Oh @Ananas kan jij mij DM’n? Ik zie geen mogelijkheid
Gedaan
Hahaha ahh wat lief! Dat koppie ook zo erboven uit
Hahaha zo droog
Hahaha dit is nog eens wat anders dan bladeren in de dakgoot vinden
Onze kittens (5 maanden) zijn vanochtend gecastreerd en net weer thuis. Ze zijn nog erg sloom en moe door de narcose. Helemaal prima en logisch natuurlijk! We laten ze lekker slapen.
Zijn er nog tips/dingen om rekening mee te houden? Ik ga denk ik de deksel van de kattenbak halen zodat ze daar minder over na hoeven te denken.
Ik moest er goed op laten dat ze niet te koud zou worden, maar gaat wel op een oudere kat van 10 jaar.
Verder ff opletten dat ze niet te vroeg beginnen met op dingen springen, alle katten die ik meegemaakt heb na narcose overschatten zichzelf en hangen dan weer ergens Mufasastijl aan een krabpaal oid.
Zijn ze al weer wat wakkerder?
Maakt ook wel uit of t een mannetje of vrouwtje is. Die laatste operatie is wat ingrijpender. Onze kater was eigenlijk gelijk de oude. Die stuiterde alweer hard mauwend door z’n hokje bij de dierenarts toen we hem op gingen halen😆 Wij kregen wel te horen dat we uit moesten kijken met eten / dat beter de volgende dag pas weer konden geven (weet niet meer precies waarom). Ik durfde hem zelf in t begin niet echt op te tillen, na een paar dagen pas weer. Waar hijzelf erg in z’n nopjes over moet zijn geweest (#optilhater).
@Ferngully dank voor jullie reacties!
We hebben twee katertjes. Ik mocht ze vanaf 17:00 uur weer een beetje eten geven. Ze hebben er enorm van genoten haha.
Ze slapen nog veel maar zijn wel elk uur steeds actiever. Af en toe nog een beetje wankel maar ze lijken er gelukkig niet heel veel last van te hebben
Ik ga morgen katten kijken in het asiel. Ze hebben een aantal binnenkatten (woon in een appartement van 80 m2 zoiets).
Oa een stelletje van 2 poezen van 7 (staat zelfs SOS bij ). Hoe heftig is het om van 0 naar 2 katten te gaan, iemand ervaring mee? Of zouden jullie aanraden 1 kat te nemen? Ik ben zelf heeeeeel veel thuis en wss in de toekomst ook niet vaker dan 1 dag per week naar kantoor.
Heb niet eerder een huisdier gehad, maar het lijkt me zo gezellig!!! Ik zou een kattenbak dan in de hal willen zetten, die is met een trap verbonden aan de rest van het appartement dus hal beneden en rest boven. Ben benieuwd of dat zou werken of dat katten dan denken ‘screw you ik ga niet de trap af om te plassen/poepen’
Ik zou 2 katten nemen, ondanks dat je toch thuis bent hebben ze echt veel aan elkaar. En als je een partner hebt dan heb je allebei een knuffelaar op schoot en hoef je niet te delen.
Ik heb 2 katten en een kattenbak beneden en een boven, weet niet hoe het met oudere katten zit en traplopen, maar hier worden beide bakken gewoon goed gebruikt dus vermoed dat dat bij jou geen probleem zal zijn hoor!
Ik heb ook direct 2 katten gekregen, 2 broers. Het maakt volgens mij weinig verschil. En vind het fijn idee dat ze elkaar hebben als we niet thuis zijn. (Ze kunnen het erg goed samen vinden. Meestal dan…) Kattenbak staat ook boven en dar gaat gewoon goed. We hebben maar 1 bak, scheppen wel elke dag even. Ze lijken ook tevreden te zijn met 1 bak dus hebben we het zo gelaten. Maar heb dan ook de makkelijkste katten ter wereld.
Ik denk dat 1 of 2 minder uitmaakt dan je zou denken. Wij hebben er 1, als kitten uit het asiel geadopteerd. Ze zijn niet zo van van 1 kitten alleen plaatsen in het asiel, maar soms zit er een rustige of juist hele drukke bij die niet echt lekker met z’n broertjes of zusjes gaat. Zo ook onze kat. Vooral mijn vriend vond het heel spannend, een kat. Hij is een beetje allergisch voor katten, dus het was maar de vraag of dat goed zou komen. Dus twee katten zag hij totaal niet zitten. Het is met zowel zijn katten liefde als zijn allergie helemaal goed gekomen gelukkig . Onze kat gaat naar buiten en ik ben heel veel thuis. We hebben hem nu bijna een jaar en spelen elke dag minimaal een half uur met hem. Hij verveelt zich echt niet. Toch vraag ik me soms af of 2 niet ‘makkelijker’ is, ik voel me nu toch verantwoordelijk voor zijn entertainment en met 2 vermaken ze ook elkaar. Een iets oudere kat gaat denk ik wel sowieso wat meer zijn eigen gang.
Lang verhaal kort: 2 bff katten van 7 jaar oud lijkt me geweldig leuk Twee keer zoveel kans dat er eentje gezellig bij je komt knuffelen.
Kattenbak technisch raden ze trouwens wel aan om er 1 voor elke kat te hebben, plus nog 1. Dus bij twee katten 3. Wij hebben er 2 maar moet zeggen dat ie een sterke voorkeur voor 1 heeft. Denk dat ie het met 1 ook wel zou redden.
Bedankt voor de wijsheden tot nu toe!
Ben ook nog nooit in het asiel geweest dus ben echt benieuwd. Ze hebben ook 1 losse poes van 10 die echt zo’n zielig gezichtje trok op de foto . Hopelijk heb ik iig met een van de diertjes een klik!
Ik ben btw ook een beetje allergisch (soms wel last soms niet) maar ik slik wel dagelijks een antihistaminetabletje, vind ik geen probleem haha. En dan maar elke dag stofzuigen
Zijn het zwarte puntjes bij het kale plekje? Zo ja, dan is het kattenacné. Heeft die van ons soms en beetje antibiotica zalf lost het altijd op.
Zo niet dan weet ik het niet. Keramieken drinkbakjes zouden dan ook kunnen helpen of een drinkfonteintje
Ik ga Dolly maandag ophalen . 10 jaar oude poes en kwam meteen kopjes geven en om me heen lopen. Liefde op het eerste gezicht voor mij in elk geval!
Hoe moet ik het doen met planten, echt alles wat giftig is verbannen? Heb er een paar die niet goed zijn voor ze (schefflera, philodendron).
Wat een leukerd!!
Ik ben zelf heeel voorzichtig met planten en bloemen (lelies komen never ever mijn huis meer in), heb bijna alle giftige planten weggegeven voor ik een kat adopteerde, en de paar die ik nog heb, heb ik ergens hoog bovenop gezet waar de kat met geen mogelijkheid bij kan. Je merkt verder vanzelf of ze interesse heeft in je planten en of ze een hapje van je musa wil proeven bijvoorbeeld mijne geeft alle plantjes kopjes maar laat ze bijna allemaal met rust, maar neemt van sommige toch een hapje soms. Dus ik wil vooral geen enkel risico nemen.