Kattentopic #2 (Deel 1)

Haha ook niet aan gedacht! Gewoon wat extra koekjes geven en dan zal ze ook wel blij zijn? :sweat_smile:

1 like

Hier krijgen ze al 365 dagen genoeg haha. Ze krijgen morgen ook niets extra’s.

2 likes

& @Mimosa hier hebben ze ook niks te klagen hoor haha. Wel heb ik altijd natvoer voor speciale gelegenheden. Is in ieder geval een van de twee blij :rofl:

Hij is nogal een moeilijke eter namelijk haha

1 like

met m’n baby op de bank

2 seconden later :joy:

22 likes

Ik ga deze kattenkoekjes morgen bakken denk ik haha

4 likes

Mijn kat heeft een voedselallergie dus ik kan haar nooit wat lekkere snoepjes of natvoer geven. Dat vind ik zo jammer, terwijl zij haar gewone voer super lekker vindt en elke keer met plezier eet. Maar toch koop ik mijn schuld af door haar morgen speeltjes ipv snoepjes te geven.

1 like

Heel domme vraag hoor, maar mag je haar tonijn geven in eigen nat? Dat lijkt mij een puur onbewerkt product dus geen idee of dat ook niet mag met voedselallergie.

Nee ze mag echt alleen speciaal voer om haar allergie onder controle te houden. Ik wil het niet riskeren dat ze straks haar hele koppie weer openkrabt.

Ik houd me maar voor dat zij haar eten heel lekker vindt en geen weet heeft van alle traktaties die ze misloopt :joy:

2 likes

Haha, mijn neefje logeerde hier en we hadden een tent gebouwd in de woonkamer. Kat heeft er vannacht heerlijk in geslapen :smile:

2 likes

Happy dierendag voor dit verwende kind. Ligt in mijn oksel zodat ik onmogelijk mijn arm normaal kan houden :sob:

27 likes

Je moet er wat voor over hebben :wink: hahaha.

Ben echt blij dat het zo goed gaat bij je met de poes! :blush:

1 like

Ben er ook zo blij mee! Lieverdje is ‘t :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik ben er sinds een week achter dat mijn kat ernstige hartruis heeft (hcm). Heeft één van jullie hier ook ervaring mee bij katten? Hij krijgt nu atenolol en is net een jaar oud. Ik heb hem net drie maanden, maar ben zo blij dat ik van het begin al doorhad dat er iets niet goed was. Ik heb alleen geen idee wanneer ik verschil kan en zou moeten merken met zijn medicijnen. Ik moet over 5 weken weer contact opnemen met de dierenarts, maar ben benieuwd naar ervaringen. Ik vind het ook zo zielig, beestje is vol levenslust maar kan gewoon niet zoveel.

Mijn katjes hebben ook allebei een hartruisje maar de dierenarts is heel vaag over waar dat ruisje vandaan komt of betekent. Bij ons meisje was het er al sinds kittenleeftijd, bij haar broertje nu de laatste twee controles met 1-1,5 jarige leeftijd. Merk verder niks aan ze.

Wat merk jij aan jouw kat dan? Zielig dat hij ook medicijnen nodig heeft zeg

Ah, fijn dat je verder in gedrag niks merkt. Wel vreemd dat je dierenarts zo vaag doet. Maar als het milder is, hoeft er geloof ik niet altijd wat mee te gebeuren.

Bij mijn kat is het helaas wel ernstig, ik mocht ook meeluisteren naar het hart en hoorde ook een hele harde soort windruis door de stethoscoop. Qua gedrag merk ik het aan hoe hij ademt. Zijn buik gaat anders op en neer, hijgt soms met bekje open bij inspanning, snurkt, heel snel moe met het spelen en niest regelmatig. Levensverwachting kon de da me ook niet meegeven, was niet in te schatten…

M’n kitten (5 maand) heeft al een paar dagen last van z’n achterpoot. Gisteren naar de dierenarts geweest en hij was dus ontstoken en dik, dus ze kon niet goed bekijken wat ermee was. Hij had ook nog koorts. Moet hem nu 3x per dag medicijnen geven. Vind t zo sneu :frowning: Heb ook verder niet gezien wat er gebeurd is met z’n poot.

Ah sneu! Ik moest met m’n kat toen ie net was geadopteerd zo vaak heen en weer naar de dierenarts. Koorts, verkouden, ontstoken oogje en ook een mank pootje. In het begin dacht ik daarom dat ie vrij rustig was, nou dat moest ik flink herzien toen ie ‘beter’ was :sweat_smile:. Op basis van dat manke pootje zei de dierenarts toen wel dat sommige katten nou eenmaal wat vaker een beetje een dom inschattingsfoutje maken en dat verzekeren dan niet onverstandig is. En ja hoor, laatst moesten we op zondag toch weer met hem naar het Dierenziekenhuis want hij had waarschijnlijk een gek sprongetje gemaakt buiten. Hopelijk voelt je kat zich snel beter! Hier zijn de pootjes beide keren heel snel weer hersteld (beetje spierpijn/stijfheid vooral).

Aww, dat is ook sneu! Fijn om te horen dat de pootjes snel hersteld waren. Ja, mijn kitten is dus heeel druk en zit normaal de hele dag te stoeien met de hond (of met mijn arm lol) of rond te rennen. Hij slaapt nu heel veel, maar had vanochtend weer zo’n drukke bui… Dan denk ik echt, dude, je bent kreupel, doe eens rustig :joy: Wel een teken dat de medicijnen helpen, I guess. Maar ja, ik denk dat hij inderdaad verkeerd is gesprongen of van de krabpaal is gevallen of zo…

1 like

Ik heb mijn katten zo verwend door ze een tijd lang natvoer te geven rond etenstijd, nu is een van 2 daar zo op gefocust dat ze echt gaat zitten wachten en kopjes komt geven. Dacht eerst nog dat ze me echt lief vond, maar who am I kidding, het kind wil gewoon eten.

9 likes

Die beesten zijn zulke gewoontedieren hè, niet normaal.
Ik had hier hetzelfde, maar vond het een onhandig tijdstip, dus sinds vorige week geef ik ze ná mijn avondeten hun natvoer. Dan zeuren ze ook minder.

Maar eentje zit dus nu steeds pal naast me te kijken hoe ik eet en zodra ik mijn vork neerleg springt ze op en loopt al miauwend en mij hoopvol aankijkend naar de deur. :face_with_monocle: :sweat_smile:

8 likes