Kattentopic #2 (Deel 1)

Nee precies niks, waren een halfjaar toen ze gecastreerd werden maar ze zijn daarna echt niet rustiger geworden. Enige wat ze neer meer deden was elkaar misbruiken :crazy_face::joy:
Ik had ook die hoop niet dat ze rustiger zouden worden, ging mij om het voorkomen van sproeien en dat ze bij een uitje in de buurt geen nieuwe gezinnen stichten.

Ze zijn nu wel rustiger maar we zijn ook alweer 2 jaar verder inmiddels.

Onze kat is geholpen zodra het mocht. Dus met 6 maanden geloof ik? Ik merkte toen niet per se verschil dat hij minder druk was haha!

Na zn eerste verjaardag kon ik wel langzaam merken dat hij wat rustiger begon te worden. Hij is nu 1,5. Natuurlijk nog steeds wel z’n drukke momenten dat ie hier de hele kamer door vliegt, maar niet zo intens en lang achter elkaar als toen hij echt kitten was. Dus denk dat het ook wel echt te maken heeft met de speelsheid van het kitten-zijn :blush:

Awww wij zitten bij de dierenarts. Ben altijd zo trots als ze t zo goed doen, wel bang maar niet in paniek en hij zit heeeel rustig te wachten in t mandje

22 likes

Beetje late reactie, maar ik heb een eerdere versie van deze https://zooplus.page.link/9hyt
Ik ruik het niet en gebruik hem meestal iets van 3 weken voor de zak vol is. Nou staat hij bij mij naast de kattenbak, dus kan ook zijn dat ik het daardoor niet extra ruik. Ik vind het vooral heel fijn om daar even snel de poepjes in te scheppen en dat het niet in losse zakjes hoeft. Als de zak vol is snij ik hem af (zit aan de binnenkant wat voor) en gooi ik het weg met het kattengrit als ik toch al de bak verschoon.

1 like

Ah zo zielig, ik ontdekte vanmorgen ineens een soort schaafwond aan de zijkant van het voorpootje van mijn kat. Geen idee hoe hij eraan kwam, zal wel ergens buiten zijn gebeurd. Zodra ik er bij in de buurt kom wordt ie giftig dus hij heeft er wel een beetje last van. Hij is ook de hele dag niet weggeweest en hij zit ineens een beetje verstopt op de zolder :cry:

Edit: het is een abces. Het is inmiddels ook een beetje open :nauseated_face: ik bel zo de dierenarts maar even voor overleg, zij zouden het dan verder moeten openen. Hij eet en drinkt gelukkig wel nog steeds en komt weer wat meer knuffelen. Denk dat de druk er nu een beetje af is.

Ik word zo moe van 1 van mijn katten. Meneer is zo kieskeurig qua eten en heeft vaak gewoon geen zin. Op zich niet erg, maar hij is een suikerpatiënt en moet dus gewoon op bepaalde tijden eten, omdat 'ie dan insuline krijgt. En deze week is het echt hopeloos, hij wil steeds niet op de momenten dat 'ie insuline krijgt. En helaas vindt hij niets echt lekker :weary: Kittenvoer werkte een paar dagen, maar nu ook al niet meer. Ik heb wel een probeerpakket van Royal Canin besteld, dus ik hoop echt dat dat werkt en blijft werken.
Overigens eet 'ie daarna wel, hoor. Het is niet zo dat hij de hele week niet gegeten heeft. En hij is ook altijd kieskeurig geweest, maar het wordt erger naarmate hij ouder wordt.

Ik herken dit zo!
Al heeft mijn kat geen suikerziekte
Had 1 kat die nu een nieuw baasje heeft die helemaal een ‘zeikerd’ was met eten
Het duurste ‘beste’ voer liet hij staan en het meest goedkope at hij natuurlijk wel
Of hij at bv een klein zakje leeg. Maar als ik dan een grote zak kocht moest hij het niet meerđŸ˜Œ
Nu begint me andere kat dus ook die normaal alles eet
Had nieuw voer gekocht gister van Edgar & cooper. Nou hij eet met geluk 3 brokjes en dan loopt ie weg
Het zijn ook wel echt van die bizar mini brokjes

Ja, dit dus precies zo! Zijn broer eet alles, maar hij niet. Hij is altijd al wel kieskeurig geweest, maar de laatste week is het echt een drama.
Hij eet overigens wel regelmatig oud eten (Als zijn broer het heeft laten staan). :woman_shrugging:

Vanaf welke leeftijd lieten jullie je kitte voor wat langere tijd alleen? Ik heb sinds een maand een katje en hij is nu iets ouder dan drie maanden. Hij is wel eens een paar uurtjes alleen geweest maar meer nog niet aangezien ik thuis werk. Nu komt het volgende week beter uit voor mij om een nachtje bij mijn ouders te slapen, maar ik twijfel heel erg om hem nu al een hele nacht alleen te laten. Hij heeft normaal gesproken ‘s nachts wel toegang tot mijn slaapkamer maar hij ligt meestal dan op een stoel in mijn kamer te slapen, dus wel bij mij in de buurt. Ik zou dan ongeveer rond 20:00 weg gaan en de volgende dag weer vroeg terug naar huis gaan voor hem. Wat denken jullie?

Ik denk dat dat wel kan hoor! Zou de slaapkamerdeur open laten zodat hij gewoon kan liggen waar hij normaal ‘s nachts ook ligt. Verder zou ik wat extra voer neer zetten en genoeg drinken, dan komt het wel goed! We hadden mijn kat een week, toen was hij 10 weken, en toen gingen we een hele dag en dat ging ook goed. Komt helemaal goed, jij hebt waarschijnlijk meer zorgen van dat je weg bent dan hij haha.

2 likes

Heb ren antibioticakuur van de dierenarts gekregen voor zijn poot. Pil verstopt in natvoer en hij laat hem natuurlijk liggen :expressionless: toen maar met ‘zachte dwang’ in zijn bek gestopt, viel me nog mee dat dat lukte haha

Gossie zielig! weten ze hoe dat abces daar komt? Buiten iets kapot gegaan en toen ontstoken?

Over abcessen gesproken. Mijn kat is een vechtersbaas en heeft daardoor ook regelmatig een abces op zijn hoofd. Dit was vandaag een jaar geleden:

Ergste van die abcessen vind ik dat ik ze altijd moet uitspoelen met een zoutoplossing. :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

7 likes

Wow en dat komt dus door een krab van een andere kat? En dan gaan de bacteriĂ«n daar lekker op? Onze heeft vaak een nieuw krasje op z’n neus van fittie, hoop dat een abces hem bespaard blijft (en dus ook: mij bespaard blijft :nauseated_face:).

Ja dit is nu 4x ofzo gebeurd denk ik? In zijn 13 jarige bestaan. 3x op de wang, 1x op zijn voorboofd zelfs. Wanneer ik merk dat er een abces begint te groeien (merk je eigenlijk direct omdat er dan echt druk op de huid staat) controleer ik of ik de oorzaak kan vinden en tot nu toe zat er altijd nog een korstje op van een kattenkrab.

1 like

Ik kreeg daarstraks een berichtje van een adoptant, haar kat is verdwenen. Ze had haar ongeveer 2 maanden geleden bij mij geadopteerd. De adoptie en gewenning verliep enorm stroef en ze was nog steeds heel bang. De mevrouw die ze geadopteerd heeft denkt dat ze ontsnapt is via een open raam, ze kan ze absoluut niet vinden. Ik hoop echt dat ze gewoon ergens in huis verstopt zit. Op zich was ze daar al 2 maanden dus gelukkig weet ze al dat dit haar nieuwe thuis is + ze is gechipt, maar toch heb ik zo hard liggen wenen. Heel de adoptie verliep al slecht, ze was mijn favoriete opvangkatje en dan nu dit. Ik hoop gewoon snel op meer nieuws. Het is niet eens mijn kat, maar maak mij zo veel zorgen om haar. :sob:

1 like

mijn kat heeft waarschijnlijk weer een tandvleesinfectie :frowning: al de 3e x dat dit gebeurd. ze is al 10 jaar en heeft al een aantal tanden moeten laten verwijderen. ze is al op speciaal dieet met dikkere brokken maar heb niet het idee dat dit helpt.

hebben jullie tips hoe je ze kunt laten wennen aan tanden poetsen? we hebben het vaker geprobeerd maar het is echt een gevecht en krijg haar bek vaak niet open, en dan bijt en krabt ze zoveel. niet echt ideaal, omdat het ook zoveel stress veroorzaakt voor haar.

Oh wat sneu :frown: Ik hoop dat ze snel terecht is. Is het mogelijk dat ze naar haar oude adres kan lopen?

1 like

Voor ze geadopteerd werd, heeft ze 10 weken bij ons gezeten. Jammer genoeg wonen wij 30 km verder dus dat is echt te ver. Ze zat ondertussen al 8 weken bij haar nieuwe baasje, maar ze was nog steeds heel schuw dus ik weet niet of dat voor haar al echt als haar nieuwe thuis voelde. Ik ga het proberen uit mijn hoofd te zetten want ik kan toch niets doen.

Ja ik denk tijdens het lopen of misschien heeft ie gevochten. Het gaat goed trouwens! Heb een antibioticakuurtje voor hem gekregen en het heelt al goed.