Zo leuk!!! Ja gewoon laten doen, zeker niet forceren of proberen aan te raken. Ze zal zelf wel naar jou komen. Waarschijnlijk zal ze deze nacht ook wel op verkenning gaan. Als je een specifiek mandje hebt voor haar, kan je daar en paar snoepjes in leggen (positieve associatie).
De trap kan inderdaad spannend zijn, goed idee om nog een kattenbak te voorzien!
Awww dino Stella, ik wacht al een poosje op het moment dat ie weer op voorraad is haha
Ze heeft mijn benen en handen ook al veeeeel kopjes gegeven en beetje gelikt. Dus dat gaat denk ik wel goed komen. Er staat iig voer ook, dus ze kan er bij.
Ben benieuwd naar vannacht!! Want wil haar wel proberen uit mijn slaapkamer te houden klinkt ergens zo gemeen maar dat lijkt me wel âhandigâ voor mezelf.
Tweede kattenbak is sowieso wel goed, in principe is het per kat een bak + een extra (in jouw geval dus twee).
Leuk dat je haar nu hebt!
Onder de wasmand is heel normaal. Een kat, zeker nieuw in huis, wil een âveilige plekâ van waaruit ze kunnen gaan onderzoeken, zodra ze de moed hebben. Als je een doos en een t-shirt en een kussentje heb, kun je er ook heel makkelijk een maken!
Ze ging daarstraks supermakkelijk in de reismand (daar had ik een plaid in gelegd). Heb nu dat Kremlin gebouwd en die deken daarin gelegd. Heb nu ook even geen doos dus moet maar even weer wat bij een webshop bestellen. Heb ook een krabton met holletjes erin waar ze beschut in kan. Denk dat het nu ook wat veel is allemaal. Ze is ook pas gechipt net.
In de auto kermde ze echt! Leek soms bijna praten?!?! en ze is dus afgestaan omdat haar oude baasje een nieuwe vriend had en die was allergisch, je fucking kat van 10 jaar? Ga lekker antihistamine halen ofzo
Ja, ze gaat vanzelf een plekje vinden. Klinkt alsof je genoeg hebt.
En praten is een goed teken. Ik praat eindeloos (terug). Worden ze rustig van. Dus ook als ze onder de wasmand zit, en je komt er langs gewoon praten. Misschien gaat ze wel terug praten! Dat zijn de leukste, pratende poezen, haha!
Ja ik loop er nu gewoon af en toe heen en praat dan een beetje en loop dan terug . De mand staat in mân werkkamer dus morgen zal ik er toch tussen 7-16 flink moeten praten ook
Onze katten hebben geometrie ontdekt. De volgende stap is algebra, maar we hebben daar nog niet echt een plan voor
Ik had een tijdje terug een date die allergisch was voor katten, die heb ik dus ook telkens tabletjes laten nemen. Klinkt hard maar ik ga niet zomaar mijn poezenbeesten wegdoen! We hebben een klein jaar gedated en zijn daarna uit elkaar gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zijn kat(ten) wegdoet voor een nieuwe partnerâŠ
Wat fijn dat ze bij jou een goed huisje hebben!
Eindstand na 1 nacht: natvoer is opgegeten en volgens mij ook wat brokjes. Ze ligt nu in een hoekje achter het zware gordijn in de woonkamer XD. Kattenbak boven is ook gebruikt dus maar goed dat ik die nog heb gehaald .
Zelf kut geslapen hahahaha gewoon hyperalert, maar niet het idee dat ze aan de deur heeft gekrabbeld maar ik slaap wel met oordoppen⊠Eens kijken hoe het nu overdag gaat terwijl ik aan het werk ben!
Zo blij dat ik dit topic gevonden heb en nu ook kan mee spammen over mijn kat. Vind dit soort fotoâs dus echt veel te schattig Het haar op zn buik is zĂł zacht en pluizig. Net een knuffel haha Foto is helaas niet helemaal scherp maar goed
En dan te bedenken dat ik eerder echt een âhondenmensâ was. Hadden thuis bij mn ouders altijd een hond. Een kat kwam er echt niet in zeg maar haha. Maar ben zo blij met dit lieve vriendje in huis. Zou hem echt niet meer willen missen
Aah lief! Ook zoân rugligger haha
Ben ik weer!
Wij willen vanaf volgende week onze katten naar buiten doen. Ze willen volgens ons echt heel erg graag (rennen naar de deur als ze de kans krijgen en liggen er dan voor). Sowieso lijkt het ons voor hun leuker om naar buiten te kunnen.
We vinden het tegelijkertijd heel erg spannend en ik ben een beetje angstig dat hun wat over komt. Maar ik denk dat dat normaal is.
Mijn vraagje: hoe kan ik het beste mijn katten naar buiten laten?
Na drie keer uitgebroken te zijn uit een tuigje (wat voor de katten en ons) veel stress bezorgde, zie ik dat niet echt meer zitten.
Duurdere tuigjes kopen doe ik liever ook niet, omdat we ze maar een paar keer gaan gebruiken.
Op internet lees ik âop een lege maag naar buiten, dan komen ze als je met eten rammeltâ maar ook âmet volle maag naar buiten, anders komen de niet terugâ.
Heel verhaal maar hopelijk kunnen jullie ons helpen
EĂ©n van onze katten ligt tegenwoordig vaak aan ons voeteneind 's nachts. Maar hij maakt dus allemaal van die schattige geluidjes in zân slaap
Elke keer als hij zich uitrekt of anders gaat liggen kreunt hij ofzo haha en wanneer hij dan goed ligt volgt er zoân tevreden zuchtje. Echt I canât hoe schattig dat is. Alleen niet goed voor mân slaap want nu wil ik hem elke keer aaien haha.
Ik zou een specifiek uur per dag introduceren dat ze iets extra lekkers krijgen (bv nat voer of snacks). Bijvoorbeeld elke dag om 19u. Dan komen ze sowieso om dat uur terug.
Voor ze buiten te laten, zet de deur open en laat deze vooral open. Mochten ze van iets schrikken, kunnen ze terug naar binnen rennen. De eerste paar keren gaan erg spannend zijn en waarschijnljk gaan ze je ook compleet negeren. Laat ze maar doen, en als het kan zou ik mee buiten wandelen.
Het is heel normaal dat het voor jullie ook spannend is! Maar eens je ze ziet genieten in het zonnetje en ze hebben hun routine gevonden, gaat het al beter worden.
Ik heb ook een kattenvraagje. Een week geleden heb ik Ă©Ă©n van mijn poekies moeten laten inslapen helaas (had een ernstige hartafwijking, paar keer behandeld maar de laatste x kon zijn hartje het echt niet meer aan ) en nu is de andere kat nog aanhankelijker geworden dan daarvoor. Ze miauwt constant, cirkelt de hele tijd rond mijn benen, volgt me overal en is precies naar haar broertje op zoek. Het is ook al de tweede keer dat ze een (adoptie)broertje verliest, en erg begrijpelijk dat ze niet weet waar hij is. Iemand enig idee hoe ik dit verlies voor haar wat kan opvangen? Ik knuffel heel veel met haar, laat haar regelmatig spelen en ze kan ook buiten op jacht/spelen/chillenâŠ
En nog een ander vraagje voor haar. Ze heeft best wat overgewicht. Omdat ik ook met de andere kat zat kon ik haar niet echt op dieet zetten (ze aten beide uit verschillende bakjes, kregen enkel droogvoer). Nu kan dat wel maar ik twijfel over verschillende merken. Iemand van jullie ervaring met een kat met overgewicht en haar op dieet zetten? Ik kijk nu naar Bozita, Smilla of Sanabelle, maar geen idee wat het beste is. Nu krijgt ze Applaws droogvoer.
Heel verhaal, dus om af te sluiten nog twee lieve fotoâs van de twee lieverds Links is de kat die vorige week een spuitje heeft gehad, vlak voordat ik met hem naar de dierenarts ging. Rechts dus de kat met overgewicht, maar dat lijkt me duidelijk.
Onze kitten is nu bijna 16 week, hij groeit zo snel! Ben erg benieuwd wat hij nu weegt, heb alleen geen weegschaal haha. Hij is super lief en super druk! Altijd maar kopjes geven en knuffelen.
Hij en onze andere kat van 4 jaar zijn nog niet echt vriendjes na 7 week⊠ze geven elkaar wel wat kopjes inmiddels, likken elkaar als ze elkaar net zien maar daarna is het op elkaar duiken. De oudste wil niet spelen, die wil graag slapen als hij in huis is. Denk als de kitten ook naar buiten mag (na castratie en chippen) dat de kitten wel iets rustiger zal worden en minder druk doet naar de oudste. (op hoop van zege haha!)
Afgelopen woensdag hebben wij onze kitten opgehaald. Ze is echt nog zo klein en superdruk haha.
We hebben al een hele lieve kat, van ruim 2. Op zich gaat het redelijk goed. Ze speelden al vrij snel (wel ook spelend vechten, maar dat schijnt normaal en voor binnenkatten zelfs goed te zijn) en de kitten krijgt regelmatig een wasbeurt. Wel kan ze zich niet goed ontspannen als de kitten wakker is. Die moet ze dan constant in de gaten houden. Niet gek, want die wil constant spelen en aandacht. Ik hoop wel dat ze zich binnenkort weer kan relaxen en lekker op schoot komt liggen, want dat mis ik wel
@Nebula Wat een leukerds! Als de kitten naar buiten kan, kan hij vast zijn energie kwijt. Dat scheelt inderdaad vast haha.