aflevering Big Bang Theory te kijken en toen dachten we ja is wel leuk.

Mijn monsters heten Sammy en Binkie
Ook wel Sambal, toetie, stinkie en sukkeltje genoemd.
In my defense binkie is ook echt een sukkeltje :see_no_evil:

Fons en Maurice hier - zou ze op zich weer kiezen (of in ieder geval soortgelijke namen), al heb ik nu wat spijt dat ik Ă©Ă©n van deze namen niet aan onze zoon kan geven :p. Hun oorspronkelijke namen waren Siepje en Kadonder (voor ik hen adopteerde).