Jouw domste / genantste fout of blunder op werk

Omg, ik heb echt best een erge/leuke.

Ik zat tijdens de lunch emails te lezen op m’n telefoon - ik gebruik m’n werktelefoon ook prive (mag). Anyway, m’n baas vroeg me dus, met de finance controller in cc, of ik toevallig een bonnetje van 4 december nog had. Ik maak altijd meteen foto’s van bonnetjes als ik wat moet declareren dus ik ga in m’n photo roll, neem een print screen en stuur 'm naar m’n baas EN de finance controller.

Toen ik vervolgens voor de zekerheid op m’n computer even keek of de foto goed was verzonden, zag ik dat ik doordat ik een print screen had genomen, de camera rol met de 5 foto’s links en rechts ook waren gedisplayed… inclusief een foto van mij in BED die ik naar m’n vriend had gestuurd (niet naakt maar wel zo met m’n hoofd boven de dekens). Foto in samenvatting - voor de duidelijkheid, het bonnetje zat er dus boven en onderin zag je de foto’s van mij (en dus in het klein)

Print screen or it didn’t happen (m’n hoofd wel uitgewist maar je snapt 'm)

Samenvatting

image

15 likes

Hahaahha ahhhh
Hopelijk let hij er niet op!!

Haha ik heb meteen erna een nieuwe foto gestuurd dus ik weet zeker dat 'ie even is gaan kijken wat er mis was met de eerste foto!

1 like

Ik heb per ongeluk een dossier van een kind op stage verwijderd. Had hij opeens van heel 2018 geen dagrapportages meer. Was niet echt grappig, ook ivm de inspectie… Was zo gênant om toe te geven. Na m’n verhaal aan meerdere mensen uitgelegd te hebben kon het gelukkig wel weer terug gezet worden. Dus eind goed al goed

3 likes

Ik heb mn baas gevraagd of hij tampons kon meenemen voor me
Moest naar mijn vriend, verkeerde app…

66 likes

Ik heb ooit bi jde Domino’s pizza gewerkt lang geleden. Ik had mijn eerste dag als telefoon opnemer en mijn vrienden wisten dit natuurlijk allemaal. Dus na een tijdje neem ik weer de telefoon op en ik hoor aan de andere kant een bekende stem die zegt dat hij pizza wil bestellen. Ik hoorde dat een vriend van me was dus ik sis door de telefoon: Dirk, hou op dit is niet leuk!! Maar de stem aan de andere kant begreep het niet dus ik schrok en ging door met de bestelling opnemen. Ze wilden 15 pizza’s hebben. Kon ik het adres niet vinden want het bestond niet volgens het systeem en ik stond allemaal te kloten. Dus ik zeg weer; Dirk dit is echt niet grappig hoor waarom doe je dit. Weer begreep de man aan de andere kant het niet.

Uiteindelijk bleek het gewoon echt een bedrijf te zijn die 15 pizza’s wilden bestellen en ik was echt heel onaardig tegen die mensen. Ik voelde me zo rot daarna oeps.

70 likes

Ik werk sinds kort bij een klantenservice en heb tegen een mevrouw gezegd dat haar geld automatisch haar kant op zou komen. Was blijkbaar niet zo en ik heb het gesprek niet geregistreerd dus die mevrouw zit nu op geld te wachten wat niet gaat komen tot zij weer belt :disappointed_relieved:

3 likes

Ik ben de jongste op mijn afdeling, mijn collega’s zijn ongeveer twee keer zo oud. Een van mijn collega’s zei een paar keer op een grappige manier ‘‘klootvioleeehhh’’. Ik dacht uiteraard dat ze een mastermovies filmpje aan het quotes was, dus ik begon heel enthousiast over dat filmpje en alle andere mastermovies filmpjes te praten inclusief uitgebreide imitaties, het werd een hele act.

Bleek na 10 minuten dat ze dat niet bedoelde, sterker nog, geen van mijn collega’s kennen mastermovies. :sob:

Het ergste is dat ik er helemaal vanuit ging dat ze het grappig zouden vinden, maar gedurende mijn hele uitgebreide act werd ik van alle kanten aangekeken alsof ze water zagen branden. Toen ik doorkreeg dat niemand het leuk vond, stopte ik maar en kreeg ik heel awkward te horen: ‘‘uh, nee… dit ken ik niet…’’

39 likes

Ik moest een keer voor cliënten een taxi bestellen om naar een begrafenis te gaan. Stonden ze al met al bij het verkeerde adres. Gelukkig waren ze uiteindelijk nog net op tijd op het goede adres. Ik was de dag van de begrafenis niet aan het werk en hoorde dit achteraf pas. Man wat heb ik mij rot gevoeld.

1 like

Zo’n situatie had ik eens over een collega met de initialen DP. Degene tegen wie ik zei had geen idee en toen voelde ik me wel ongemakkelijk :sweat_smile:

12 likes

Misschien moeten we alleen nog lachen als iemand ‘WC’ heet. Dat is tenminste voor iedereen duidelijk.

9 likes

Als je taarten bij de tompoucenwinkel bestelt moet dat altijd 2 dagen van tevoren. Zeker met fototaarten.
Op een dag kwam een gezin een fototaart voor een verjaardag ophalen. Ik had de taart laten zien (natuurlijk eerst toestemming van de ouders vragen) en de kinderen waren helemaal blij. De ouders hadden ook de bijbehorende feestartikelen die ze wilden afrekenen. Ik stopte alles netjes in de tas en tevreden ging iedereen weg. Een tijdje later kwam het gezin terug. Bleek dat de deksel was ingezakt en de foto dus aan de deksel was blijven plakken. Dit was me nog nooit overkomen en ik schrok me rot. Mijn manager kon gelukkig na wat gebel met de bakkerij regelen dat ze de taart nog snel opnieuw konden maken, zodat er de volgende dag op tijd een nieuwe taart was.
Het was me nog nooit overkomen dat de deksel inzakte en tot toen kon ik altijd zonder problemen bekertjes en bordjes op de deksel leggen. Daarna deed ik dat dus nooit meer

Ik had een lerares en die heeft die initialen SM en achternaam R.u.i.g

35 likes

Toen ik een screenshot van mijn programmeercode wilde sturen in Slack, dacht ik er niet aan om mijn tabs van mijn browser niet mee te nemen in het maken van mijn screenshot. Het EGF stond open met het sekstopic, en dat was voor iedereen dus te zien die mijn screenshot wilde bekijken. Gelukkig kon ik m verwijderen, maar een paar collega’s hebben m zeker weten gezien. Gelukkig nooit een opmerking over gekregen.

28 likes

“Wat gezellig dat je grote zus er vandaag ook bij is!” zei ik tegen een achtjarige op m’n spreekuur.
“Het is m’n broer”

In my defense: ik had zijn stem nog niet gehoord en hij had een knotje in. :grimacing:

15 likes

Oh god dit doet me denken aan iets.

Lang, lang geleden toen ik nog op de middelbare school zat hadden we voor beeldende vorming een soort uitwisselingsproject met een andere middelbare school. We moesten dan voor elkaar een soort kunstwerk maken, met wat de ander ons vertelde.

En ik had een portret van de ander gemaakt en een joint getekend met daar blowjob op geschreven. Want ik dacht in mijn naïviteit dat het een soort joint was.

Iedereen kijken en lachen. Ik weet niet meer hoe die ander reageerde, maar volgens mij vond ze het absoluut niet grappig.

21 likes

Ik liet van de week een hele harde scheet tijdens het hoesten. Maar precies er tussendoor. Ik weet bijna zeker dat een aantal collega’s dat hoorde :disappointed_relieved:

22 likes

Ik werk in een museum (op kantoor) en toen ik er net werkte vergat ik steeds dat we op maandag dicht waren. Oftewel, toen er een groep uit het buitenland langs wilde komen, mailde ik een enthousiast ‘ja natuurlijk bent u dan welkom, we zijn open van …’. Op die maandag werkte ik zelf niet, maar kreeg ik een telefoontje van een collega. Dat er een groep voor de deur stond die zeker wist dat ze welkom waren. Oeps.

39 likes

Ik zat eens bij een teleconfererentie met een stel klanten uit USA. De manager (noem hem even Henk) was die nacht voor het eerst vader geworden en daarom niet aanwezig. Een collega die de vergadering overnam zei, inclusief denglish accent: Henk is a dad now. Fonetisch klonkt het dus als ’ Henk is dead now’.

Waarop de klanten helemaal in shock waren en ons begonnen te condoleren :’)

149 likes

Hahahahahaha ik lig echt in een deuk

2 likes