Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik heb niet echt tips maar wat een lieve foto’s! Vervelend dat er eentje moest gaan.

1 like

Jaaaa gaat heel goed! Mag d’r eigenlijk al vanaf het begin aaien en ze laat zich nu ook veel meer zien. Is echt een ontzettende kopjesgever, mijn benen krijgen weinig rust. Ze eet goed, drinkt goed en gaat braaf op de bak (allebei inmiddels gebruikt).

Begin steeds meer over d’r te leren. Soms wil ze losse brokjes en dan slaat ze die met haar pootje uit het bakje en eet ze zo op XD. Ze houdt super erg van zichzelf begraven dus lag vandaag uren onder een tapijtje in de hal te tukken. Verder mauwt ze lekker, ik lul d’r fijn tegenaan en ze maakt een hele gelukkig indruk :heart_eyes: ben echt heeeelemaal verliefd!

Ze is wel geobsedeerd met de voordeur en mijn slaapkamer deur :sweat_smile: de twee deuren die ze niet door mag. Maar dat komt wel goed. Gewoon met naar buiten gaan ontzettend goed opletten :face_with_monocle:.

11 likes

Over het naar buiten laten van je kat: dat heeft de mijne echt veel goed gedaan. Hij had stress van het vele binnen zijn en kon zijn energie niet kwijt. Nu heb ik af en toe stress als ie nergens te bekennen is en pas na 12 uur aan komt wandelen :crazy_face: maar hij is er ook zoveel rustiger en aanhankelijker door.

2 likes

Ah dat klinkt zo liefdevol! :heart_eyes_cat: Wat fijn dat het zo goed gaat en dat je zo blij bent met haar!

Lekker van genieten :blush:

2 likes

Beetje gekke vraag hoor, maar doet het bij jullie ook wel eens pijn als je kat over je heen loopt? Ik heb soms blauwe plekken op mijn bovenbenen of borst en het enige wat ik kan bedenken is dat dit komt doordat mijn kat over me heen loopt en het ook pijn doet, echt zo raar haha.

Ja mijn kat is best zwaar, dus als hij over me heen loopt doet het soms wel een beetje zeer, zeker op bepaalde plekken! Maar niet zo erg dat ik er blauwe plekken van krijg

Ja! Kan echt flink pijn doen. Mijn kat komt regelmatig op mijn buik/borst staan als ik in bed lig en op sommige plekken doet dat echt veel pijn. Maar mijn kat is ook aan de zware kant, bij zijn zusje had ik er nooit last van haha

Ja, ik krijg er wel eens blauwe plekken door.
Gisteren vind hij het een goed idee om op mijn buik te gaan kneden, lekker met nagels erbij.

@Keerbeer @Swelgje

Even een vraag voor jullie (en andere mensen die wellicht de PetSafe voerautomaat hebben). Ik weet gewoon niet wat ik fout doe, maar mijn automaat lijkt soms op willekeurige momenten te ver door te draaien waardoor ik er nu niet echt op durf te vertrouwen dat mijn kat elke ochtend zijn eten normaal krijgt.

Ik heb hem gisteren bijvoorbeeld zo ingesteld: De eerste vijf tijden staan op 07:00 in de ochtend, de overige tijden heb ik niet ingesteld. Ik heb vier van de vijf bakjes met voer gevuld op degene die open is na. Daarna druk ik op die manual advance knop. Vanochtend heb ik er op gelet en hij draaide gewoon twee bakjes door in plaats van één. Hierdoor krijg je dus uiteindelijk een ‘gat’ tussen de nieuwe maaltijden, waardoor hij soms geen eten krijgt. (Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel :sweat_smile:)

Iemand enig idee wat ik fout doe/anders moet doen zodat hij gewoon normaal achter elkaar doordraait?

Heb je al geprobeerd om maar één tijd in te stellen? In principe is dat 5 keer instellen niet nodig namelijk. Onze kat krijgt twee keer per dag eten en ik heb dus ook maar twee tijden ingesteld voor 's ochtends en 's avonds. Dat herhaalt zich gewoon iedere dag. Wellicht dat de bak een beetje aan het spacen is omdat ie denkt dat ie 5 keer moet draaien om 07.00 uur haha

1 like

Hij is weer beter aan het eten :grin: Nog steeds niet wat we van hem gewend zijn maar het wordt elke dag een beetje meer en hij zeurt ook weer als we aan tafel zitten of aan het koken zijn :partying_face:

13 likes

Ahhh gaat de goede kant op dus! Gelukkig maar! :heart_eyes_cat:

1 like

Ik denk dat ik het snap. Maar volgens mij hoef je als je wil dat de bak 1x per dag draait, om 7.00 's ochtends dat ook maar 1 keer in te stellen. Want dan draait hij alleen maar op dat tijdstip. Bij mij draait de bak 4x per dag dus heb ik ook 4 verschillende tijden.

Ja ik snap het helemaal. Wij hebben de bak op 4x draaien ingesteld en dat gaat gewoon goed.

Wat @Keerbeer zegt :grinning:

1 like

Waaaah sorry, ik lees je berichtje nu pas. Stom want je hebt zo uitgebreid geantwoordt!
Dankjewel daar voor :heart:

We hebben ze vandaag voor het eerst naar buiten gedaan. Wij zaten op de tuinbank, en de katten liepen wat rond in de tuin. Ze wouden gelijk het tuinhekje uit. Vonden we zelf prima. Ollie vindt het allemaal heel erg spannend en blijft liever bij je of loopt een rondje met je mee. Oscar heeft al de hele straat verkend :joy: Die kwam in eerste instantie niet meteen terug, waardoor ik wat in paniek was. Uiteindelijk na 10 minuten kwam hij er vrolijk aan lopen.

Ze vinden het echt helemaal geweldig. Ik heb er meer tegen op gezien dan dat nodig was achteraf, maar dat is natuurlijk vaak zo :smile:

Ik heb vooral filmpjes. Foto’s lukten amper omdat ze zo veel aan het lopen waren haha. Dit is Oscar in de brandgang, een paar huizen van ons huis.

13 likes

@Keerbeer @Swelgje

Thanks voor jullie reacties! Dat van die tijden wist ik helemaal niet joh! Ik dacht gewoon dat bij elk vakje een tijd ingesteld moest worden. Eigenlijk best dom gedacht van me haha. Ik zal de instellingen eens veranderen en kijken of dat helpt.

Ik vraag me alleen nog af of het misschien ‘slecht’ is en dat apparaat in de war breg als ik op die manual advance knop druk zodra ik klaar ben met nieuw voer in de bak doen? Want in principe kun je de bak ook zelf met het lege vakje vooraan bij het open gedeelte zetten toch? Hoe doen jullie dat? :see_no_evil:

Ik vul s’avonds bij en laat dan gewoon het lege bakje vooraan staan. Dus als het dan tijd is draait het ding vanzelf door naar het volgende bakje met voer.

Ja zo doe ik het dus ook… Nouja we’ll see morgenochtend of maar één alarm instellen het probleem oplost haha!

Er is gister iets gebeurd, want sindsdien wordt mijn ene kat helemaal gek/woedend als ze de andere kat ziet.

Ze valt hem de hele tijd aan, is agressief tegen hem en krijst alles bij elkaar. Hij probeert dan snel te vluchten maar zij sjeest er dan achteraan om hem weer aan te vallen. :disappointed_relieved: is echt nog nooit eerder geweest en ze zijn al 3 jaar samen ofzo.

Ik hou ze nu apart en op advies van een kattentherapeut moet ik ze net zo lang apart houden totdat ze allebei weer zen zijn (kan dagen, weken duren) en dan weer langzaam beginnen met introduceren.
Maar het is echt geen doen want ze houden heel erg van gezelschap, dus als ik eentje op de gang zet staat die daar urenlang te mauwen, totdat ik ze weer omwissel en dan staat de ander weer te blèren.
Tegen mij is ze gewoon lief, juist extra aanhankelijk, maar zodra ze hem ziet of hoort gaat ze weer door het lint. :worried:

Schijnt wel vaker voor te komen, dat een kat ergens van schrikt en het dan associeert met de andere kat.
Iemand hier ervaring mee?

Aaah wat een rot situatie !
Heb het zelf niet meegemaakt , maar heb wel vaker gehoord dat dit kan voorkomen als ze ergens van schrikken. En dan is het voor jou als baasje maar de vraag waar ze dan ook precies van geschrokken zijn?
Kan je evt niet feliway bv proberen?
Hoor er wel verschillende verhalen over , dat het voor de 1 geweldig werkt en de ander geen tot weinig effect merkt .
Maar het is evt het proberen waard ?

Ik heb vanmiddag 1 van mijn 3 katten moeten afstaan :disappointed:
Merkte dat bij de oudste die gevoelig al is voor oxcalate het toch een stress factor word en ook komen de stenen steeds sneller terug
Dus ik heb met pijn in me hart deze keuze moeten maken.
Met de ander is die echt beste maatjes dus dat moet ga ik vanuit wel goed zitten
Heb gelukkig een heel leuk stel gevonden, dus ga er van uit dat me katten kind in goede handen is. En het geeft me gek gezegd ook een stukje ‘rust’ maar het blijft lastig

Oh geen probleem hoor haha. Wat fijn dat ze het zo leuk vinden! Kan me voorstellen dat je echt schrikt als 'ie niet gelijk terug komt, vooral zo de eerste keer haha. Super leuke foto ook!

1 like