Jouw droombaan

Bij de brandweer!

1 like

Piloot of in het buitenland iets met paarden. Zoals een ranch openen ofzo

Een goed draaiende dierenopvang waar alle diertjes een goede thuis krijgen of een succesvolle tattooeur. Heel random maar lijkt me wel knap als je steeds kunstwerken kan maken die een heel leven op iemand blijft staan.

Thrillerauteur, maar dat ben ik al sinds vorige maand. :tada: Inmiddels druk met boek 2 bezig en ik hoop dat ik daarna nieuwe contracten mag tekenen.

Ik kan er natuurlijk niet van leven en ik hoop wel dat ik later wat meer tijd aan schrijven kan besteden. Inmiddels werk ik iets minder bij mijn ‘normale’ baan (36 uur in plaats van 40), maar ik vind de combinatie nog steeds erg heftig, vooral met het recenseren er ook nog bij. Ik weet niet of ik dit zo jaren vol kan houden. Het liefst zou ik iets minderen bij mijn normale baan zodat ik meer ruimte krijg voor mijn ‘auteursbestaan’, maar ja, dat kan op dit moment even niet.

Bijkomend voordeel van dit beroep: je ontmoet interessante mensen. Of dieren. Zoals politiehond Bumper, in september. Ik kijk er nu al naar uit (en ga zeer teleurgesteld zijn als hij er toch niet is). :grin:

2 likes

Verloskundige of psychiater.

Ik wil mijn droombaan waarvoor ik aan het studeren ben niet hier plaatsen, maar ik heb wel een droomalternatief bedacht:
Iets met drop! Een dropwinkel waarin ze alles wat met drop te maken heeft zoals Lakritsroten of ‘gourmet drop’ zoals Lakrids.

Als mijn oorspronkelijk carrièredoel niet wil lukken ga ik dit serieus overwegen. :black_heart:

3 likes

Haha als geld geen rol zou spelen dan zou ik een chinchilla-opvang beginnen.

Denk alleen dat ik naast geldgebrek het verdriet niet aan zou kunnen van al die zielige monsters die gedumpt worden …

Het zou wel serieus iets zijn wat ik zou overwegen als ik een grote prijs in een loterij zou winnen.

9 likes

Naar aanleiding van de post van @DeFourneau wilde ik deze uppen.

Wat is jouw droombaan en waarom? En is het een realistische droombaan of meer een fantasie?

Het lijkt me oprecht heel erg leuk om met zon teletubbie stofzuiger en een collega zo lekker sochtends door de stad te struinen en een beetje troepjes opzuigen.

6 likes

Omg, ik heb voor mezelf zo’n grote stap gezet vind ik :upside_down_face: ik heb me aangemeld voor een opleiding in het weekend, naast mijn huidige baan en hoop zo verder te kunnen en straks hopelijk echt met plezier naar het werk te kunnen. Het is zo heel wat anders dan wat ik nu doe. Zal ook nog wat stage moeten lopen, maar het moet allemaal wel lukken, al is het even druk. Ben helemaal excited. ( heb zo een niet goede keuze gemaakt op m’n 16e, echt zonde dat ik nooit van opleiding durfde te veranderen)

10 likes
13 likes

Wat tof dat je de keuze gemaakt hebt en dit nu gaat doen! Veel succes

Tof, wat ga je doen?

Wat goed! Benieuwd wat je gaat doen. Ik heb achteraf ook niet de goede opleiding gevolgd maar ben er nog altijd niet achter wat ik dan wel wil (all week ik inmiddels al een hele tijd in andere banen dan waarvoor ik ben opgeleid).

Flight Dispatcher of Airport Manager! Heb de papieren, nu nog een baan hahaha.

2 likes

Flight dispatcher, zoveel respect voor!!

1 like

Maar echt hè! M’n droom.
100% stress gegarandeerd

1 like

Wat goed! Hoe gaat het inmiddels? En ik ben ook heel benieuwd wat voor iets je deed en wat je nu wilt gaan doen…

Laat antwoord terug maar het gaat heel goed! Doe er nu nog een opleiding bij voor meer verdieping. Halverwege juli examen :crossed_fingers: en nog steeds blij dat ik de stap heb genomen.
Laat een beetje in het midden wat precies ivm herkenbaarheid :blush:

Anneke, is that you?