Hier ligt ze er zo bij.
Kan iemand mij gerust stellen?
Sinds een jaar heeft onze kat speciaal voer, omdat hij last had van blaasgruis (ook een paar dagen opgenomen geweest toen). Nu hadden we blijkbaar nog een zakje voer liggen van toen hij een keer diaree had en nu heeft mijn zwager een klein handje van die brokjes gegeven (die blijkbaar al sinds okt. 2019 over de datum waren ). Wij geven hem ook wel eens een klein stukje kaas etc. dus het is niet dat hij nooit iets anders krijgt dan die speciale brokken, maar kan dit kwaad? Moet ik nu iets doen?
De kat heeft het uiteraard direct opgegetenā¦
Lijkt me niet dat het door dat ene handje voer weer mis zou gaan hoor. Mijn katten met blaasgruis hebben ook weleens tussendoor andere brokjes gehad door omstandigheden en helemaal niets aan de hand!
Ahh fijn om te horen! Ik vermoed ook niet dat het echt veel kwaad kan, maar schrok wel even. Komende week ga ik gewoon goed in de gaten houden of hij goed plast en dan zal het wel goed komen!
Iemand een tip voor een kat die ABSOLUUT geen pillen wil eten? Mijne moet een ontwormtablet en dat was altijd al een gevecht maar deze keer gewoon onmogelijk.
Gouden tip voor het laten eten is welkom (maar we hebben eigenlijk alles wel geprobeerd) of een ontwormpasta?
Ik druk de tablet soms diep weg in zoān staafje van de Lidl. Ze zijn daar zo gek op dat ze het meestal zo wegschrokken.
In een vijzel verpulveren tot poeder en door een beetje heel lekker blikvoer mengen.
Ik geef ontwormpasta. Meng het door een blikje met tonijn en dan eten ze het zo naar binnen.
Ik geef ontwormpipetjes!
En @Swelgje van welke merken?
Hebben alles aan door voer mengen etc al geprobeerd dus dit zijn denk ik betere opties.
Het is deze. Maar ik heb hele makkelijke katten, die eten bijna alles en een blikje tonijn is de ultieme traktatie.
Vandaag thuisgekomen na 3,5 week weg zijn geweest en ik was ZO blij om mijn poezen weer te zien, ben weer helemaal opnieuw verliefd op ze Gelukkig waren ze ook blij om mij weer te zien haha.
Onze kitten is nu 2 weken bij ons. Gaat super goed. Ze is 15 weken oud. Ik durf alleen niet zo goed lang van huis, want dat vind ik zielig. Hoe doen jullie dit en hoe lang zijn jullie weg?Volgende week moet ik een hele dag aan de andere kant van het land zijn. Kan dit Ć¼berhaupt? Zo ja, hoe laat ik dit slagen en wat doe ik tegen mān kattenheimwee?
Edit: ze heeft onbeperkt voer, speeltjes en stromend water.
Ik vind het ook mega zielig om lang van huis weg te zijn, maar toen ze drie weken hier was (toen was ze 12 weken denk ik) ben ik een dag weggeweest. Ging super goed, tegenwoordig ga ik vaker een dag weg.
Edit: oh en Ik heb het wel een beetje opgebouwd, dus eerst drie uur weg, toen vijf uur, etc (Geen idee of dat echt nodig is maarja)
Toen wij onze kitten net een week hadden (11 weken) zijn wij ook een hele dag weg geweest. Hij is helemaal op zijn gemak in zijn kamertje met al het voer, drinken en speeltjes/krabpaal, dat ging prima hoor. Ze slapen toch wel veel
Wij durfden toen (en nog steeds niet) de kitten nog niet los door het hele huis te laten als wij er niet bij zijn (dan gooit hij alles kapot haha). Misschien doe jij dat wel? Door het het hele huis vermaakt ie zich vast al helemaal!
Help! Mān kitten wordt getraind om op de mensenwc zān behoefte te doen. Er zit nu dus zoān ronde kattenbak op de wc met grind en elke 2 a 3 weken komt er een nieuwe bak in met een steeds groter gat tot het gewoon de wc is. Hij plast en poept netjes daarop, maar soms plast ie ook onder het bureauā¦ Ik heb er nu witte a4tjes neergelegd (zodat ik het goed kan zien) en plakjes citroen (om hem af te schrikken). Wat kan ik nog meer doen om dit tegen t gaan?
Bonusfoto van de boef:
Vrijdag 28/8, de dag dat ik haar net twee jaar had, is mān kat Abbey niet thuis gekomen. Nou doet ze dat wel eens vaker dus echt zorgen maakte ik me niet. Tot ik echt een naar voorgevoel kreeg na de tweede nacht dat ze niet thuis kwam. Ze is zaterdag overdag, nagenoeg in mān straat, aangereden en in een klap overleden. De politie had de melding bij de dierenambulance gemaakt en ik ben vanmiddag gebeld. Ik voel me zo verdrietig. Omdat ze niet helemaal netjes meer is twijfelde ik om afscheid te gaan nemen. Maar toch besloten donderdag even langs te gaan. Ik kan niet zonder gedag te zeggen zo ineens zonder mān Abbey zitten. De mensen bij de dierenambulance gaan hun best doen haar netjes te maken voor me.
Gadver wat een kut gevoel.
Wat verschrikkelijk kut.
Veel sterkte