Ah…en
Ja tandenpoetsen is niet makkelijk Mijne start gelijk met kauwbewegingen en dan zit vervolgens die tandenborstel achter in z’n keel (incl gag geluidjes). Heb daardoor het idee dat het weinig effectief is. Hij wordt er bij ons niet boos van, daar heb ik geen ervaring mee. Wat ik zou doen is proberen rustig een handdoek om hem heen te leggen tegen het krabben en van die speciale vleessmaak tandpasta gebruiken. Kan helpen als ie het in ieder geval lekker vindt?
Een ex-opvangkatje van mij is dus vermist sinds gisteren. Nu is die mevrouw die ze geadopteerd heeft heel de dag niet thuis geweest en deze avond moet ze gaan lesgeven yoga.
Ik begrijp dat echt niet. Je hebt toch wel iemand in je omgeving die langs kan gaan om te kijken of de kat in de tuin zit. En deze avond kan ze dus ook niet gaan zoeken??
Ik maak mij precies nog meer zorgen dan haar? Ik heb al een vangkooi etc. geregeld, maar ja niet mijn huis dus ik wacht al uren op een bericht van haar.
Ik snap dat niet iedereen even begaan is met zijn katten maar jezus hier kan ik echt niet mee om
Begrijp je helemaal. Wat stom zeg, hopelijk is ze snel terecht!
Ik maak me toch een beetje zorgen om ons oudste meisje. Ze krabt zichzelf ineens op verschillende plekjes open. Haar oortjes, onder haar kin, aan de zijkant van haar kopje en nu ook ergens op haar rug. We zijn met haar naar de dierenarts gegaan, maar ze heeft geen vlooien en is verder ook gezond. Op advies hebben we haar toch nieuwe vlooiendruppels gegeven en over een maand doen we het weer (omdat ze een binnenkat is, zit er normaal iets meer tijd tussen). Volgens de dierenarts zou het toch iets kunnen zijn dat de kitten heeft meegenomen, hoewel die ook geen vlooien oid heeft.
Anders zou het eventueel nog een voedselallergie kunnen zijn, maar ze krijgt nog steeds precies hetzelfde eten. Daarom vraag ik me af of het toch niet iets van stress is. Hoewel zij en de kitten volgens mij best goed met elkaar opschieten (de kitten krijgt as we speak een wasbeurt), kan ze soms toch niet echt relaxen. De kitten wil natuurlijk constant spelen en aandacht, en af en toe schrikt ze daarvan. Daarom wilde ik een anti stress verdamper of spray proberen. Ook als het krabben niet door stress komt, werkt het misschien ontspannend. Feliway? Beaphar? Ik lees overal zulke verschillende verhalen, dus misschien heeft iemand hier een goede tip?
Mijn lieverd kwam vorige week binnen na 2 uurtjes buiten te zijn geweest met een gewonde staart. Zo snue, overal bloed. We mochten een week aankijken hoe het zou herstellen. Vandaag zei de dierenarts dat het niet goed heelt en morgen wordt er een stukje van zijn staart geamputeerd
Ik vind het zo zielig, want het gaat veel pijn doen en hij had altijd zo’n super schattig wit pluisje aan het einde van z’n staartje en straks niet meer
Oh neee arm liefje Waarom passen ze nou niet beter op zichzelf!
Maar als het achter de rug is heeft ie tenminste geen pijn meer
Voel me ook zo schuldig nu. Waarom heb ik hem toen naar buiten gedaan, wat als ik hem eerder naar binnen had geroepen?
Neejoh jij kon er echt niks aan doen! Hij is ook al honderdduizend keer buiten geweest zonder zichzelf te bezeren. Misschien had je ‘m na een halfuur naar binnen willen halen, en was het na 20 minuten al gebeurd. Een ongeluk zit in een klein hoekje
Zo moet je echt niet gaan denken, want wie weet hoe vaak je hem al gered heb’t door hem precies op tijd te roepen/naar buiten te doen.
Arm diertje
Het kan ook een allergie zijn voor het vlooienspul! (Zeg ik uit ervaring namens mijn kat ;))
Ah wat sneu! Het gaat 99 keer goed buiten en dan gebeurt er ooit toch iets, daar doe je weinig aan…
Pff ik zit er echt even doorheen, ik heb 2 katten, broer en zus van 1 jaar en 7 maanden. De poes dronk ontzettend veel en verstopte zich dus ik had de dierenarts gebeld. Vanmorgen een afspraak gehad en bloed afgenomen, vanmiddag kreeg ik het telefoontje dat de bloeduitslagen binnen zijn en er niet goed uitzien. Het bloedcalcium is te hoog en zo ook het ureum, de dierenarts gaf aan dat de diagnostiek nog niet rond is, maar dat er wel sterke aanwijzingen zijn voor een tumor. Nu moeten we morgen terug om röntgenfotos te laten maken en urine onderzoek maar ik ben er nu al helemaal kapot van. Ze voelen echt als mn kindjes en zijn nog zo jong… Die onwetendheid is zo slopend.
Ahw wat vervelend! Heel veel sterkte… laat je weten hoe het is gegaan morgen?
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. We hebben hetzelfde merk wel al een aantal keer eerder gebruikt en toen vertoonde ze geen reactie. Ik ga er eens op letten!
Oh wat kut.
Sterkte vandaag
@flamingo heel veel sterkte
@velours herkenbaar want mijn kat is ook echt een brokkenpiloot en maakt veel ruzie met andere katten maar ze wordt zooo gelukkig van naar buiten gaan (kon de eerste paar jaar van haar leven niet) dat ik zeker weet dat een kleine verwonding hier en daar voor haar niet het belangrijkste is. Maar wel echt super sneu voor jouw kat!
Mijn kat is een goedzak, bang voor alles en iedereen buiten en hij gaat ook nooit ver van huis. Maar hij geniet ook zichtbaar van door de tuin springen en onder de schuttingdeur door gluren dus ik ga het hem ook niet afnemen. Maar mijn eerste gedachte was wel om alles helemaal af te zetten haha. Ik probeer ook maar te denken dat een korter staartje minder erg is dan het missen van een pootje of een oog, dus hij heeft nog geluk. Hij is nu bij de dierenarts. Och m’n hart. Zo zielig dat hij daar dan alleen en met doodsangst in zo’n hokje zit.
Bedankt . We moeten er om half 4 zijn, ben echt zenuwachtig merk ik