Interieurtopic #3

Thanks! Het is deze tafel van Made (wel uitverkocht) https://www.made.com/nl/hampson-4-persoons-ronde-eettafel-messing-en-pruimpaars-glas

Geen spijt van hebben!

Wij hebben boven ook geen vloerverwarming omdat dit simpelweg niet te doen is een jaren 30 woning, zonder een mega budget.
En het is zo fijn om plekken te hebben met directe stralingswarmte. Even de natte kleren van de kinderen op de radiator, na het douchen even de handdoek erop etc.

Overigens kan je er ook voor kiezen om een radiatorombouw te (laten) timmeren als de ergernis groot wordt. Geeft meteen heel veel sfeer vind ik zelf. In de kamer van m’n zoontje is zo’n ombouw en die is zo gezellig, kan er ook veel spulletjes op kwijt.

1 like

Wij hebben in het hele huis vloerverwarming en ik vind het dus niet altijd ideaal. In de winter mis ik een plek om natte jassen/sjaals/handschoenen even te kunnen drogen (kun je in principe wel op de verwarmde vloer doen, maar vind ik niet zo handig).
Het is geen enorme ramp en er valt prima mee te leven, maar als ik mag kiezen zou ik wel ergens een radiator in huis willen. Zou er persoonlijk geen spijt van hebben dus :slight_smile:

2 likes

Ja heel herkenbaar! Ik heb heteluchtverwarming in huis en ik mis ook af en toe een radiator. Als we de badkamer laten doen neem ik in ieder geval een radiator op elektra.

2 likes

Herkenbaar! Ik leg net gewassen natte truien ook altijd op de grond.

Heel mooi zo bij elkaar! Heb je de lamp Sinnerlig van de Ikea en het onderste gedeelte eruit gehaald?

2 likes

Haha ja, het onderste gedeelte stoorde me omdat het voor de spiegel hing. Dus heb het in de lamp zelf geduwd.

@EllaFitzgerald
Van made.com en ik vind van wel. Heb er al 2 jaar plezier van

2 likes

Geniale life hack. Meteen ziet de lamp er anders uit :grin:

1 like

Wat voor en welk merk verf gebruiken jullie het liefste om houten meubels te schilderen in een kleurtje?

2 likes

Fusion mineral paint! Speciaals verf om meubels te verven!

1 like

Vind iemand het leuk om mee te denken? Wij willen onze woonkamer veranderen maar we zitten voor ons gevoel een beetje vast aan de huidige indeling. Op zich prima, maar ik ben wel benieuwd of iemand hier misschien voor een leuk creatief inzicht kan zorgen.

Dit is onze woonkamer:

En dit is hoe we het nu hebben ingedeeld:

Links tv-meubel tegen de muur, hoekbank met tafeltjes en stoel, tegen de muur rechts kasten en de eettafel. Dat onderin is onze keuken.

Edit: we willen graag nieuwe meubels, dus we zitten niet vast aan deze hoekbank bijvoorbeeld

Zoiets kan. Ik hou zelf niet van een mega tv unit, dus die zou ik zelf in de hoek aan de muur bevestigen zodat er niet alle focus op is. Mooi kleed onder de bank erbij. Eventueel de stoelen bij de bank op een andere plek, kan ook tegenover de bank met de salontafel ertussen!

Het probleem hiermee is alleen dat wij best wel tv-kijkers zijn en dat afstand tussen de muren bijna 6 meter is. Ik vraag me af of dat niet te ver is. Maar het ziet er wel heel gezellig uit, ik had hem zelf nog niet zo bedacht!

2 likes

Wij hebben hetzelfde huis qua indeling & indeling meubilair en de bank daarom iets van de muur af gezet. Dat geeft ons ruimte om achter de bank wat grote planten neer te zetten en het speelgoed van de kinderen. En dan zit je dus ook niet zo ver van de tv af.

2 likes

Ik denk dat je hier min of meer aan vast zit. Wij hebben dezelfde indeling, maar dan negen meter in de lengte en het probleem is dat je keuken in je alternatieve indeling zit (je zou op de plek van de keuken een zithoek kunnen hebben, maar daar dit je keuken). Je hebt daarnaast openslaande deuren dus die wil je vrij houden. Je kunt dan hooguit het geheel omkeren (alles de andere kant op) of dingen iets verschuiven. Anders kom je zoals boven al gezegd heel ver van de tv af of krijg je te krappe hoekjes.

Als je een andere look wilt zou ik een andere vorm eettafel nemen om de hoeken te breken. Een mooie grote wandkast aan de kant van de tv is denk ik ook erg mooi. Leuk zitje erin, ruimte voor de tv erin.

3 likes

Mijn schoonzus heeft een huis met dezelfde inrichting en die heeft de eettafel in het midden gezet, dus dat je er omheen kunt lopen. Staat heel leuk moet ik zeggen! Zag net toevallig ook een huis op Funda die dat heeft: Je bent bijna op de pagina die je zoekt [funda]
Misschien is dat nog een idee? Of de bank richting het raam, dus dat je naar buiten kunt kijken.

7 likes

Ja ik was al bang dat we redelijk vast zaten. We gaan sowieso voor een andere, kleinere bank en dan met stoeltjes erbij. Hopelijk krijgen we dan wat ruimte om de eettafel te verschuiven. Ik zou wel een ronde willen maar mijn vriend niet, ovaal zou wel kunnen. Misschien past die dan in de lengte ipv tegen de muur. Een grote kast inbouwen tegen de muur dachten we ook aan, maar ik vraag me af of dat niet too much is op een muur van 5,5 meter

Femkeido maakt hele mooie wandkasten. Op die instagram kan je ook goed zien hoe dat uitpakt over grote wanden.

1 like

Tv meubel meer in de hoek, en dan je bank een kwartslag draaien richting de tuin?

Als het mijn huis was zou de bank draaien zodat je naar buiten kijkt, met dan achter de tv een leuk dressoir. Heb mijn bank thuis ook naar de openslaande deuren toe staan. Maar scheelt dat we geen tv bij de bank hebben, maar in een ander gedeelte. Dan ben je veel flexibeler hoe je het indeelt. Anders zit je idd wel redelijk vast aan hoe je het nu hebt.