Kattentopic #2 (Deel 1)

Een van mijn katten heeft een geschiedenis die ik niet weet. Maar hij is zo op mij gefixeerd, wat heel schattig is maar soms niet handig. Vandaag kwam mijn verlegen kat ineens naast mij zitten wou knuffels & aandacht. We hebben welgeteld 3 minuten (een record!!) op de bank kunnen knuffelen. En hij ging weg. Ok prima ik was helemaaaaal in mn nopjes. Maar toen kwam hij weer bij mij langs dartelen en toen dacht mijn andere kat NOPE en sprong gelijk naast mij op de bank met zijn grote logge lijf zodat die kleine er niet bij kon. Die droop een beetje sneu af.

Het is zo raar want ze spelen wel veel met elkaar, vechten af en toe, wassen elkaar etc etc maar te veel aandacht 1 op 1 kan echt niet.

Mijn kat breekt nog eens m’n neus met die stevige kopjes van d’r :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Jaloers! Mijne geeft dus amper kopjes, hooguit 1 of 2 tegen de kast als ik z’n eten aan t maken ben, en 2 of 3 tegen de kast waar z’n speeltjes in zitten als ie ‘in de mood’ is. Was er maar een manier om hem neusbrekende kopjes aan te leren :sob:

1 like

Mijn kat is echt een dramaqueen met dit weer. Het is koud en nat en dus ligt ze de hele dag onder de dekens. Soms in mijn bed, soms in het logeerbed. Dan komt ze er even onderuit om wat te eten en kruipt ze weer terug in haar warme holletje. Eigenlijk ben ik gewoon jaloers :joy:

11 likes

Onze kittens zijn aan het wisselen. Ze zijn nu 6 maanden. Mijn vriend heeft net een tandje gevonden en ik vind het zooooo cool! Mijn vriend vind het naar en ik wil het aan iedereen laten zien haha.

Hebben jullie ooit een tandje gevonden?

17 likes

Ja en schrok me helemaal rot!
Was ineens echt een bloedbad in me bed dus schrok me wezenloos :see_no_evil:

Oh jeetje, dat klinkt niet fijn nee

Bij ons lijken ze er geen last van te hebben. Weet ook niet van wie het tandje is. Het tandje lag op de bank maar er lag geen kat naast haha.

Ik probeerde te yoga-en maar meneer was het niet met me eens :thumbsup:

34 likes

Hij lijkt echt megagroot door de hoek van de foto icm je hand :smile: Wat een mooierd :heart_eyes_cat:!

1 like

Haha nou moet wel eerlijk zeggen dat hij ook echt wel groot is. Niet zo buitenproportioneel als hij nu lijkt, maar hij ligt graag op mijn borst en dan is hij gewoon net zo lang als mijn hele bovenlijf, bizar. En ja hij is knap he! Heb ‘m nu acht jaar en ben nog steeds verliefd. :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Wat een leukerd! Met bruin! En die blauwe ogen! :heart::heart_eyes:

1 like

Ik heb (nog steeds, heb er al eerder over gepost haha) een te dikke kat. De andere was al niet dik maar die blijkt zelfs afgevallen. De dierenarts gaf me als tip dat er kattenvoerbakken bestaan die op de chip van de kat werken en dan opengaan. Heb er gelijk 1 besteld (wel duur, bijna 100 euro) en de dunne kat geregistreerd met het apparaat. Hij gaat dan alleen voor haar open en niet voor de dikke kat. Maar hij staat nu nog gewoon open om de dunne kat te laten wennen, maar ze vindt het eng dus eet er niet uit
 iemand hier ervaring mee?

Haha ja en die tandjes liggen nu al maanden in een bakje op de kast. Ik vind het te ‘speciaal’ om ze weg te gooien maar eigenlijk kan je er niks mee :woman_shrugging: Vond het wel een nare fase, hij kauwde op ALLES. De kussens missen hoekjes en de ducktape ter bescherming zit nog steeds op sommige hoeken van de bank :laughing: zit nogal vast (oeps)

1 like

Onze kat gaat in de vroege ochtend vaak op pad. Als ze dan binnenkomt nestelt ze zich lekker op het voeteneinde en begint aan een uitgebreide dut, net als ik probeer op te staan. Dan ben ik ook altijd jaloers.

2 likes

Ben zo trots op hoe mijn eigen kat (zwarte) flink omgaat met het opvangkatje (rosse). Ze zitten soms echt uren bij elkaar, zo leuk. Hier is hij nog wel een beetje groggy van zijn gebitsreiniging.

13 likes

Ja wij hebben het programma dat aangeraden werd gevolgd en toen wenden ze langzaam. De een vond het meteen prima, de ander duurde wat langer. Denk dat het in totaal een week duurde voor ze gewend genoeg waren en de bak zelf open deden voor het eten. Ze hebben er hier allebei een eigen.

1 like

Mooie ogen :heart_eyes:

1 like

Is het opvangkatje dat vermist was al terecht?

Oh top! Ja de mijne staat nu idd ook in de trainingsstand en doe het zoals het boekje zegt idd. Staat er nu 2 dagen en ook al zit er lekkerder eten in dan in de gewone voerbak, toch eten ze er niet uit
 maar ik wacht het dan gewoon nog even af!

Toen m’n oudere kat uit de krabpaal donderde verloor ze een hoektand. Hij ligt hier nog steeds en overweeg soms er een oorbel/ketting van te maken, wie weet ooit :sweat_smile:

1 like