Kattentopic #2 (Deel 1)

Hier hebben wij hem vandaag binnen gekregen. Birk neemt hem gelijk in gebruik maar Ronja is bang en zit hem van een veilige afstand in de gaten te houden.
Ik vind hem zo mooi, bedankt voor het delen!

3 likes

wauw wat een mooie drinkfontein. Wij hebben voor onze kitten een meegenomen uit een dierenwinkel, maar staat veel minder mooi in het interieur. Hebben ook een gewoon drinkbakje met water voor hem maar hij heeft nog niet gedronken, iemand tips?
Was ook ongerust over het eten maar gelukkig nu deze namiddag paar keer gegeten.

1 like

Hij is er pas net toch? Hoe gaat het verder? Komt echt wel goed met drinken hoor, zodra hij meer gewend is. Je kan altijd een beetje natvoer geven als je je echt zorgen maakt on zn vochtinname. Maar grote kans dat ie ‘s nachts dat allemaal gaat ontdekken als je slaapt :slight_smile:

Waarschijnlijk kruipt hij overal onder vandaan zodra jullie gaan slapen en drinkt hij dan echt wel! En anders kan je wat natvoer neerzetten met een scheutje water er extra bij.
Laten jullie hem al in het hele huis of gewoon in 1 ruimte?

Die royal canin baby brokjes nemen heel goed water op. Het kitten voer dat jij geeft dan misschien ook? In het begin werd bij onze kitten natvoer afgeraden, door de stress (en verkoudheid die hij in het asiel heeft opgepikt, bleek later) was z’n ontlasting al wat waterig en was het beter om zn bekende droge brokjes te blijven geven. Maar grote kans dat dat drinken vanzelf goed komt zoals hierboven al gezegd. Lekker vaak verversen sowieso :slight_smile:

@EllaFitzgerald @Druppels @Flippie
Bedankt voor alle tips, herinner me van mijn vorige kat niet meer hoe het was als kitten.
Hebben idd bij het natvoer al wat extra water gedaan, we proberen hem zo veel mogelijk in één ruimte te houden maar lukt niet altijd om het af te scheiden.
Tot deze namiddag kwam hij amper onder de verwarming vandaan maar sindsdien heeft hij gegeten en begint nu wat te verkennen en te spelen. Kattenbak snapt hij precies wel niet, hij speelt er mee maar voor de rest nog niets in gedaan. (was wel al zindelijk in het opvang gezin dus zal hopelijk ook nog wel loslopen.)
Hij is nu wel echt te lief aan het spelen :heart_eyes: probeer morgen een fotootje te maken :relaxed:

Fijn dat je er al een beter gevoel bij hebt. Hij is vast snel gewend bij zo’n lieve kattenmoeder :heart_eyes_cat:

1 like

Ik vind deze zo mooi! Misschien een stomme vraag, maar zit er nou een snoer aan vast voor de stroom? Mijn kittens gaan soms nog helemaal los op snoeren, dus ik zie het dan gebeuren dat na een dag die kabels doorgebeten zijn haha.

Geen doos te klein voor mijn mormeltje

30 likes

Ja klopt, er zit een kabel bij voor de pomp. Zo ziet het eruit:

2 likes

Hallo iedereen,

Ik ga binnenkort naar het asiel om te kijken voor een kat, ik ben online alvast wat spulletjes aan het verzamelen zodat ik snel kan bestellen.

Ik zoek een goede manier om een kat te vervoeren op de fiets, voor bijvoorbeeld richting de dierenarts of het pension. Ook voor het ophalen is het gewoon praktischer om een deel met de fiets te doen.

Ik heb gekeken naar rugzakjes, dit vind ik wat spannend omdat ik de kat (zéker met het ophalen) graag in de gaten wil houden. Ook heb je reismanden voor op de fiets, maar die zitten dan weer vaak vast.

Wel vind ik het belangrijk dat de reismand niet ‘‘vast’’ zit aan de fiets, we moeten tenslotte ook een stukje met de trein, bij de dierenarts naar binnen etc.

Hebben jullie een andere goede tip? Ik hoor het graag.

Liefs

Edit: tekst was een beetje gehusseld

Ik heb geen tips eigenlijk, maar ben wel benieuwd of het goed is kat een kat om in deze temperatuur mee genomen te worden op de fiets? Zou je bijv een kat willen die al gewend is om buiten te komen, dan is die denk ik gewend aan kou, maar een kat die nooit buiten komt of een kitten kan daar misschien niet tegen? Geen idee of katten verkouden kunnen worden ofzo hoor, ook niks tegen jou want juist super dat je een kat wil adopteren, maar ben gewoon benieuwd.

1 like

Goede vraag, ik fiets ongeveer 20 minuten vanaf het station) dat is eenmalig dus), dat staat tegenover ongeveer een halfuur wachten op een rumoerig station (ook stressvol). Dus ik verkies fietsen. Naar de dierenarts zal niet vaak gebeuren en die is niet zo ver weg!

Ah ja dan zal fietsen denk ik wel beter zijn. Misschien kun je een handdoek over de reismand leggen tegen de wind en een kruik voor warmte ofzo? Ik denk dat het asiel daar ook wel tips voor heeft, lijkt me niet dat je de enige bent die op de fiets komt.

1 like

Wat leuk dat je een katje krijgt, spannend. Plaats je wel foto’s hier?

Wat betreft het vervoeren op de fiets; ik doe dit ook. Vond dit heel erg spannend en kom online hier weinig over vinden. afbeelding
Deze reismand heb ik en mijn kat heeft verder geen probleem om de mand in te gaan. Ik heb voorop de fiets een mand en daar heb ik deze reismand over dwars opgezet en met 1 hand vastgehouden en zo gaan fietsen. Mijn kat vindt het eigenlijk wel leuk, kijkt een beetje naar buiten, miauwt af en toe maar verder ook niet. Ik praat ondertussen wel tegen mijn kat, haha. Ziet er vast stom uit maarja. Mocht je het te koud vinden, kan je er inderdaad eventueel een deken of iets over heen doen. Hier in de stad zie ik heel veel mensen die hun kat vervoeren per fiets (achterop de bagagedrager met 1 hand vasthouden of voorop op hun mand). Zou het gewoon proberen, om te zien hoe je kat reageert. Als hij helemaal wild wordt, is het wel onhandig op de fiets omdat je de balans dan moeilijk kan houden met 1 hand.

Voordat ik de fiets heb geprobeerd, heb ik ook nog nagedacht over bv een uber of taxi, maar dat vond ik zelf te duur. Succes in ieder geval en heeeeeel veel plezier met je kat!

1 like

Lize korpershoek fietst met d’r katten, kan prima volgens mij!

7 likes

Die foto ik ga stuk :joy::joy:

@Salty bedankt voor de uitgebreide tips, het leek mij juist gevaarlijk maar dat valt wel mee dus?

Haha WAT is dit voor rugzak, is t niet heel krap?!

Ik vind het te gevaarlijk om te doen. Niet omdat ik denk dat de kans groot is dat er iets mis gaat, maar als er iets misgaat dan is het waarschijnlijk direct goed mis. Als dat mandje op de grond valt is de kans groot dat je kat eruit kan. Plus je bent natuurlijk afhankelijk van medeweggebruikers (die hier vaak al kut zijn met hun elektrische fuck fietsen die sneller gaan dan ze bij kunnen houden) en je kan zelf je hand niet uitsteken wat het ook niet veiliger maakt.

1 like

Wat leuk dat je een kat adopteert!
Ik zou even contact opnemen met het asiel en vragen hoe rustig de kat is buiten. Sommige katten geven geen kik en zijn muisstil, maar ik heb ook al katten gehad die zo bang waren buiten dat ze bijna hun kooitje omver duwden of zelfs probeerden open te bijten.
Ik zou het zelf niet riskeren. Kan iemand je niet brengen met de auto?

1 like