Interieurtopic #3

Weet iemand waar je mooie tafellampen met een leuke stoffen kap (liefst met print) en een beetje een robuuste voet kan vinden? Ik zag zoiets bij Elise Boers maar vind niet waar het van is terug (afgezien de jotex). Die van sissy boy van huismuts komt in de buurt. Heb de usual suspects (zara, fonq, Klein stukje Etsy, eerste Google resultaten) al gecheckt.

Heb je een foto van die van Elise? Ik vind het wel leuk om mee te zoeken, maar begrijp niet echt wat je bedoelt.

2 likes

Deze:

En deze van Zenza komt ook wel in de buurt maar niet helemaal en >200 euro geloof ik, dus dan moet ie wel heel mooi zijn :grimacing:

Madame Garage?

2 likes

Ik vond deze lamp, past die een beetje bij wat je zoekt? Leuke kappen zijn inderdaad lastig te vinden zeg.

Edit: ik zie dat ze bij Karwei ook wel robuuste voeten verkopen, maar die hebben dan wel weer ribbels. Weet niet of dat je smaak is.

1 like

Thanks! Echt prachtige lampen. Nu nog even budget overwegen, die van de kwantum is een mooi budget alternatief @pastelzwart

1 like

https://www.instagram.com/reel/CKhKP8wBe6P/?utm_medium=copy_link

Dit lijkt me nog beter! Gewoon zelf maken :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Volgens mij had Elise het in haar vlog over Studio Limonada, dat haar lampen daarvan zijn. Ik ken dat bedrijf verder niet en heb geen aandelen helaas, want het is duur.

1 like

Ik heb soms dingen gewoon losgekocht. Op internet een mooie tweedehands lampen voetgekocht en elders nieuw een kap.

2 likes

Volgens mij heeft maison du monde ook soortgelijke lampen.

En bij een voet als de kwantum kn je altijd nog een losse kap kopen

1 like

Nee hoor, kan prima, alleen moet je dan gewoon van de vloer tot het plafond lijsten ophangen!

2 likes

Hoe is de kwaliteit van banken bij Leen Bakker? Ik heb niet zo’n positief beeld bij hun meubels, maar hopelijk is dat onterecht want ik heb een leuke bank gezien :grimacing:

1 like

Mijn ervaring is heel slecht. Na 1.5 jaar vond ik hem eigenlijk al niet echt oké meer, na 2.5 jaar was ie echt af. Was een bank van 600 euro, dus niet een hele dure ofzo, weet niet hoe hun duurdere banken zijn.

Van de kwaliteit van de banken weet ik ook niks, maar ik heb een boxspring gehad van ze en die was enorm slecht, na een maand al doorgezakt (ik woonde toen alleen en ben 55 kilo, kon letterlijk de springveren in het matras voelen bij het liggen). De klantenservice is enorm kut en moeizaam en stuurt je naar de winkel, terwijl ik het online had gekocht. Vervolgens moet je toch wel weer mailen met foto’s en snapt de winkel niet dat je daarnaar toe bent gestuurd, dan zijn je foto’s niet goed en moet je nog foto’s maken die voldoen aan hun achterlijke eisen (een lange lat over je bed leggen met een meetlint ertegen aan om aan te tonen dat je matras is ingedeukt, lukt natuurlijk voor geen meter in je eentje en nog meer eisen. Ze sturen niemand langs). Ben een halfjaar bezig geweest met hun ‘service’. Nooit weer. 50 euro verloren want de verzendkosten kreeg ik niet terug.
Ohja en ik moest 4 keer achter mijn terugbetaling mailen ‘ja mevrouw is overgemaakt, binnen 10 dagen heb je het!’ nou niks natuurlijk. Oh nee toch wat misgegaan. Opnieuw een terugbetaling in gang gezet hoor! Echt een kut bedrijf

Ik heb ooit een showmodel gekocht (zo’n nep-suède 3 zits) en die zat na 5 jaar echt nog perfect. Hebben hem bij de verhuizing dit jaar weggedaan omdat hij te klein was voor de nieuwe woonkamer maar hij was verder nog prima!

2 likes

Om welke bank gaat het? Zij verkopen ook banken van Woood volgens mij, daar heb ik een prima ervaring mee en met de banken die je zelf kunt samenstellen hetzelfde.
Maaaar ook een hele slechte ervaring met zo’n kant en klare 800 euro bank. Dus waar je precies naar kijkt maakt denk ik best verschil

Ik vind vooral de service helemaal kut. Als in vier maanden extra moeten wachten op meubels en dit twee dagen voor de oorspronkelijke leverdatum per sms krijgen.

Heb je niks aan, maar elke reden om LB te shamen grijp ik aan.

1 like

Ik heb een aantal jaar deze gehad toen ik net op mezelf ging wonen en was ik heel tevreden over. Zo stabiel, hoeveel wij erop hebben gehangen, vrienden die erop sliepen etc, echt mishandeld en niks mis mee.

1 like

Om deze! Hij heeft helaas nog geen reviews en ik zie niet van welk merk ie is:(

1 like

Wij hebben ook een bank van Leen Bakker en zitcomfort is fantastisch, maar kwaliteit wat aan de matige kant denk ik. De bank kraakt best hard en je merkt ook wel op welke plekken er veel gezeten wordt. Onze bank was €1500 euro en dan vind ik dat dus een beetje matige kwaliteit gezien we hem nog maar 4 jaar hebben.

1 like