Kattentopic #2 (Deel 1)

Nee jammer genoeg niet :pensive:

Gezeur over eigenares

Het probleem is ook dat de eigenares absoluut geen moeite doet om haar terug te vinden. Ze heeft alleen een vermist post geplaatst op een lokale facebook site en that’s it.
Ik de heb de lokale zwerfkattenopvang gecontacteerd, de opvang vanwaar ze komt, vermiste katten site + facebook, nog een andere vermiste kattengroep.
De opvang had ook voorgesteld om vangkooien te komen plaatsen maar ze wilde niet. Ze heeft blijkbaar gezegd: “als ze terugkomt goed, maar ik ga niet actief zoeken.” :sob:
Ik hoop dat ze via haar chip teruggevonden wordt, maar vrees er een beetje voor aangezien ze zeer schuw is.

Neee ik word hier echt verdrietig van joh, hoe kan je zo reageren, ik hoop stiekem dat de kat nu zelf op zoek is naar een leuker baasje :cry:

Edit: wáárom kiezen mensen überhaupt om een dier in huis te nemen als je vervolgens niet alles op alles zet om ze veilig en gelukkig te houden? :angry::cry:

Ik vermoed dat de eigenares dacht dat een kat lekker makkelijk was en ze is puur gevallen op haar uiterlijk (ze was best een knappe kattin haha). Ze had er ook helemaal geen band mee omdat ze nog steeds heel bang was en zich altijd verstopte. Maar ja wat wil je, als je mijn tips niet opvolgt en je bovenverdieping renoveert met een bange kat in huis. Bij mij was ze na 3 weken echt al vrij sociaal en het was echt een schatje dus ik vermoed dat de eigenares echt geen moeite heeft gedaan. Zo jammer hoe het gelopen is.

Ik laat mensen in de toekomst gewoon een motivatiebrief schrijven als ze een kat willen adopteren van mij.

7 likes

Echt bizar, wat gaat er in dat soort mensen om? Het is een dier, geen meubelstuk.

2 likes

Ah bij ons stond er natuurlijk niet meer de voerbak die ze gewend waren waardoor ze wel moesten. Omdat ze allebei een eigen bak kregen. Ik kan me voorstellen dat het dan misschien iets langer duurt.
Een hele tijd geleden heb ik dit filmpje gekeken, daar gebruiken ze het ook voor 1van de katten. Ik weet niet meer of er specifiek tips in zitten, alleen dat ik het een leuk filmpje vond. Maar wie weet ook nog tips: https://youtu.be/Oqtmf5r-PN8

1 like

Ah heel leuk filmpje idd! De katten zijn wel gelijk veel nieuwsgieriger naar de bak dan de mijne. Misschien moet ik ook maar de andere bak weghalen, maar vind dat ook weer zielig plus de dikke hoeft er niet perse uit te leren eten. Maar dat zou dan slechts tijdelijk zijn. Hoop echt dat het gaat lukken!

Nee, mijn bloed kookt nu ik dit lees. Kan er niet bij dat mensen zo enorm laks met hun dieren omgaan. Lijkt me voor jou ook heel moeilijk, dat je zoveel liefde en zorg aan een beestje geeft en dat ze vervolgens geadopteerd wordt door zo’n onverschillig mens.

2 likes

Ach, ik hoopte zo dat ze inmiddels terecht was :worried:

1 like

Eén van onze katten heeft diarree. Moeilijk om te achterhalen welke van de twee het is… ik vermoed het kereltje want die is sinds 2 dagen een stuk rustiger (speelt nog wel) en veel minder gefixeerd op eten (normaal vreet hij echt ALLES en constant aan t zoeken en vragen), dus die is niet helemaal zichzelf. Wat moet ik doen? Is 1 dag diarree een reden om de DA te bellen of kan ik t ff aankijken? Ze hebben geen koorts en allebei soepel buikje, mag er gewoon aankomen.

Mijn kat heeft ook wel eens diarree en dat is dan na een dag weer weg, zou het in de gaten houden en als het morgenmiddag nog steeds is even bellen. Of als hij ineens niet/weinig eet en drinkt. Of als je er geen goed gevoel over hebt natuurlijk!

1 like

Mijn kitten had laatst ook diarree (had ik hier nog geplaatst haha), ik had na drie/vier dagen de DA gebeld en zij gaven aan een ontworming pilletje te geven omdat ze verder wel speels was. Toen was het binnen een dag over. Misschien het proberen waard! :hugs:

Ja, een hoektandje!

1 like

Als je vandaag nog diarree vindt, zou ik de DA bellen. Hoeft op zich zeker niet alarmerend of ernstig te zijn (kan bv van een parasiet/worminfectie komen) maar toch niet laten aanslepen!

Ik bel bij twijfel altijd naar de DA. Ik leg het probleem dan voor aan de assistent en die geeft dan aan of ze denkt dat het nodig is om langs te komen of dat ik het nog even aan kan kijken (en waar ik dan op moet letten). Geeft mij weer rust :laughing:

Mijn kat is beginnend nierpatiënt en de dierenarts zei dat we hem best warm houden met kouder weer. Dus ik heb hem een kersenpitkussen gegeven. :heart_eyes:

39 likes

Oh mijn god wat schattig!! Ik wil ook zo’n kussen! (Voor m’n kat uiteraard. Stiekem voor mezelf)

1 like

Awww kijk hem lekker liggen :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Mijn kat heeft iets nieuws bedacht. Als ik niet meteen reageer op haar miauw, komt ze bij me liggen alsof ze wil knuffelen om vervolgens in mijn oor te miauwen. Want de enige reden dat ik niet onmiddellijk aan haar wensen voldoe, moet zijn dat ik haar niet heb gehoord, toch?

16 likes

Ok ik zet ‘t even in een spoiler voor emetofobie.

de kat heeft nu 2x gekotst (op het tapijt :upside_down_face:). Beide keren stinkt het niet echt en is het ook niet vloeibaar, zijn eigenlijk gewoon onverteerde brokjes! Die herken ik ook gewoon. Verder eet ze helemaal normaal, drinken normaal en stoelgang normaal. Is ze gewoon (net als ik HAHA) een schrokop en moet ik brokjes iets beter doseren? Of moet ik hier wel naar laten kijken? Ze is ook gewoon actief, wast zich goed en stinkt niet uit haar bekje oid.

En ze wil zo graag bij mij op de slaapkamer. Nou, not gonna happen op deze manier heur poezel…

Oh dat doet de mijne ook wel eens, dan heeft ie volgens mij idd gewoon te snel zitten eten.

1 like