En @FrozenFlame dank je wel! Ik maakte me echt gelijk ongerust haha.
Haha herkenbaar, als mijn katten 1 gekke beweging maken dan maak ik me meteen zorgen en wil de dierenarts bellen.
We hebben onze kitten bijna 3 week en onze oudste kat vind het echt niet leuk. Ze hebben elkaar denk nu 5-6x gezien (zeker niet vaak), er wordt wel geblazen en gegromd door de oudste (4 jaar) dan en heeft 2-3x een tik gegeven. Die kleine gaat er de hele tijd op af (spelen) maar die oudste wil dat nog niet, dus halen we ze nog maar uit elkaar.
Nu gaat die oudste (als hij al in huis is) op gekke plekken liggen, op de trap, onder het bed, in een deuropening, echt relaxed is hij niet. De kitten zit dan in zijn kamertje (wat de oudste wel hoort natuurlijk.)
Ben nu al beetje hopeloos, ik heb nu ook Feliway sinds een week. Probeer positieve momenten te creëren als ze in de woonkamer zijn allebei, spelen, knuffelen, snoepje geven. Ze ruiken dan wel aan elkaar, loopt de oudste daarna weg. Rent die kleine er weer achteraan, en dan blaast de oudste weer. Maar omdat die oudste op mooie dagen meestal de hele dag van huis is, is het bijna geforceerd als ik ze samen zet (want het enige moment dat de oudste in huis is).
Hoe zijn jullie ervaringen? Volgens mij moet ik meer geduld hebben. En zou het kunnen dat Feliway ook tegenstrijdig werkt?? Sinds die er hangt meen ik te merken dat de oudste zelfs angstiger is geworden??
Dit doet mijn oudje ook weleens, zeker met spelen.
Mijn andere kat bleef pas maar hijgen (Echt een halfuur lang), maar die had last van de warmte en stress omdat 'ie net naar de dierenarts geweest was.
Fijn om te horen dat het redelijk normaal is voor katten. Ik ging gelijk googlen en kwam op hartfalen uit… Nooit meer symptomen googlen, ook als het voor de kat is:’)
Kan wel natuurlijk, maar volgens mij is die kans niet zo heel groot. Het is nu natuurlijk ook best warm, dat heeft echt wel impact.
Ja en hij is wel bij de dierenarts geweest en zo. Ik schrok me alleen hoedje toen ik het zag:’)
Ik had een kitten van 8 maanden en toen een poes van ruim 3 erbij gehaald. Haar 1 dag op een aparte slaapkamer gehouden want we wilden de kitten gewoon alle ruimte geven zoals hij gewend was. Na 1 dag hebben we ze kennis laten maken en zij begon meteen te blazen en hij wilde juist spelen en zij niet direct. Heeft een paar dagen geduurd, in het begin sloeg zij wel eens van wtf rot op, maar na een paar dagen was dat over. Nu geven ze elkaar nog wel eens een tik maar spelen ze ook veel.
Ik zou ze bij elkaar laten als jij er zelf bij bent en kijken hoe dat gaat, uiteindelijk zullen ze toch moeten wennen.
Heb ook feliway geprobeerd maar had niet het idee dat het überhaupt iets deed, zonder feliway zijn ze hetzelfde.
Heeft ie nou wel haren op zijn neus?
Ja, dat hebben ze bijna allemaal geloof ik.
Mijn vriend is per ongeluk op de oppaskat gaat staan (het was donker, zwarte kat). Arme beestje is in paniek weggerend en we kunnen hem nergens meer vinden. We zijn in het huis waar de kat woont en ik hoop zo dat hij vanavond toch nog terug komt. We voelen ons ook zo schuldig
Wat een knapperd met die blauwe ogen zo
Wat een knapperd
Hahahaha dit is zo herkenbaar. Ik was ook gaan googlen vorige week toen het zo warm was. Ze waren ook aan het hijgen. Ben ze het hele huis doorgelopen met natte handdoeken.
@Friemel wat een mooie kat!
Wij gaan morgen een weekje weg en dan moet ik m’n ragdoll van een half jaar oud alleen laten (we hebben wel iemand die eten gaat geven en spelen) ik vind het toch wel heel moeilijk m’n kleine meid. Ze is zo aanhankelijk.
Ik heb mn kitten nu ruim een maand en ga morgen voor het eerst de hele dag werken
Mn arme arme baby
Omg ik word poezenmama🐱 zo spannend! Vrijdag ga ik haar ophalen en kan niet wachten. Nu ben ik alleen wel verzand in de krochten van het internet voor kattenbakken en reismandjes en ja eigenlijk alles. Weet niet zo goed wat ik moet kopen dat ook goed genoeg is. Nog tips voor (web)winkels?
Ik vind online zooplus een aanrader. Medpets vind ik ook prima.
Fysieke winkel vooral pets place, maar eigenlijk bestel ik alles online. Kattengrit etc. tillen ga ik niet aan beginnen. Dat koop ik altijd in bulk online haha.
Edit: ik ga gewoon helemaal voorbij aan de rest van je bericht hahah. Wat leuk dat je een kat krijgt! Watvoor een en heb je foto’s?