Interieurtopic #3

Ohhh ik vind keuzes maken voor werkblad voor onze keuken zo moeilijk! Qua budget kunnen we niet voor echt steen gaan oid. Mijn man wil opeens donker blad en steen. Ik weet het oprecht niet meer. Dacht nu aan deze combi:

We hebben veel houten accessoires en een houten (laminaat) vloer. Ik wou eerst een lichter houtlook blad, maar dat is misschien too much al dat hout bij elkaar…

3 likes

I like it. :grin: veel sfeervoller dan bijvoorbeeld all white hoogglans of zwart mat etc.

1 like

Mijn vriend en ik laten in ons nieuwe huis een PVC-vloer leggen. We hebben nu een mooie op het oog, maar hij is wel relatief donker. Beiden vinden we dat erg mooi, maar ik ben bang dat het als geheel te donker oogt. Het is wel een vrij lichte woning, met een woonkamer op het Zuiden. Heeft iemand hier een donkere vloer en zo ja, hoe bevalt dat? En wat voor meubels heb je verder (licht/donker)?

Waar zijn de stoelen van? :heart_eyes:

ik heb wel eens ergens gewoond waar een donkere laminaatvloer in zat, en ik zou het zelf nooit gekozen hebben maar het stond eigenlijk heel goed. Totaal niet donker of storend.
Het was verder een kleine, maar lichte woning met hele hoge plafonds en hoge grote ramen.
Ik had eigenlijk allerlei meubels door elkaar, maar geen zware of massieve meubels. Beetje mid-century modern met veel smalle pootjes en best veel met kleur (bv een lichtroze bank) en verschillende kleuren hout. Ik zou denk ik alleen niet dezelfde kleur hout doen (ik had een tafeltje dat dezelfde kleur had en dat stond niet echt vond ik) en vooral niet zware meubels

Edit: dit is helemaal niet hoe mijn huis eruit zag maar het is wel een beetje vergelijkbaar qua sfeer met de donkere vloer. Ik had ook witte muren trouwens.

5 likes

Ik heb een donkerbruine vloer en ik ben er erg blij mee! Zelfs met donkere houten jaloezieën niet te donker. Heb wel veel ramen. Hoe donker is de vloer die je mooi vindt?

1 like

Ik heb een donkere vloer en ben er zo ontzettend blij mee! Ik vind het veel sfeer geven en warm staan. Heb hier eerder dit jaar nog een vraag erover gepost met mijn twijfel, maar ben super blij dat ik het wel heb gedaan. Ondanks dat iedereen je waarschuwt dat het donker en klein wordt in huis :crazy_face:

Ik heb op elke muur in de kamer de kleur Skin Powder op de muren en hoge witte plinten. Mijn banken zijn zwart leer, hoogglans wit tv meubel, groot beige kleed, donker bamboe/rookglas salon tafel, beige linnen gordijnen. Dus wel lichte elementen, maar ook een paar donkere meubels.

3 likes

Ik heb een donkere vloer gehad in combinatie met witte muren. Ik vond (en vind het nog steeds) prachtig. De combinatie met een witte kat was wel wat minder. Vooral in het voorjaar. :stuck_out_tongue_closed_eyes: Maar ik zou het zo weer doen.

3 likes

De zijn ook van Made haha

1 like

Wij hadden een extra kamer en dit is mijn hobby/logeer/ik kan niet slapen kamer geworden. Ik wil alleen nog posters ophangen en planken ect. de muren zijn nu nog heel kaal maar het is wel al best vol. Hebben jullie misschien tips?

61 likes

Ik zou hooguit op de muur van de een na laatste muur iets hangen maar het verder laten, is al zo’n mooie kamer dat het verder niet nodig is aan opvullig naar mijn mening. Hele mooie kleur!

3 likes

Wauw, wat mooi zeg! Echt een gezellig kamertje. Ik vind het echt vet dat je het plafond ook heb geschilderd. Welke kleur is het?

4 likes

In mijn vorige huis had ik een donkere houten vloer. De voorkant (slaapkamer) was heel licht want daar stond de hele dag zon op. Ik heb die kamer zo licht mogelijk gehouden met witte gordijnen, witte muren, wit beddengoed. Dat stond heel luxe en was zo fijn wakker worden. De achterkant, waar de woonkamer zat, was juist heel donker. Ik heb daar de muren ook licht gehouden zodat het geen donker hol werd maar veel met warme stoffen en accessoires gedaan en op veel verschillende plekken lichtbronnen. Ik had wel een donkergrijze bank, een eiken kast, licht vloerkleed en lichte eettafel daar staan.

Ik vind zelf een donkere vloer ook veel mooier dan licht, wij hebben nu eiken maar had wat mij betreft nog wel wat donkerder gemogen!

3 likes

ik zou wat accessoires weg doen. van onder is het druk en (ik vind) rommelig waardoor het boven kaler lijkt.
misschien een grote plant bij het bed, bij je bureau en boven die stoel een hangplant aan de muur/plafond, en dan wat van de losse planten weg. je kunt ook wat op de grond zetten, alle planten staan nu op gelijke hoogte lijkt wel, dat maakt het allemaal op één lijn heel veel en rommelig.
doordat je het plafond mee hebt geschilderd lijkt het muur oppervlak groter, en dat is mooi, maar moet je het wel net wat extra in balans brengen met boven.

6 likes

Haha alleen maar positieve reacties, maar wij hebben ook een donkere warme vloer! Deze kleur:

Heeel blij mee en krijgen ook vaak complimenten van mensen dat ze onze vloer zo mooi vinden. Heb het idee dat mensen vaak voor ‘safe’ gaan en dan een lichtere standaard vloer kiezen maar als je ervan houdt: gewoon lekker voor donker gaan!

18 likes

Ja hier zat ik dus ook mee. Ik was zo enthousiast dat ik alles wat ik mooi vond in de kamer heb gegooid maar alles is op dezelfde hoogte idd! Thanks

En @pastelzwart het is de kleur den van histor.

2 likes

Ontzettend bedankt voor al jullie reacties! Jullie hebben mijn twijfels weggenomen haha, heel fijn. We gaan voor donker!

1 like

Ik vind het er gezellig uitzien, maar zou denk ik ook kijken of je de kastjes minder vol kan zetten of het kastje met zwarte rand uit de kamer halen. Dan kan heb je wat meer ruimte voor de lamp, want die ziet er best bijzonder uit, maar die staat een beetje gepropt tussen de andere meubels.

3 likes

Dat kastje past ook onder het bureau zie ik nu! Heb helaas de opbergruimte wel nodig. Maar dan heb ik wel meer plaats voor de lamp. Zo fijn als er even andere ogen meekijken :heart_eyes:

1 like

Dit krijg je vast niet glad zonder stucen denk ik he? Wil graag een andere kleur op de muur, maar ik weet nog hoe vreselijk het was om dit te verven :sweat_smile:

2 likes