Kattentopic #2 (Deel 1)

Ok, thanks! Ja de vorige keer had ze net gegeten en joeg ik haar van het aanrecht af en daar kwam ze met best een flinke sprong af. Dus toen zal het haar dwars hebben gezeten denk ik. En nu echt precies hetzelfde, ze krijgt snachts natvoer zodat ik daarna weer rustig naar de slaapkamer kan (omkoping) en heeft daarna de halve bak brokken op zitten schrokken in 2,5 uur tijd!

1 like

Ah wat vervelend. Die geur is vrij hels hè…
Lees de tips hier is:

Er staat gebruik vooral geen azijn, dus er is zeker nog hoop :laughing:
Je kan onderin weer doorklikken naar meer artikelen. 99% van de gevallen kan je het plassen/sproeien oplossen schrijft ze. Succes!

Edit: sorry nog slaperig zag daarna pas dat je een enorme lijst al geprobeerd hebt :see_no_evil:

Je maakt plekken waar je kat geplast heeft het beste schoon met biotex (gewoon die groene). Dat is het enige middel dat de enzymen uit de urine doodt waardoor de kat zijn eigen plas ook echt niet meer ruikt.

En heb je genoeg kattenbakken? De regel is het aantal katten + 1. Verder kunnen medische problemen er ook voor zorgen dat een kat plotseling naast de bak plast, dus misschien even de dierenarts bellen.

Jeetje wat rot. Ik heb ook eens een kat gehad die gestresst was en op mijn bed pieste :disappointed: ik heb toen idd schoongemaakt met biotex maar ook bij de gamma een spray gekocht: ecodor UF2000 4 pets urinegeurverwijderaar. Werkte echt als een raket!

1 like

Waarschijnlijk heb je hier al aan gedacht, maar kan je geen plek in de hoogte maken voor de kat? Wij hebben bijvoorbeeld een mandje op een kast liggen, en dan een plankje halverwege de muur zodat ie er op kan springen.

Ik vind dit zo schattig hè. Ze liggen altijd op dit kleedje op de bank, maar ik heb nu dus kussens in die hoek gelegd dus kunnen ze er niet zo goed liggen. Toch proberen zo met z’n tweetjes op t randje van de bank :joy:

21 likes

Ik heb deze voerbakken ook: voor elke kat 1: want 1 te dunne kat (nu niet meer :smiling_face_with_three_hearts:) en 1 te dikke blaasgruiskat (nu ook niet meer te dik :smiling_face_with_three_hearts:). Dunne kat moest altijd voldoende eten hebben, maar mag niet eten van het speciale (afgemeten) voer van de andere kat wat hij wel heel lekker vindt.

Ben er heel tevreden mee, heb ze al jaren. Batterijen gaan lang mee (denk een jaar ofzo), bakjes gaan niet stuk en katten zijn nu beide op gewicht en geen blaasgruis meer :raised_hands:

Anyway: hier wenden ze er ook denk ik binnen een week aan. Maar ik had er dus ook 2, dus er was dan geen normale voerbak meer. De ene kat wende wel veel sneller dan de andere, maar uiteindelijk helemaal goed gekomen bij beide.
Misschien kan je de dunne kat even apart bij jou zetten met de nieuwe voerbak en wat snoepjes erin om te oefenen? En dan elke dag 1 of 2 keer? Het gaat er vooral om dat ze niet meer schrikt van het opengaan volgens mij.

Succes!

Edit: o en ik heb er 2 ‘kappen’ bij gekocht, want mijn katten pikten gewoon het eten van de ander via de achterkant eruit als de ander aan het eten was. Maar zou eerst gewoon even kijken of dat bij jou ook gebeurt.

image

3 likes

Oh wat een succesverhaal!! Hopelijk wordt het bij mij ook zo’n succes. Het probleem is dat de dunne kat überhaupt niet zo gek is op eten, dus lokken is lastig. Maar ze is gek op vers water dus heb nu in 1 helft water gedaan, dat vond ze gelijk heel interessant. Heb m nu op t matje gezet en er wordt uitgegeten, denk ook door de dunne maar die heb ik het nog niet zien doen. Volgende stap is erin zetten. En dan heeft ze überhaupt nog niet gezien dat het kan bewegen… lastig met een kat die niet zo op eten is. Maar ik heb geduld en probeer het in kleine stapjes, hopelijk leert ze het dan en kan ik m zsm dicht doen voor de ander!

2 likes

Ik krijg vanavond twee kittens en ik vind het heel leuk maar ook heel spannend haha

14 likes

Die van mij doen dit ook wel eens als ze eerst zitten vreten en daarna even lekker gaan hollen. Laatst had de ene ook net gegeten en moest toen hard hoesten, zo hoppa een golf er achteraan.
Test altijd of ze zich goed voelen door ze dan nog even een snoepje aan te bieden, als ze die willen eten is er niks aan de hand (mits ze verder ook gewoon actief zijn etc.).

En inderdaad aaaaaaaaaaaaltijd op een tapijt, deurmat, stoel oid kotsen en nooit op het laminaat ofzo.

1 like

Dan is in de hoogte gaan geen optie inderdaad. Wel vervelend voor jullie ook, dat een tijdelijk iets zo lang blijkt te duren. Hopelijk vindt de kat - en jullie - toch snel wat rust!

Zo lief dat je voor je kat bent :heart_eyes_cat:. Ik hoop met je mee!

1 like

Ik zit een beetje met een voer dilemma. Poes komt uit de opvang waar ze gewend was heel de dag eten te hebben staan. Nu gaf ik zelf thuis in eerste instantie (de eerste 1,5 / 2 week denk ik) het benodigde aantal gram per dag verdeeld over 2 / 3 keer. Toen ik een dagje weg moest heb ik alles gegeven en zag ik dat ze zelf wel doseerde daarmee, dus dat ben ik blijven doen. Maar sinds een paar dagen eet ze alles wat ze voor de hele dag ‘s ochtends krijgt direct op… gedurende de dag mauwt ze ook wel meer. Weet dus even niet wat handig is qua voeren. Toch terug naar meerdere momenten kleine beetjes? Wil haar ook niet constant bij geven want straks krijgt ze overgewicht, want ze komt enkel op het balkon en niet verder.

Kom ik weer met de voerautomaat! Van te voren afwegen en dan verdelen over de verschillende bakjes. Kat eet niet teveel maar krijgt wel gedurende de dag kleine beetjes eten. Voor ons was et echt zo handig, katten zijn afgevallen (want kunnen geen maat houden met eten) en weten precies wanneer ze eten krijgen dus geen gezeur meer.

Er is een kat bij ons op de galerij die nu al twee keer voor mijn deur heeft gepoept(naast de mat) en laatst zag ik het ook bij een ander huis. Ik heb zelf een kat en dat weet die kat, want hij is al eens binnen geweest :stuck_out_tongue:

Iemand tips wat te doen?

Ja, klinkt voor hier toch ook als een goed plan. Zal er vandaag nog eens een bestellen!

1 like

Deden die van mij eerst ook, maar die leerden na een poosje wel dat dat bakje dan tot de avond leeg blijft en dat was ook niet echt wat ze hadden gehoopt. Nu eten ze het netjes door de hele dag heen op.

Krijgen hier ‘s ochtends brokken en ‘s avonds natvoer trouwens.

1 like

Mijn baby’s doen het zo goed :heart_eyes_cat:

48 likes

Mijn kat zit de laatste weken ineens aan de deur te krabben van mijn salon waar hij echt niet mag komen, heeft ie nooit gedaan en er is daar ook niks dus ik snap het echt niet. Echt vet irritant want hij gaat daarbij kei hard zitten miauwen en ik begrijp echt nietttttt waarom. Is natuurlijk een onbereikbare plek dus daarom zal het wel interessant zijn, maar hoe krijg ik dit afgeleerd man. :triumph:

Wat is de beste manier om een kitten op te voeden qua eten? Onze kitten van 3 maanden is echt vreselijk als het om eten gaat. Ze schrokt alles naar binnen en rent dan snel naar het bakje van onze andere kat om daar verder te eten (we halen haar dan wel weg). Ze probeert ook constant van onze borden te eten, hoe vaak we haar ook ’ terechtwijzen’. Je moet haar echt wegduwen zeg maar haha, maar ze komt telkens weer terug. Gister probeerde ik haar een beetje af te remmen door een klein glaasje in haar voerbakje te zetten waar ze om heen moest eten, maar ze probeerde het twee keer en rende toen naar het bakje van de andere kat. Ze gaat voor de makkelijke oplossing zeg maar :joy: Ze beet me net ook keihard in mijn vinger toen ze een snoepje kreeg en ze meer wilde :roll_eyes:

Ik zat misschien aan een voerautomaat te denken, maar ik ben bang dat ze dan alsnog schrokt/bij de andere kat pikt. Iemand tips of ervaringen?