Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik fiets zelf met mijn ene kat in een rugzak, en de andere op de bagagedrager vooraan in een mandje (moet wel maar een kort stukje naar de DA). Het mandje vooraan heb ik dan stevig vastgebonden, met snelbinders en touw, is wat extra werk maar voel me er net iets zekerder door dan mocht ik het enkel vasthouden. En ik praat de hele rit door tegen hen :p.

Veel plezier met je katje trouwens!

1 like

Ik vind het niet gevaarlijk, maar ik fiets dan ook enkel over fietspaden met bijna geen stoplichten. Fiets wel heel langzaam, maar hoef ook niet heel ver te fietsen. Hoe ver moet jij fietsen? Maar het is dus wel heel erg afhankelijk van hoe je kat zich gedraagt. Als je het niet vertrouwt, zou ik iets anders regelen voor je eigen gemoedstoestand.

1 like

30 likes

Jouw eten is niet veilig hoor

1 like

Uiteindelijk wel want deze lust toch niks behalve brokken😂

3 likes

Er staat kattenkruid in de voortuin, een Noorse boskat komt er vaak van eten en gaat dan helemaal liggen rollen in de voortuin en maf doen :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Lijkt me zoooo gezellig :smile:
Ik heb hier dus zo’n freak die dr neus ophaalt voor catnip. Zo jammer :sweat_smile:

1 like

Soms vraag ik me af of we een kat of een hond hebben :joy:

39 likes

:joy::smiling_face_with_three_hearts:

33 likes

Ik vind het ook zo gezellig :smiling_face_with_three_hearts: laatst zat de Noorse ook te vreten en toen kwam een andere buurkat in de bosjes zitten loeren.

Hahaha ik zou er voor stemmen :joy:

1 like

Haha hij/zij kijkt een beetje alsof het een onverwachte overwinning is en hij/zij geen speech heeft voorbereid

5 likes

Ik heb net een nieuw poezenbeest in huis en ben op zoek naar goede, fijne speeltjes. Wat zijn de favoriete speeltjes van jullie katten?

Elastiekjes, kartonnen dozen, frummeltjes van verpakkingen

2 likes

Lege wc-rollen en flessendoppen doen het hier heel erg goed.

———

Mijn kitten (nu 16 weken) heeft de neiging om te sabbelen aan een bepaald fleecekleed, alsof ze nog bij haar moeder drinkt. Ze kneedt dan ook helemaal met haar pootjes. Ik las op internet dat dit kan komen wanneer ze te vroeg bij haar moeder weggehaald worden, maar mijn kittens waren 12 weken, dus echt niet te vroeg toch? Kan het gedrag kwaad? Het stoort mij niet dat ze het doet, maar vind het wel een sneu idee dat ze drinkt zonder melk te krijgen. Haar zusje dat tegelijk mee kwam heeft deze behoefte totaal niet gek genoeg.

1 like

Mijn kat, inmiddels 2,5 jaar en met 8 weken gekregen, doet dat ook nog steeds op een bepaalde plek op zijn mandje, die plek op zn mandje is ook helemaal kapot haha. Maakte me daar in het begin ook zorgen over, maar het is net als duimen bij kindjes, doen ze als ze zich op hun gemak voelen! Hij doet dat echt elke dag, zodra hij in dat mandje gaat staan (maar ook als ik hem er in zet) dat gaat ie sabbelen en kneden. Hij sabbelt zichzelf zo in slaap.

Mijn andere kat, bijna 5 jaar en met 3 jaar gekregen, doet dat pas sinds kort op een fleecedeken, hiervoor deed ze dat nooit. Ze is ook veel aanhankelijker geworden de laatste maanden en sindsdien gaan sabbelen en kneden, voor mij dus echt een bevestiging dat het ook is omdat ze zich fijn voelen.

1 like

(Ja hij ligt graag op me, het liefst onder de deken)

31 likes

@Raymond Wat een knappie!

Mijn kat heeft een samenwerking met de Appie #spon #ad

43 likes

Als je die online zou kunnen bestellen … :heart_eyes_cat: zwarte katten!

2 likes

Dat je denkt, wat zit het gordijn gek :thinking: heeft mijn kat blijkbaar een hangmat voor zichzelf gecreëerd. :grin:

60 likes