De kat van mijn schoonzus heeft nog maar 2 tanden of zo en volgens de dierenarts wordt het tandvlees dan steeds harder waardoor ze toch goed kunnen kauwen
Wat een mooie fontein zeg! Hebben jullie misschien een linkje? Deze wil ik ook bestellen .
Ook al hebben die van mij 2x per dag vers water, de drinkbak is niet interessant.
Wel prijzig, maar mijn katten drinken echt veeeel meer met een fontein!
Je had helemaal gelijk. Ze zijn doodop, maar niet al te zwak meer!
Ik heb net mijn kat naar de dierenarts gebracht… Ze ademt anders, eet wel gelukkig. Maar ben er niet gerust op. Ben zo bang dat het te laat is en dat ze ingeslapen moet worden (hoop echt dat ze geen pijn heeft, maarja helaas praten ze niet :p) Nu maar wachten op een telefoontje van de dierenarts.
Ohjee, hopelijk is het niet ernstig😔
Ik heb van die openslaande deuren met ‘‘franse balkons’’ (maar dan de skirre variant) en heb kippengaas door die spijlen gedaan, nadat de poek een keertje huilend aan de verkeerde kant van de tralies zat. Je ziet het bijna niet zitten.
Heeft iemand wel eens gehad dat de kat zich verstapt heeft? Mijn kat loopt sinds vanochtend niet helemaal lekker en springt ook niet meer soepel op de bank. Gisteravond was er nog niks aan de hand en ze vliegt soms zo snel de trap af als ze in de ochtend eten krijgt. Mijn man en ik zeggen dan regelmatig tegen elkaar dat ze zich nog eens zeer doet zo.
Ik denk dus dat dat nu zo is maar maak me toch zorgen. Ze eet wel gewoon en ik mag haar wel oppakken om te knuffelen.
Zou even overleggen met de dierenarts. Mijn ex had een kat waar alle tandjes eruit waren en die kreeg wel het advies om normale brokken te blijven voeren bijv.
Ja al twee keer een mank pootje gehad hier. Heb DA beide keren gebeld en voor de zekerheid langs geweest. Beide keren was het gewoon een soort spierpijn, verstuikt, niks heftigs aan de hand. Ze checken dan ook of er nog ander trauma is (laatste keer waren zn nageltjes achter wat gescheurd, ze voelen of er intern niks geks lijkt te zijn). Ze kunnen er wel last van hebben en dat amper laten merken verder. Hij heeft bij de DA dan ook een shotje gekregen en daarna nog 3 dagen thuis metacam als pijnstiller. Bellen kan natuurlijk sowieso geen kwaad
Thanks. Ik heb voorzichtig even de pootjes gecheckt en de nageltjes zien er goed uit. Ze ligt inmiddels zich uitgebreid te wassen op de bank en beweegt zich in de meest bijzondere posities, dus het valt denk ik ook wel mee. Ik kijk het nog even aan, anders ga ik morgenochtend direct de DA bellen.
Oh hopelijk valt het mee. Sterkte.
Poezel moest net weer braken, dus ik ga morgen toch maar de DA bellen. 4x in 6 weken is vaak denk ik? Nu lees ik haar paspoort (bij asiel vertelden ze dat ze gezond was) en nu lees ik dat ze FORL had aan de tandjes en een verleden van tandsteen en de vorige keer, vlak voor ze werd afgestaan, staat er ‘erg angstig’. Mijn hart breekt echt!!
Dat (forl en tandsteen) had onze kat ook! Goed in de gaten houden is het beste en vaak zijn er in (volgens mij) februari gratis gebitscontroles.
Zou als je gaat gelijk even over het eten vragen, als je daar nog info over nodig hebt. Arm beestje. Maar goed om het te weten, dan kun je er alert op zijn of ze ergens last van heeft. In het asiel hebben ze dit trouwens bij onze ook niet gesignaleerd, dus wie weet hoe lang ze al een zeer muiltje had. Toen kwamen we voor controle bij een dierenarts die net een training had gevolgd over forl en die sloeg alarm (letterlijk haast haha)
Bijv of ze haar mond gebruikt om te spelen. Onze deed dat nooit maar waarschijnlijk doordat het pijn deed. Nu pakt ze een touwtje met speeltje eraan ook weleens beet met haar mond.
Sorry er zit echt geen structuur in deze tekst
Ze ruikt niet uit haar bekje, de hapt ook naar speeltjes gelukkig. Dus heb hoop dat ze geen pijn aan het lijden is, maar wil het inderdaad toch laten checken. Ga meteen naar het eten vragen idd!
Ah mooi! Hopelijk is het dan achter de rug. En is het braken iets onschuldigs. Sterkte alvast, nooit leuk zulke bezoekjes.
Ik heb geduimd, hopelijk weet de dierenarts wat er met je kat aan de hand is en kan het opgelost worden
Thanks, ook voor de lieve woorden hierboven. Ze heeft vocht in haar longen, ze hebben behoorlijk wat eruit gehaald. Nu heeft ze pillen voor vocht afname… hoop dat het gaat werken. Als het niet werkt, ja dan gaat het snel de verkeerde kant op…