Jouw domste / genantste fout of blunder op werk

Ja gelukkig wel, maar wel echt heel rot. Was ook een familiesituatie die niet eerder was voorgekomen.

1 like

Fijn dat ik je over de streep heb kunnen halen om een echte biecht te doen. Ik snap je gevoel! En weetje, zo’n grote fout maak je echt maar eenmalig. Daarna controleer je alles 10x voordat je dat soort nieuws geeft.

1 like

Ja dat zijn echt nare dingen. Ik heb ook weleens tegen een client gezegd dat ze aanspraak kon maken op een bepaalde regeling wat voor haar heel voordelig zou zijn omdat ze onder de armoedegrens leefde met minderjarige kinderen en toen moest ik haar later vertellen dat het toch niet zo was. Heel pijnlijk.

Iets genants was dat ik een tijdje terug bij iemand op huisbezoek was van een andere cultuur. Ik moest daar m’n schoenen uit doen en daar had ik even niet op gerekend. Ik had dr. martens aan en had een driedubbele knoop erin omdat de veters telkens losgaan. Dus ik wilde snel die schoenen uit doen en toen kreeg ik de veters niet los? Ik begon ook echt te zweten omdat het zo lang duurde en ondertussen stond iedereen (waren nog meer collega’s) al op z’n sokken op mij te wachten en te kijken. Ik zat er ook zo hard aan te trekken dat het nog strakker ging zitten dat ik bijna in staat was om de veters door te knippen. Voor mijn gevoel heeft het wel een half uur geduurd en uiteindelijk heeft een collega geholpen met mijn schoenen uit doen en heb ik de rest van de afspraak met een knalrood hoofd op de bank gezeten en kon ik niks meer uitbrengen van schaamte😭

17 likes

@Flamoes toen ik nog in de schuldhulpverlening werkte heb ik een gezin verteld dat ze schuldenvrij waren. Na 3 jaar was alles afgesloten, traject goed doorlopen etc etc.

Half jaar later bleek het niet zo te zijn. Kwam er een oude lening naar boven die destijds niet mee was gegaan in de minnelijke regeling. Ze hebben ons (best terecht) aansprakelijk gesteld en het is uiteindelijk goed gekomen. Heb me nog nooit zo kut gevoeld en heb er ook ontslag om willen nemen. Mijn werkgever ging hier niet mee akkoord. Heb toen een jaar lang geweigerd schuldregelingen op te zetten.

(Svp niet quoten)

4 likes

Woh dit lijkt me zo kut. Ook wat @Bordeaux en @Flamoes vertellen. Maar over schuldhulpverlening zag ik laatst een docu en toen bleek ook hoe moeilijk het is ĂŒberhaupt een overzicht te krijgen van welke schulden je nou allemaal hebt. Die guy was heel de tijd allerlei instanties aan het bellen en hij had een maatschappelijk werker die volgens mij ook dacht wtf. Uiteindelijk dacht die jongen alles afbetaald te hebben en toen kwam er ineens weer wat anders naar boven, volgens mij kwam hij erachter doordat er ineens weer beslag op z’n salaris werd gelegd. Bleek er nog meer te zijn wat hij had moeten aflossen. Misschien voel je je beter als je hem kijkt. Dit is de link mocht je hem willen zien: https://www.2doc.nl/documentaires/series/2doc/2019/maart/lost-boys-5-jaar-later.html

Edit: oja ik heb je niet gequote maar de inhoud is nu wel herleidbaar. Ik kan het wel weghalen als je het hebt gelezen?

Klopt zeker hoor! Maar daarom is bepaalde voorzichtigheid en ‘onder voorbehoud’ ook altijd wel nodig. Maar ik had gewoon echt een steek laten vallen in mijn infovoorziening naar de client toe
 En je voelt je zoooo rot :sob:.

Mbt quote; zo is prima hoor! Meer dat ik evt zelf nog mijn oorspronkelijke bericht kan verwijderen als ik dat wil :sweat_smile:

:sob::sob: ik ben zo dom dronken he.

Ik had net mijn feestje en ik wilde op het einde laten zien hoe ik mijn kat een pilletje in haar mondje duwde, maar die ging natuurlijk spartelen en nu heb ik een ladder in mijn panty van €17 die ik drie keer gedragen heb :sob::sob::sob::sob::sob:

Had je een feestje op je werk? :joy:

4 likes

:joy: ladder in mijn panty was dus niet mijn enige fout, haha

3 likes

Mijn collega gaat altijd op fietsvakanties en daar vertelt ze vaak over, maar vandaag was ik dat totaal vergeten toen deze collega naast me zat tijdens de pauze. Dus wanneer het over irritaties op vakantie ging, hield ik een heel betoog over hoe irritant stellen zijn die fietsen op vakantie en hoe suf ik dat vind. Ik zei zelfs dat ik die mensen van hun fiets wil duwen. Pas aan het einde van mijn verhaal zag ik dat die collega en nog een collega heel awkward keken. Toen ik me besefte waarom, begon ik heel ongemakkelijk te lachen: ‘‘Oh haha, jij gaat ook altijd op fietsvakanties haha, dat wist ik wel, maar zo bedoelde ik het niet hoor haha!’’ Mijn collega’s bleven zo kijken: :neutral_face:, dus toen ben ik maar stilletje aan mijn spullen gaan opruimen en ben ik terug naar boven gelopen.

87 likes

Ik zit op een kantoortuin met 30 werkplekken. Ik had last van mijn darmen en op het moment dat mijn eiland van 4 bureaus leeg was, liet ik mij even gaan. Ik was even vergeten dat de andere bureaus gewoon bezet waren. Jezus, wat gĂȘnant.

63 likes

Ik was vanochtend bij een klant (groep van ongeveer 12 man) om een plan te presenteren, maar had mijn USB stick in de internet ingang ipv USB poort gepropt. Had het zelf niet door tot iemand mij er hardop op attendeerde. :’)

12 likes

Ik heb een werktelefoon en deze zijn organisatiebreed vervangen en er is een nieuw systeem etc. Dit had op voorhand al veel weerstand, maar nu blijkt het ook voor geen meter te werken met als gevolg dat ik gisteren veel problemen had. Vandaag ben ik vrij en zijn de problemen nog groter en nu stroomt de groepsapp helemaal over. Ik volg het als een slechte soap, maar in plaats van op terug te duwen draait het scherm en druk ik op video met als gevolg een video gesprek met al mijn collega’s die ook allemaal dit aannemen en met zijn 10e tegelijk hallo, hallo? wat is dit? hallo? aan het roepen zijn. Haha het voelde zo dom.

57 likes

HAHAH, ik ben met zwangerschapsverlof en mocht mijn werktelefoon houden. Super lief, maar ik dacht dus ook dat niemand zou kijken wat ik ermee zou doen.

Krijg ik net een sms’je van personeelszaken of ik deze maand op het Eurovisie Songfestival gestemd heb met mijn werktelefoon en of ik dat alsjeblieft kan laten :joy::sweat_smile:

157 likes

Hahaha geweldig! Had je op Nederland gestemd?

2 likes

Haha dit vind ik echt heel grappig

1 like

Ja :smiley: ze vroeg nu of we tenminste gewonnen hadden, dan waren die 60 cent ook oké  haha ben ik er goed vanaf gekomen. Zoooo gĂȘnant.

24 likes

Mooi :smile: En fijn dat er met humor gereageerd werd, haha. Het is inderdaad een beetje gĂȘnant, maar ik vind het echt schattig dat je dan ‘misbruik’ gemaakt hebt van de werktelefoon en dat het dan serieus om 60 cent gaat voor het Songfestival :joy:

13 likes

ahhahahahahahahahhaha

1 like

Ik kan niet meer :joy::joy::joy::joy::joy::joy:

2 likes