Kattentopic #2 (Deel 1)

Jaaaa lievie! Hebben idd allebei ook van die strepen op de wang :heart_eyes:

Heeft iemand ervaring met de afschrikspray van Ssscat? We zoeken iets om de katten van het aanrecht te houden want het is echt niet meer te doen, zeker niet nu ze in de woonkamer (mt open keuken) mogen als we weg zijn.

Deze

Geeft een geurloze spray obv bewegingssensor waar ze van schrikken. Katvriendelijk en veilig maar wel 50-60 euro… moeite waard? Ben wel beetje wanhopig inmiddels haha

1 like

Heb je al geprobeerd aluminiumfolie op het aanrecht te leggen als je weg bent? Dit maakt geluid als ze erop springen waar ze van schrikken.

Zelf geen ervaring mee maar heb dit via via gehoord.

Ja aluminiumfolie vinden ze leuk om mee te spelen (geeft lichtflikkering) en kauwen ze op dus vind ik gevaarlijk… hebben ook tape met plakkant omhoog gehad maar daar stappen ze op ten duur overheen :pensive:

1 like

Mijn kat vindt aluminiumfolie en piepschuim bijvoorbeeld echt het allerleukste speelgoed ooit :partying_face: die is nergens bang behalve de stofzuiger.

Ik wilde m’n kat ook van het aanrecht af houden maar de voorkeur bleek uit te gaan jaar drinken uit de wasbak dus die strijd heb ik verloren. :joy:

1 like

Dat werkte hier echt totaal niet, vonden ze juist leuk dus zaten juíst op het aanrecht. :joy: Heb me er maar gewoon bij neergelegd en als ik ga koken dan maak ik het aanrecht eerst schoon.

2 likes

Ja ik ook, en ik nodig ook geen mensen meer uit die panisch worden het idee van kattenharen :stuck_out_tongue:

Haha same en als ik wel iemand uitnodig dan maak ik alles extra goed schoon zodat er echt geen haar op het aanrecht ligt mja.

1 like

Inderdaad beginnen met te laten wennen in 1 kamer (bijvoorbeeld woonkamer). Als hij daaraan gewend is, de deur open zetten naar een andere kamer en zo heel de woning verkennen. Als het kan, neem zeker een vertrouwd dekentje mee.

Ik zou je kat vooral 6 a 8 weken binnen houden.

Maak je niet te veel zorgen. Het komt vast goed!

1 like

Mood

19 likes

IK VIND DIT ZO CUTE.

Echt moet me inhouden om haar nu gewoon lekker te laten slapen.

22 likes

Ik vind het zo leuk om ze wakker te maken en dan die bos blik te krijgen van hoooooman leave me alone :flushed:

3 likes

O van dat dekentje is wel een goede! Binnen blijft ie sowieso (binnenkat). Ben wel benieuwd of ie in 1 ruimte wil blijven, want hij vindt dichte deuren niets haha.

Van de week lag ie er zo bij :heart_eyes:

19 likes

Hahaha, die blik krijg je van haar niet. Zij is altijd zo blij met aandacht en gaat meteen spinnen en kletsen :tired_face::pleading_face:

Die andere van ons geeft wel echt die arrogante blik. Maarja aan de andere kant is het een koekje van eigen deeg hoor. Zo vaak dat m’n vriend en ik wakker van hun worden😅

2 likes

Het hangt ook af van kat tot kat hoor! Mijn eigen kat voelde zich na een uurtje al thuis toen wij verhuisden maar andere katten doen er dagen over om hun nieuwe omgeving te ontdekken. Ik zou het vooral aanraden bij angstige katten. Als je kat na 10min al voor de deur staat om naar een andere kamer te gaan, vooral laten doen :grin:

1 like

Hij is gelukkig niet echt angstig (behalve buiten, haha), dus ik ben heel benieuwd.

1 like

Ik heb d’r pas 3 weken en wist toen nog niet van het ‘beter in 1 kamer laten wennen’. En ondanks dat zowel het huis als ik vreemd waren, was ze supersnel gewend! Ze houdt ook niet van dichte deuren haha. En aan jou is ie in elk geval al gewend!

1 like

Oké kon me toch niet inhouden en nu is ze buiten handbereik gaan zitten:

14 likes

Ons poesje lijkt er ook op!

Ze zit eindelijk op haar toren!! Half jaar geleden gegeven als verjaardagscadeautje, maar dus nu pas dat ze er uit zichzelf op gaat chillen (en maar knipoogjes geven :heart_eyes_cat:)

17 likes

Ohhh nee ik bedenk me ineens dat het morgen dierendag is en heb niks voor ze. Slechte catmom.

O ik ook niet :expressionless:
Heb wel een blikje tonijn maar dat is op oliebasis, wordt vast diarree als ik dat geef haha

1 like