Ik zit in dezelfde situatie, toevallig laatst iets over gepost hier. Eind mei/begin juni viel mijn kat voor het eerst mijn andere kat aan, poosje apart gehouden, ging daarna weer een dag goed. Volgende dag weer mis. Het waren de beste maatjes. Ik had op een gegeven moment geen hoop meer
Wij hebben beide katten laten controleren door de dierenarts (niks gevonden) en ook een consult gehad van een gedragstherapeut (tijdens dat consult was er heel typisch niks aan de hand, ze was de deur uit en het was meer mis ) Bij ons is het waarschijnlijk een opeenstapeling van verschillende dingen geweest, het is heel moeilijk achterhalen waar het mis gaat. Wij zitten tijdelijk bij mijn ouders in tot we naar onze nieuwe woning kunnen, maar de katten hebben dus veel stress gehad rondom de verhuizing (en eind oktober gaan we dus opnieuw verhuizen), mijn ene kat probeert nog weleens het voer van de andere kat te stelen (we voerden ze daarom al een poos apart), vreemden over de vloer gehad ivm verkoop appartement, et cetera). We hebben ze heeeeel lang apart gehouden, op een gegeven moment deed ik de ene kat steeds vaker bij de ander (eerst wel korte momenten), maar nooit zonder toezicht, ging elke dag iets beter en nu zitten ze het grootste gedeelte van de dag bij elkaar en spelen ze zelfs af en toe weer. Ik laat ze eerst nog enkel onder toezicht samen, maar merk wel dat ik over het algemeen minder hoef op te letten. De stresslevels zijn door de omstandigheden nog steeds wel hoog, soms zie ik dat het verkeerd dreigt te gaan (tongelen > met de tong over de neus, teken van stress), oren naar achteren, bij de aanvallende kat wordt zijn neus vuurrood als het mis gaat of dreigt te gaan of als ik gegrom hoor… Dan haal ik ze weer even uit elkaar en tot zover gaat het korte tijd later wel weer goed.
Verlies je hoop dus nog niet, ik had nooit meer gedacht dat het weer zo goed zou gaan, het ging hier echt heel slecht, heb hier zoveel stress om gehad en veel gehuild, bang dat het dus niet meer goed zou komen, maar ik verwacht dat het straks in de andere woning als alles weer normaal wordt wel weer goed komt!
Andere tip was de hoeveelheid kattenbakken, ik wist wel dat een kattenbak per kat plus een extra het beste was, maar wij hadden er maar twee (drie katten) en nooit problemen gehad voorheen, maar dit kan ook bij de opeenstapeling horen bij ons, dus wij hebben straks wel vier kattenbakken in huis staan voor de zekerheid.
Als je nog vragen hebt oid, mag je me taggen of een pb sturen!