Kattentopic #2 (Deel 1)

Ja ik heb ook dieffenbachia’s maar die zijn kleiner dus kan ik makkelijker verplaatsen. Die andere planten zijn best groot… Ik ga maar eens kijken voor andere plekken voor de grote.

Oh wat leuk dat je voor een ‘oudje’ hebt gekozen en toffe naam!!! Hoe kwam ze in het asiel terecht?

Ik zou voorlopig je planten hoger zetten of in een kamer waar ze niet mag komen als je die hebt. Na een tijdje merk je wel of ze planten interessant vindt.
Sommige katten lopen er gewoon voorbij, maar heb er ook eentje gehad die stukken uit mijn calathea beet.

2 likes

Dieffenbachia’s zijn idd heel gevaarlijk, dus zeker buiten bereik houden, een monstera bijv is meen ik ook giftig, maar van een klein hapje gebeurt ze nog niets, als het echt een plantenknager blijkt is het wel een probleem. En grote giftige planten anders vervangen door grote palmen, bananenplanten en pachira’s :grinning:

Ze is afgestaan, meisje wist het niet helemaal zeker waarom maar geen achterlijke reden zoals ‘past niet bij interieur’. Ga dat maandag nog even navragen.

De 2 zusjes poezen die ik mss ook wilde bekijken waren ook nog niet goed ontdooid hoorde ik al meteen en dat lijkt me dan niet het beste idee ooit zonder ervaring.

Meteen spullen gekocht maar heb me ingehouden ahah, eerst even kijken of het uberhaupt een speelpoes is of niet!

1 like

Monstera heb ik niet. Bijv. wel 2 schefflera’s maar die geven vooral irritatie naar het schijnt.

Heb ook graslelies en die zijn wel veilig en bananenplant en pannenkoek ook. Mam zei al dat ze bijv. vetplantjes vaak wel met rust laten en tradescantia’s zijn ook niet giftig als het goed is dus nog genoeg planten over anders.

Oh en een pachira heb ik sowieso ook al idd!

1 like

1 van mijn katten is gister geopereerd aan z’n gebit. Reiniging en 2 tanden getrokken
Hiervoor heeft hij onsior pijnbestrijding mee gekregen.
Gister ging het helemaal goed. Brokjes ging alleen nog wat moeilijker wat logisch is. Maar natvoer ging er goed in
Nu heb ik dus vandaag de 1e tablet gegeven vanochtend en sindsdien heeft hij echt al meerdere keren over gegeven :disappointed:
Elke keer ongeveer uur 1 1/2 uur na het eten
Verder lijkt er letterlijk niks met hem aan de hand is vrolijk/ alert ect.
Maar net was dus echt al de 3e keer dat ie moest over geven en vind dat zo zielig
Moet wel door die onsior komen(staat ook bij de bijwerkingen ) aangezien het gister gewoon goed ging en heb het vanochtend voor het eerst gegeven. Maar heb het vanochtend vroeg gegeven en het is nu een flink aantal uur later

Wat een leuke dame en ze heeft jou duidelijk als baas uitgekozen. :grin:

1 like

Jeeej wat een lieve, en wat goed dat je een oudere kat geadopteerd hebt!

Qua planten ben ik wel voorzichtig maar onze kat is ook echt een plantenvreter. Vetplanten gaan idd altijd wel goed, die zijn kennelijk niet zo interessant. In calathea’s en palmen heb je ook veel variatie, en je kan planten die twijfelachtig zijn ook hoger zetten of hangen (met echt giftige zou ik dat niet doen omdat er ook wel eens een blaadje afvalt). Maar een poes van tien is misschien ook al wel een beetje uit-geëxperimenteerd, en als je veel thuis bent zal ze ook minder snel uit verveling gaan knagen denk ik.

1 like

Ah echt heel sneu!! Bij twijfel bel ik altijd even de dierenarts. Misschien dat ze kunnen bevestigen of dit ‘normaal’ is en of het qua vochtgehalte nog wel goed gaat als ie blijft overgeven?

Oh zo zielig, arm beestje. Geen advies maar hoop dat hij snel opknapt!

1 like

Ja zat ik ook al aan te denken.
Hou het vandaag nog in de gaten want verder is die helemaal ok gelukkig.
Gewoon alert en heeft ook wel echt honger want hij eet wel .
Gister avond bleef z’n eten er ook in gelukkig maar vanochtend om half 6 toch weer over geven.
Geef m expres ook natvoer en voor het vocht en de brokjes vind hij nog moeilijk te eten vanwege die 2 kiezen die eruit zijn gehaald

1 like

Ah ik weet nog toen mijn kat gecastreerd was. Die keek echt nog een tijd stoned uit zijn ogen :sweat_smile:

Zo iets? :joy:

Inmiddels gaat het weer helemaal goed :smile:

11 likes

Hahaha ja idd

Ik heb een oude foto gevonden:

:joy:

9 likes

Wat een lieverd!

1 like

Aaah wat een schatje!! Zou niet teveel speeltjes kopen, vooral dozen en elastiekjes en ander prul vinden ze vaak leuk haha.

Ik zou qua planten even aankijken hoe ze er op reageert, als ik kattengras heb staan vinden mijn katten planten echt niet boeiend. Behalve de calathea, die likt mijn kat graag af. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ja ik heb nu idd 2 mini dingetjes en anders is er zo iets bij gekocht! Heb er zooooo veel zin in!!! Hopelijk kan ze snel wennen :heart:

1 like

Dit is mijn kattenkind Diesel:

Samenvatting

Ik heb hem nu een aantal maanden en het gaat super goed. Er is alleen een ding: hij vindt het prima om in zijn draagmand te gaan, maar als je eenmaal in de auto zit dan krabt hij zo lomp aan het deurtje (van metaal) dat hij zijn nageltjes stuk maakt en ook zijn snorharen vliegen in het rond. Ik heb al gedacht om een rieten mand te kopen, in plaats van zo’n draagmand met metalen deur. Of Feliway gebruiken als we op pad moeten (bijv naar de dierenarts). Heeft iemand daar toevallig ervaring mee? (Een kat die wild wordt van in het mandje zitten)

4 likes

Mijn kat krijgt een paniekaanval in z’n mandje, dus die gaat nu in een tuigje overal heen. Dit accepteert die dan weer wel met af en toe een miauw. En heb hem nog nooit zo relaxt bij de dierenarts zien wachten. (Wel van te voren bellen naar de dierenarts)

Het is dan wel ook echt een prinsje.

15 likes

Wat een knapperd :heart_eyes: Klinkt als een goed idee om eens te proberen!