Kattentopic #2 (Deel 1)

Ah wat kut. Hoop dat de medicijnen aanslaan!

1 like

Nooo wat verdrietig :pensive:

@Vladimir Aaah noo :frowning: wat zielig. Hopelijk komt het goed, hoe gaat het nu met haar?

Ik wilde even komen vragen; Onze kat(ragdoll) is een beetje rebels sinds ik thuis werk, ze vind het maar niks dat de laptop meer aandacht krijgt, en gaat dan streken uithalen en rond lopen miauwen voor aandacht. Als ik haar wil knuffelen rent ze weg, want ze wil spelen. Als ik het negeer gaat ze in de gordijnen hangen omdat ze weet dat ze dan in ieder geval een reactie krijgt. (echt een boef, je zou haar eens moeten zien dan).
Heeft iemand tips voor een leuk speeltje waar ze even zoet mee is? Heb al veel geprobeerd, balletjes, knuffeltjes, zo’n baan met balletjes, een elektrisch vlindertje van ali, zo’n knisperballetje etc. dingen die geen speeltjes zijn zoals een dopje van en fles, een blaadje of eikeltje van buiten, etc. Ze vind het allemaal maar eventjes (5 min) leuk. Hengeltjes met veertjes vind ze leuk maar dan moet ik zelf pro-actief mee doen en daar geen tijd voor.

Mijn katten zijn helemaal fan van dit ding van Beeztees, misschien helpt zoiets?

Er zit wel een belletje in trouwens, maar dat ding rolt heel de kamer door en ze rennen er achter aan. Dit is al de 3e want op een gegeven moment gaan ze kapot :joy:

2 likes

Houdt ze van eten? Mijn ene kat (heb 2x kruising met siamees en sphynx dus die hebben structureel aandachtstekort Ă©n moeten echt uitgedaagd worden) is gĂ©k op eten dus die vermaakt zich echt heel lang met zo’n bal waar je brokjes in kunt doen. Gaan geen snoepjes in want hij is al zwaar dus gewoon de normale brokken die hij anders in een bakje krijgt.
Speeltjes met catnip al geprobeerd?

Mijn andere kat is gĂ©k op kartonnen dozen, dus die laat ik met regelmaat staan. Net als een lege wc rol, stuk toiletpapier etc. Je hebt ook speeltjes met zo’n touwtje en een diertje/veertje er aan die je aan het raam kan bevestigen met een zuignap. Dat vindt hij te gek, balletjes etc is ook snel saai.
En deze wordt ook helemaal zen van zo’n youtube katten tv filmpje, dus als het echt gekkenhuis is zet ik dat aan (niet op de tv, want hij wil ze dan soms ook pakken dus dan op mijn telefoon met screenprotector).

Bij mij gaan ze direct op de gang als ze gaan lopen klieren. Vinden ze helemaal niks dus dat is dan maar de manier om ze soms ze straffen voor geklier.

1 like

Deze is hier heel populair. Mijn kat raakt ook heel snel uitgekeken op speeltjes, maar deze blijft ze leuk vinden. Is inmiddels ook bijna helemaal kapot.

En zoals @Druppels zegt: van die ballen waar snoepjes/brokjes in kunnen. Maar dan moet je kat wel gemotiveerd raken door eten.

2 likes

Onze kat is vandaag gesteriliseerd. Nu loopt ze luid miauwend door het huis, omdat ze niet naar buiten mag. Ik vrees een beetje voor de komende dagen. Als ze vandaag al zo graag naar buiten wil (ze liep nog slaapdronken van de narcose meteen naar de deur toen we haar uit het mandje lieten), hoe moet het dan. Normaal spendeert ze best een tijd binnen, bij ons op de bank of in bed, maar wel altijd in de wetenschap dat ze naar buiten kan als ze wil.

Heeft iemand tips? We gaan zeker met haar spelen (zodra ze de narcose volledig heeft afgeschud), maar dat is wat beperkt omdat ze maar Ă©Ă©n speeltje echt leuk vindt.

Houdt ze van “voetballen”? Die van mij kunnen erg lang spelen met deze spiraaltjes, gaat de hele kamer door.

Bekijk Kattenveertjes Snuffelpakket - | Kattenspeeltjes | Kattenspeelgoed op: https://www.bol.com/nl/p/kattenveertjes-snuffelpakket-kattenspeeltjes-kattenspeelgoed/9200000103127688?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Oh hé leuk zoiets. Hoe heet dit? Heb online al geprobeerd te zoeken maar kon hem niet vinden
Edit; wacht of is dit dat visje met staart haha? Ik dacht dat het zo’n ding was wat zegmaar beweegt als je ertegenaan tikt maar wel blijft staan namelijk, maar twijfel eraan nu ik nog eens kijk :joy:

Het is deze

Is een balletje aan de onderkant en dat wiebelt als je er tegen aan tikt en dan rolt het de hele kamer door omdat mijn katten zo lomp zijn. :joy:

Haha top thanks! Leuk! Eens kijken of m’n kat hier wel mee wil spelen :joy:

Het zal vast wel eens besproken zijn hier en ik kan ook googlen, maar wat is jullie ervaringen met een kat laten wennen om naar buiten te gaan? Hoe oud was jullie kat/poes toen hij voor het eerst naar buiten ging? Wij hebben nu nog een kitten en hij moet nog gechipt worden maar het is wel fijn om ervaringen van anderen te horen!

Wat een leuke. Is het belletje er eventueel ook uit te halen of zit het er echt in?

Ik heb deze gekocht voor haar, eerst keek ze er niet naar om en een uur later wel even mee gespeeld. Ik hou haar in de gaten want het kan ook plots nog haar favoriet worden, je weet t nooit :stuck_out_tongue: 7/10 :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Onze kittens werden gechipt en gecastreerd bij 5 maanden. Vanaf 4 maanden hebben we ze aan kattentuigjes naar buiten gedaan. Dat was een ramp, want ze zijn meerdere malen ontsnapt. Paniek dus aan onze kant. Je kon wel merken dat ze het heel erg leuk vonden en erg nieuwsgierig waren.

Een week na de castratie hebben we de deur open gedaan en zijn we buiten gaan zitten in de tuin. We dachten dat ze alleen in de tuin bleven, maar nee hoor ze kropen zo onder de poort door. Ik ben toen mee gelopen. Na tien minuten zijn we weer naar binnen gegaan met zijn allen. Later die dag nog een keer en zo elke dag wat verder uitbreiden.

Inmiddels lopen ze gewoon zelf door het kattenluikje in en uit. Echter vinden ze het binnen veel fijner. S’avonds als het donker is doen we de deur op slot en mogen ze niet meer naar buiten. Een van de kittens miauwt dan helemaal hysterisch haha. Hij kon de hele dag naar buiten, maar dat wil hij bijna niet. Als het niet meer mag wil hij juist.

Hoe oud is je kitten?

1 like

Wij zijn met onze kat naar buiten toen ze 4 of 5 maanden oud was. We zijn de hele tijd meegelopen, hadden er altijd een oog op. Eerst 10 minuten en steeds beetje langer. Toen ze een 8/9 maanden of iets ouder was, mocht ze alleen naar buiten. Dat ging alleen toen ze eindelijk doorhad hoe ze het kattenluikje kon gebruiken :sweat_smile:.

1 like

Nee zit er echt in helaas

1 like

He knows :smirk_cat:

17 likes

Ik heb nog niet eens een verzendbevestiging? :sweat_smile: Heb jij die wel gehad of stond ie zo ineens op de stoep?

Bij mijn bestelling staat nog “in behandeling.”

Ja, ik ben ook verbaasd dat het er zo snel is! Verzendbevestiging heb ik ook niet gehad vanuit het bedrijf, ik kreeg gisteren opeens een mail van DPD dat er een pakket onderweg was.

1 like