Je mag één wens doen

Op een luie warme dag als deze vind je een ouderwetse gouden lamp begraven in je achtertuin (just go with it…)
Je wrijft erover en staat oog in een oog met de lampgeest.

Je mag van hem één wens doen. Wat wens je?

PS: wensen om meerdere wensen ist verboten.

2 likes

Ontzettend veel geld

Nee!! Oneindig veel geld. Dat het nooit op raakt. Daarmee kun je niet alleen jezelf verwennen maar ook veel goeds doen in de wereld.

14 likes

Ohja oneindig is nog beter. Ja precies, en ook als je familie ziek wordt ofzo kun je met je geld allemaal behandelingen betalen etc.

1 like

Altijd het geld hebben dat ik nodig heb

Jup…geld it is!

Ik zou wensen dat niemand meer dieren zou eten

16 likes

Ik ben hard aan denken naar een andere optie, maar met geld kan je wel écht veel oplossen! Ik kies ook geld

1 like

Altijd 2 zitplekken gedurende de hele treinreis voor mij

16 likes

Nee ben het eens met @Hyde
Lampgeest zegt nee.
Dus kiezen maar!

4 likes

De conclusie lijkt to dusver: geld maakt wél gelukkig

1 like

Ik had echt precies hetzelfde! Onsterfelijk: neh toch maar niet, word uiteindelijk saai. Geen verdriet meer (voelen): nehh, want zonder dieptepunten geen hoogtepunten… etc.

Geld is toch wel echt heel handig…! Zou zoveel zorgen voor nu en in de toekomst wegnemen. Bij mijzelf, maar ook familie, vrienden, kennissen.

1 like

Gelukkig zijn ongeacht alles. Hoe kut het leven dan ook is, je voelt je altijd gelukkig. Dat lijkt me zon fijn gevoel.

2 likes

Dan komt er ruilhandel en komen daar weer ongelijkheden en ruzies van denk ik.

Ik wens dat iedereen elkaar het beste gunt en geeft, zonder ongelijkheden.

Ik zou wensen dat iedereen zijn wederhelft vindt (beetje zoals in Plato’s symposium) en dat dat die relatie ook altijd goed is.

7 likes

Ik heb er zelf ook over na zitten denken en ik zou denk ik wensen om zelfvertrouwen!
Misschien beetje egoïstisch, maar het lijkt mij zo’n heerlijk gevoel om daarin gelijkmatig te zijn en jezelf te accepteren. Denk dat dat mn leven veel leuker zou maken.

5 likes

ik denk klimaatverandering stopzetten, of een fijne, vruchtbare aarde voor iedereen.

jeetje wat verantwoord.

4 likes

Bij alles wat ik hier lees ben ik kritisch aan het kijken hoe de lampgeest het voor je kan verpesten. Daar staan ze bekend om toch? Wensen te letterlijk nemen of verdraaien zodat je met de wens niet bereikt wat je wil bereiken.

7 likes

Nee, ik wil geen geld meer haha! Gewoon: “oh, jij hebt honger? Ik heb brood, eet maar mee!”

Ik denk dat ik uit eindelijk wel het ‘juiste’ zou wensen maar ik twijfel nu toch heel erg tussen niet meer lelijk zijn en dat mensen collectief stoppen met de aarde verneuken :redface:

2 likes