Leuk!! Ik bestel zelf ook vaak bij Zooplus. Heb zelf een kattenbak zonder deksel oid, vind ik wel prima werken. Qua reismandje heb ik een simpele van plastic, denk dat die allemaal wel prima zijn eigenlijk? Verder zou ik een krabpaal halen (die op 4 poten zijn vaak het stevigst) en wat speeltjes. Misschien nog een slaapmandje ofzo. Verder kattengrit, eten en wat spul voor vlooien/wormen enz. Misschien nog een borstel als het een langharige kat is.
@FrozenFlame @houseofmemories jaaa word met de minuut enthousiaster. Net veeeel te veel geld al uitgeven, oa bij zooplus. Maar denk dat ik nu alles wel binnen heb wat ik moet hebben, inclusief veel te dure krabpalen + speeltjes
Heb helaas nog geen foto’s, echt totaal niet meer aan gedacht? Was helemaal onder de indruk volgens mij haha. Heb er echt zin in dus kom later hier foto’s spammen zodra ze bij me thuis is en op zo’n veel te dure krabtipi, want dat is het eigenlijk, ligt.
Ik heb het idee dat ik de kattenbak niet meer goed schoon krijg, of dat de geurtjes in het materiaal zijn getrokken oid.
Bak wordt uiteraard goed schoongemaakt en tussendoor leeggeschept, ik gebruik klontvormende vulling (Jumbo), heb eerder al andere soorten grit geprobeerd maar blijf deze wel het fijnste vinden.
Wat kan ik nog proberen of is het tijd voor een nieuwe?
Wat gebruik je om de bak schoon te maken? Misschien helpt een kattenbakzak?
Ik maak hem schoon met heet water en een scheut azijn of afwasmiddel, dat wissel ik een beetje af.
Een kattenbakzak heb ik nog nooit geprobeerd, ga ik doen!
Ik gebruik van begin af aan ook kattenbakzakken (van de Action) en vervang het filter bovenop de kattenbak regelmatig. Verder gebruik ik nog een soort kattenbakdeodorant (spray) en een los poeder met een fris geurtje. Scheelt bij mij heel erg en je ruikt de bak hier bijna nooit! Natuurlijk wel met elke dag leegscheppen, geregeld compleet verschonen etc.
Filter vervang ik inderdaad ook geregeld, das altijd het eerste wat ik doe als ik m sneller begin te ruiken maar dat hielp helaas niet zo goed als normaal.
Ik ga straks naar de action, ben benieuwd!
Ik heb mijn bakken net schoongemaakt met de groene biotex(is wasmiddel), die lost alle geur enzymen op en de bakken ruiken weer helemaal als nieuw!
Nou, hij staat! Hij ziet er enorm uit, maar dat zal door de vorm komen. De afmetingen: 52 x 40 x 42,5 cm. Zo op het oog denk ik wel dat een maine coon hier wel in kan, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen, hangt natuurlijk ook wel af van hoe groot de kat daadwerkelijk is haha.
De klep kun je omklappen en zit met magneetjes dichtgeklapt, maar je kan hem dus ook half open of volledig onbedekt zetten, net wat je kat prettiger vindt. Ook makkelijk met scheppen. Er zit dus een zak in, waardoor je kattengrit er in één keer uit kan tillen en de zak kun je langere tijd gebruiken. Schepje kan je vastmaken aan de zijkant.
Mijn katten zijn er nog niet op geweest (ze vinden het pingpongballetje wat meegeleverd is interessanter op het moment) dus kan er verder nog niks over zeggen.
In deze doos zat de deksel, maar je kan er dus rondjes uitdrukken zodat je kat met de pingpongbal kan spelen haha. Wel een leuk detail.
Ik hou jullie verder op de hoogte. Als jullie nog wat meer willen weten hoor ik het wel.
M’n kat heeft al een tijdje een roze bultje op z’n poot en we dachten eerst dat het gewoon wild vlees was. Maar nu is het ineens gaan groeien en het is echt een stuk groter, dus ik heb toch maar een afspraak gemaakt met de dierenarts… We moeten er morgen heen. Hij eet, drinkt en speelt gewoon zoals normaal en lijkt verder nergens last van te hebben, hoop écht dat het niks is.
Ik weet dat je het ergens anders gedeeld hebt haha, maar heb je nog een linkje van de kattenbak?
Is jullie kat ook weer zoveel gezelliger nu het slechter weer wordt? Ik vind mijn kat echt 10x leuker nu hij weer meer thuis is ipv buiten hahaha.
Haha ja sowieso! Ze is nog wel veel buiten maar als ze binnen is wil ze weer op schoot (bij mijn man ) en ze slaapt weer bij mij
Ja mijn katten komen niet buiten, maar ze willen nu meer knuffelen en komen bij je liggen. Echt genieten.
Haha, ja! Hoewel, gisteren hele dag regenen dus hij ‘baalde’ dat ie niet naar buiten kon/mocht. Veel miauwen. Dus vandaag geen wind en geen regen dus hup naar buiten. Daar nam hij het ook van, hij ging zelfs op ons gras liggen slapen om maar buiten te kunnen zijn haha. (Althans dat maak ik er van he haha) Dat doet ‘ie nooit, blijft nooit in de tuin maar altijd op pad, dus vrij bijzonder haha.
Ja! Een van mn poezen kwam ook voor t eerst (we hebben ze sinds mei) volledig vrijwillig bij mij op schoot zitten
Tijd van dr leven