Interieurtopic #3

In mijn huis lag ook een donkere vloer waar ik eigenlijk alle interieurkeuzes op af moest stemmen. Nu ik hem heb laten vervangen zie ik pas hoe bepalend de vloer was voor de uitstraling van de hele kamer dus ik ben echt heul blij dat ik het toch heb gedaan.

Helaas pas wel nadat ik die oude al een keertje had laten opknappen :sweat_smile:

2 likes

Vervangen, sowieso. Als je het lelijk vind ga je het echt niet mooi vinden na een half jaar. Wij hadden precies hetzelfde, een donkere eikenlook, zo lelijk. Iedereen zei dat we hem.moesten laten zitten want “je went er wel aan”. Nou nee, en ik moet er op leven. Zo blij dat we hem direct hebben vervangen!

1 like

Mijn vriend en ik gaan waarschijnlijk samenwonen, EINDELIJK!
Maar gossiemijne, wat is laminaat toch duur. Grapje kost ons meer dan 800 euro en dan legt mijn vriend het nog zelf. Gwn n laminaatje van 14 per m2, goedkoper is er bijna niet😰

Wij hebben een vloer die drie maanden oud was vervangen, omdat het écht onze smaak niet was (en slechte kwaliteit). Duurzaam niet, maar ben er écht blij mee. Heb jarenlang in een huurhuis gewoond met laminaat dat niet mijn smaak was en we hebben nu eindelijk een vloer helemaal naar onze smaak. En hopelijk met een jaar een interieur ook helemaal naar onze smaak, omdat we eindelijk een huis hebben wat het waard is geld in te investeren.

Alleen zulke godsgruwelijke spijt dat we boven geen vloerverwarming hebben genomen en we wonen er nog niet eens. :sob: lig daar echt van wakker dat we het zo overhaast hebben gedaan.

3 likes

Sowieso vervangen als je hier long term gaat wonen. Als het simpelweg een kwestie van niet de juiste tint is denk ik dat je dat met leuke meubels en een kleed nog wel oplost. Maar dit is wel een heel grauw en heftig vloertje als het niet je smaak is.

1 like

Voor mij zou het afhangen van hoe lang ik verwacht er te wonen. Maar volgens mij is dit jullie koophuis toch? Dan zou ik hem sowieso vervangen. Een vloer is zo bepalend en zeker als je ook allemaal nieuwe meubels koopt is het echt zonde om dat aan te passen op een vloer die je lelijk vindt.

2 likes

Je vloer is je grootste meubel! Als deze je tegenstaat en je blijft hier voorlopig wonen zou ik zeker investeren in de vervanging naar iets wat je wel prachtig vindt.

5 likes

Dit inderdaad, @Flamoes , heel afhankelijk hoe lang je hier denkt te wonen. Een vloer is heel bepalend, maar ook een investering.

2 likes

In ons huis lag een prima laminaat vloer maar die deed qua kleur enorm afbreuk aan de ruimte én het was niet helemaal onze smaak, dus die hebben we vervangen door pvc. Nog elke dag blij mee, sowieso met de looks maar pvc voelt in ons huis ook veel fijner. Bonus: onderburen zijn ook helemaal happy want wij hebben wel fatsoenlijk geïsoleerd.

3 likes

Ja de foto is helaas nogal uitgerekt toen ik hem had geupload. Weet niet hoe ik dat goed krijg.

Qua duurzaamheid (was voor ons ook echt een punt): is hij verlijmd of klik? Je zou 'm evt kunnen verkopen via marktplaats zodat hij hergebruikt wordt. Wij hebben best veel verkocht tot kleine doosjes reservetegels aan toe en dat was een prima zakcentje/spaarpotje voor nieuwe vloer etc. En je raakt echt aaaalles kwijt daar, desnoods gratis (inclusief zelf uithalen hehe)

2 likes

Heeft iemand hier aanraders voor een fijne winkel of webshop voor glazen schuifdeuren?

(Tips voor glazen deuren die niet van staal zijn, zijn ook welkom. Heb het idee dat je al snel op zo’n stalen deur uitkomt)

Nee het is verlijmd. Waarschijnlijk kan de nieuwe vloer ook op de oude vloer dus op zich is het dan wel isolatie ahha. Maar iets vervangen terwijl het nog goed is, is een beetje tegen mijn principes normaal gesproken.
*Niet dat ik nu het toonbeeld van duurzaamheid ben maar je doet je best en ik ben op dit gebied ook best een gier, haha.

1 like

Ik weet niet waar je woont maar misschien loont het zich om te kijken bij bebo in Vriezenveen. Ik heb hier mijn vloer gekocht voor €5 pm incl ondervloer en plakplinten!

Als het kan: wachten op een aanbieding. Bouwmarkten hebben dat heel regelmatig, wij wachten nu zelf ook op een chille deal voor twee vloeren omdat we geen honderden euro’s willen uitgeven aan de zolder.

@flamoes ik herken dat, maar het gaat om een ruimte waar je leeft en misschien wel vaak zit, dus ook plezier van moet hebben. Er is ook niet echt een andere optie dan iets nieuws neerleggen, keukenkastjes in een gekke kleur zou je bv nog kunnen schilderen. Wij hebben overal de meest duurzame keuze mogelijk in gemaakt (inclusief een net ietsjes minder gunstige hypotheek zodat we bij een duurzame verstrekker zaten maar exclusief de vloeren dus) maar het is ook okee om voor je eigen woongenot te kiezen!

3 likes

Wij hebben recirculatie. Via de grond naar buiten werd aangeraden (werkt toch het beste) maar we hebben een oud huis en we wisten niet waar de leidingen liepen dus we durfden niet in de vloer te frezen. Maar het werkt heel prima! Wel kregen we laatst al een melding dat we het filter moesten vervangen (na 4 maanden ofzo ik vond het wel heel snel) maar heeft te maken met hoeveel uur hij aan heeft gestaan.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Onze voorkeur ging ook voor naar buiten. Kan gelukkig ook vrij makkelijk. 4 maanden is wel kort en die filters zijn niet goedkoop.

Mocht je het toch niet gaan vervangen, dan kan het ook prima uitpakken. Ik heb mijn terrakleurige badkamer niet vervangen toen ik mijn huis kocht ivm gebrek aan budget, dacht altijd dat ik dat later nog zou aanpakken. Maar nu, vijf jaar later, vind ik het eigenlijk juist mooi en warm. Misschien is mijn smaak veranderd of ben ik eraan gewend geraakt. Maar dat kan dus bij jou ook gebeuren, weet niet hoe je er zelf in staat en of je een flexibele smaak hebt?

3 likes

Zag ik ook voorbij komen maar is 1,5u rijden en geen idee of dat een beetje kwalitatief spul is, zie dat ze nu vloeren hebben voor 2 euro/m2 en dat lijkt me 1. Heel goedkoop en 2. Dat ze dan weinig keuze meer hebben

Dus vind dat een beetje spannend

Ze hebben in de winkel heel veel keuze in verschillende prijsklassen, €2 heb ik inderdaad online toen ook zien staan maar in de winkel niet. Bij mij ligt het er nu 1,5 jaar probleemloos maar ik woon wel alleen, geen kinderen/huisdieren/etc. Ik vind het iig wel de moeite waard maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze!

1 like