Wij hebben ook zo’n balkon, maar wij hebben een soort bamboe/rietachtig spul langs de railing bevestigd, net hoger dan de railing zelf. Kan je nog wel doorheen kijken maar de katten kunnen dan niet door de spijlen en zien ook niet dat ze er evt op zouden kunnen springen. Misschien een idee!
Ik zou de kat alleen op het balkon laten als je het helemaal af kunt zetten, evt kattennet vanaf de railing schuin naar boven naar de gevel en gaas oid voor de railing. Maar dan nog zou ik er niet echt gerust op zijn en de hele tijd als Piet paniek naar buiten rennen. Als hij nog jong is dan is hij waarschijnlijk nog nooit buiten geweest en zal hij het ook niet missen.
Maar alsnog zou ik je balkon wel afschermen of een goede hordeur voor je deur maken, dan kun je in de zomer iig je deur wel open zetten.
Ik zou denk ik deze winter de deur nog dicht houden (koud ook!). In het voorjaar is ie wat ouder (wijzer…?) en ken je hem ook vrij goed Een gecastreerd mannetje heeft wat minder behoefte ver op avontuur te gaan.
Zelf geen ervaring met balkon, wel tuin. Onze kat bleef in t begin echt netjes binnen de omheining en was ie voor zijn doen ook vrij voorzichtig alles aan het ontdekken. Maar na een tijdje wilde die toch echt die schutting over.
Ik liet mijn kat alleen aan een tuigje met een lijn eraan op het balkon. Of echt er heel erg bij en de buurt blijven en los, maar ze springen zo op de railing. Oh en let op met je voordeur want daar is hij weleens uiterend, de galerij op en hij was bijna via een trap naar een andere verdieping gekomen.
Ik woon op de eerste verdieping en mijn katers (nooit buiten geweest, gecastreerd toen ze een halfjaar waren en zijn nu ruim 2,5 tot zover ouder en wijzer ) kan ik om de 5 minuten bij de buurvrouw ophalen als ik ze op het balkon laat. Ze halen de gekste fratsen uit om daar te komen. Vier hoog zou ik ze echt nooit op het balkon laten tenzij je het helemaal dicht kan maken en hij er op geen enkele manier van af zou kunnen.
Ik zou dat echt niet doen, alleen inderdaad met netten of een tuigje.
Ik zag een keer op tv iets over mensen die in een heel hoog appartement woonden, met een raam tot aan de grond, die helemaal open kon en dan met zo’n hekje ervoor.
Die hadden dus ook dat raam open en lieten hun kat daar rondlopen. ik kreeg al een hartverzakking toen ik het zag.
Ik zou zelf al bang zijn om een keer te struikelen en overheen te vallen, laat staan een kat die achter een speeltje aan rent die over de rand valt, of als er een vogeltje voorbij vliegt. Echt doodeng.
Zo’n soort situatie was het:
Nou precies! Ik hoor zo vaak mensen zeggen “nee katten zijn heel slim hoor ze hebben goed inschattingsvermogen ze klimmen echt niet over de rand en ze springen echt niet naar beneden”
Ehhhh ja mijn kat is ook best behendig maar ook héél geïnteresseerd in vliegjes en vogeltjes en alles wat rolt dus die vertrouw ik daar echt niet mee hoor het hoeft maar één keer fout te gaan, better safe than sorry.
Vorige week kwam mijne nog thuis met een bloedende onderlip, klein stukje van de boven tand af en tand door de lip. Goed inschattingsvermogen? Nou: neh
(Naar DA geweest en verder was alles goed gelukkig)
Over een week kunnen we onze kittens ophalen. Nu is het alleen wel zo dat we er voor naar de andere kant van Nederland moeten rijden. Ik merk dat ik nogal gestresst raak van het idee dat er misschien wel, misschien niet een complete lockdown gaat komen. Ik hoop zo dat we volgende week zaterdag gewoon kunnen gaan om ze op te halen…
Ik zou niet te hard stressen. Ik woon niet in NL, maar BE was in maart/april in lockdown en asielen/opvang konden hun activiteiten gewoon verder zetten. Vrijwilligers/adoptanten kregen bij ons een brief om aan te tonen dat ze essentiële zaken moesten uitvoeren en daarom de weg op moesten
Zo schattig als ze samen liggen
Dit duurt altijd hooguit een paar seconden en dan gaat het over in elkaar wassen- stoeien - elkaar wassen en dan los van elkaar tukken.
Oh bedankt voor je berichtje. Goed om te lezen! Stelt me weer gerust.
Ze was heel goed de vogels buiten in de gaten te houden. Wat worden ze ook snel groot! Maandag worden ze allebei gesteriliseerd. Hebben jullie daar nog tips voor? Ik vind het zo zielig haha.
Hier zeiden ze dat we een lekker plekje moesten maken, mandje waar ze graag in liggen op de grond leggen en zorgen dat ze langzaam iets kunnen eten. Hebben onze kater in dat mandje gelegd en na een minuut ging hij er alweer uit en sprong op de kast. At ook gewoon meteen normaal en er was niks aan de hand. De poes kreeg een romper aan en daar was ze heel boos om, was in het begin nog wat wankel van de narcose (voor een poes is het ook ingrijpender dan voor een kater) en daarna was ze heel boos want die romper zat niet fijn dus ze kon niet echt ontspannen en wilde ook niet spelen enzo. Die romper moest ze eigenlijk 10 dagen aan houden, maar na 4 dagen heb ik m uit gedaan en goed in de gaten gehouden of ze niet aan de wond zou likken, dat deed ze niet en toen was ze snel weer de oude en kon ze weer lekker liggen en spelen. Zou vooral zorgen dat ze zich terug kunnen trekken als ze dat willen, maar verder gewoon laten doen wat ze zelf willen.
Goeie tips! Dankjewel. Kreeg je die romper mee of had je die zelf gekocht? Ik ben wel wat bang voor het klimmen haha. Ze gaan hier altijd helemaal naar het plafond klimmen.
Je kan er een bij je dierenarts kopen!
Hou de wonden goed in de gaten, bij mijn kat ging het ondanks alles toch ontsteken en werd ze daar ziek van. Zo sneu.
Nee die konden we kopen voor €15, zo’n plastic kap is wel gratis maar dat vond ik helemaal zielig.
Ik moest bij de castratie van mijn kater gewoon betalen voor de plastic kap, dus wellicht verschilt het per dierenarts.
Even jouw foto gescreenshot @fahrenheit451, als ik hem weg moet halen moet je het even zeggen! Bevalt de fontein nog altijd goed? Vraag ik ook aan de anderen die hem in de tussentijd besteld hebben?
Nu we bijna weer gaan verhuizen, wil ik hem gaan bestellen.
Bij mij bevalt hij heel goed! Kat drinkt er goed uit, maar hij dronk uit zijn vorige fontein ook goed.
Goed te reinigen!
Het enige is dat je continu een geluid van sijpelend water hoort, maar goed bij de andere fontein hoorde ik de motor. Dan liever dit haha.