Jouw droombaan

Als alles mogelijk is en geld, talent, locatie, opleidingsniveau, etc niets uitmaken, welke baan zou je dan het allerliefste willen doen?

Jurylid van masterchef Australia is echt mijn ultieme droombaan, maar het lijkt me ook heel tof om een dj te zijn en tattoeerder

5 likes

Een eigen praktijk voor kinderen die zichtbaar anders zijn (lees: wijnvlek, hazenlip, missen van bijvoorbeeld een hand ect.) en ze hierin door middel van mijn eigen ervaring begeleiden. Ik heb dit vroeger zó gemist, praten met iemand die precies weet hoe ik me voelde op dat gebied. Dat ‘gemis’ van eerder wil ik gaan omzetten in iets positiefs.

20 likes

Ik zou heel graag schilderijenconservator willen zijn in een internationaal museum (Louvre, MET, Rijksmuseum), nog een lange weg te gaan… maar dromen mag, toch?

3 likes

Influencer :’)

En een kattenboerderij beginnen voor getraumatiseerde en onhandelbare katten

2 likes

Dit vind ik heel goed! Heb er ook slechte begeleiding in gehad en daar heb ik nog steeds last van.

1 like

Zangeres en tekstschrijver. Kan niet zingen en ook niet schrijven.

Schrijven van boeken, thrillers bij voorkeur.

Ietsje reëler: literair vertaler.

Iets met heel veel dieren, kinderboerderij en pensioenstal/ wei voor paarden en ezeltjes. Lekker knuffelen de hele dag.

Filmtrailers maken zoals Cameron Diaz in The Holiday. Ben gek op films.

2 likes

Behalve dat ik heel graag schrijver zou willen zijn, zou ik ook dolgraag een baan willen op een manege voor gehandicapten. Dat is de combinatie tussen mijn passie (paarden) en mijn beroep (activiteitenbegeleider). ik heb dit werk heel lang geleden eens als vrijwilligerswerk gedaan toen ik zonder werk zat. Ik vond het echt geweldig en vond het gewoon jammer dat ik een baan vond waardoor ik geen tijd meer had.

Een havermoutbar openen a la oatmeals in New York
Musicalactrice
Juf (die is wel realistisch)
Werken bij jeugdjournaal

Ik kan eigenlijk niks anders bedenken dan wat ik nu doe :hugs: goed teken toch?
(Juf)

5 likes

Toneelspeelster en -actrice. Maar ook documentairemaakster, fotografe of schrijfster/dichteres.

1 like

Wolven bestuderen in het wild is mijn droombaan.

4 likes

Een ranch starten om mishandelde honden, katten, paarden etc… op te vangen. En genoeg dierenfluisteraar collega’s om me alles te leren, haha.

4 likes

Een directie-lid zijn. Dan leidinggeven aan een team en een stem hebben. De ervaring in leidinggeven heb ik al, maar nooit de titel gekregen. Ooit…

1 like

Ik wil heel graag pedagogisch coach/beleidsmedewerker zijn, ga in september ook een cursus ervoor volgen. Hoop dat het mij gaat lukken.

Aan de ene kant zou ik graag iets juridisch doen (daar studeer ik immers ook voor), aan de andere kant vind ik het ook leuk om creatief bezig te zijn. Als fotograaf voor bladen als National Geographic werken lijkt me bijvoorbeeld fantastisch :open_mouth:

Onderzoek doen op het gebied van de sociale ontwikkeling van adolescenten
Een baan waarin ik onrecht aan de kaart kan brengen en bestrijden, zoals slechte arbeidsvoorwaarden bij bepaalde bedrijven en huisjesmelkers etc.
Wellicht dit alles combineren met mijn andere droombaan: schrijven. Ik zou ook wel boeken willen uitbrengen of een column ergens willen hebben of zo
En het allerliefst krijg ik hier natuurlijk wél een mooi salaris voor

Maarrr als het allemaal echt niet zou uitmaken, zou ik willen werken bij Tony Chocolonely of bij Google!

3 likes

Fotograaf of reisblogger, maar dan vooral het reisgedeelte

3 likes

Mn echte droombaan die ik gewoon niet kan (omdat ik niet goed genoeg kan zingen, nooit geacteerd heb) is musicalactrice.

Wat ik zou doen als ik heel veel geld zou winnen, maar ook nog bezig zou willen blijven is een hondenhotel openen.
Een luxe pension waar mensen hun hondjes naartoe kunnen brengen als ze op vakantie gaan of naar de Doggy Daycare als ze aan het werk zijn. Het heeft hele mooie luxe kennels en een gigantische buitenspeelplaats, uiteraard een spa en een café en speelruimtes. Ik zie het echt helemaal voor me.
Uiteraard zou ik wel een manager aanstellen en vooral bezig houden met leuke dingen bedenken en hondjes komen aaien, want ik heb heel veel geld gewonnen dus ik ga niet dan opeens 24/7 werken :stuck_out_tongue:

4 likes